Τετάρτη , 18 Σεπτέμβριος 2019
Επικαιρότητα
Αρχική / Επικαιρότητα / ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ «ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ στην ΗΠΕΙΡΟ» & «ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ στα ΓΙΑΝΝΕΝΑ»

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ «ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ στην ΗΠΕΙΡΟ» & «ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ στα ΓΙΑΝΝΕΝΑ»

Σε ανακοίνωση των παρατάξεων  «Αριστερή Παρέμβαση στην Ήπειρο» και » Αριστερή Παρέμβαση στα Γιάννενα» αναφέρονται τα εξής:

» Οι κινήσεις μας συναντήθηκαν με τον πρόεδρο και τον γραμματέα του Συνδικάτου Εργαζομένων Μεταφορών Ηπείρου και συζήτησε θέματα που αφορούν τους εργαζόμενους.

Τα κύρια θέματα που θίχτηκαν καθώς και η θέση των κινήσεων μας για αυτά είναι:

  1. Υπάρχει σοβαρή έλλειψη προστασίας των εργαζομένων απέναντι στους εργοδότες των ΚΤΕΛ. Ο κίνδυνος της απόλυσης κρέμεται κάθε στιγμή με το παραμικρό πρόσχημα χωρίς να μπορεί ο εργαζόμενος να προστατευθεί.

Ενώ η εργοδοσία των ΚΤΕΛ διατηρεί προνομιακή-μονοπωλιακή θέση στην αγορά, εντάσσεται εύκολα και προνομιακά σε επιδοτούμενα προγράμματα για ανανέωση του στόλου των Λεωφορείων, οι εργαζόμενοι αντιθέτως δεν έχουν καμιά προστασία στο βασικό δικαίωμα στην εργασία. Ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι η ανασφάλεια για ένα τόσο κρίσιμο θέμα όπως είναι αυτό του δικαιώματος στην εργασία, η δυνατότητα των εργοδοτών να απολύουν ανεξέλεγκτα σε μια περίοδο υψηλής ανεργίας δημιουργεί σοβαρά θέματα εκτός των άλλων και  στην απόδοση των εργαζομένων στην εργασία τους και κατ επέκταση στην ασφάλεια των επιβατών.

Σκεφτείτε έναν οδηγό λεωφορείου που είναι υπεύθυνος για 50 επιβάτες κάθε φορά να εργάζεται και να οδηγεί με το άγχος εάν την άλλη μέρα μπορεί να βρεθεί στην ανεργία χωρίς λόγο.

  1. Στο παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε την πρόσθετη επιβάρυνση των οδηγών με επιπρόσθετα καθήκοντα μετά την κατάργηση των εισπρακτόρων.

Ενώ η αυξανομένη κίνηση επιβατών και οι συχνές στάσεις επιβάλουν την αναβάθμιση του ρόλου των εισπρακτόρων και κατά συνέπεια αύξηση θέσεων εργασίας, οι εργοδότες του ΚΤΕΛ  φορτώνουν με επιπρόσθετα βάρη τους οδηγούς αδιαφορώντας πέραν των άλλων και για την ασφάλεια των επιβατών.

  1. Στα δρομολόγια που αφορούν την μεταφορά των μαθητών υπάρχουν σοβαρές παρανομίες με την κάλυψη και της Περιφέρειας Ηπείρου.

Τα δρομολόγια αυτά σύμφωνα με την νομοθεσία πρέπει να εξυπηρετούν και να μεταφέρουν αποκλειστικά μόνο τους μαθητές. Για τους υπόλοιπους επιβάτες είναι υποχρεωμένο το ΚΤΕΛ να προγραμματίσει  άλλα δρομολόγια.

Στην πράξη το ΚΤΕΛ στοιβάζει τους πάντες σε ένα κοινό δρομολόγιο σε βάρος της ασφάλειας μαθητών και επιβατών με μόνο κίνητρο το κέρδος.

Δεν υπάρχει καμιά μείωση του αντιτίμου που εισπράττει το ΚΤΕΛ για την μεταφορά μόνο των μαθητών. Εισπράττει το αντίτιμο ολόκληρο, γλυτώνουν παράνομα επιπρόσθετα δρομολόγια και η Περιφέρεια κάνει πως δεν βλέπει.

Ταυτόχρονα στα ίδια δρομολόγια μεταφοράς των μαθητών η σύμβαση προβλέπει την υποχρέωση εκτός του οδηγού του λεωφορείου να έχουν και δεύτερο άτομο συνοδό. Το ΚΤΕΛ πάλι με την κάλυψη του Περιφερειάρχη εκτελεί τα δρομολόγια μόνο με την παρουσία του οδηγού τον οποίο επιβαρύνουν με όλα τα καθήκοντα.

Οι παρανομίες αυτές μπορεί να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην ασφάλεια των δρομολογίων αλλά η Περιφέρεια και ο Περιφερειάρχης δεν φαίνεται να νοιάζεται και πολύ. Ταυτόχρονα, με τις μεθόδους αυτές τα ΚΤΕΛ αυξάνουν παράνομα τα κέρδη τους αλλά όσον αφορά τους εργαζομένους η αμοιβή τους είναι επιπρόσθετες εργασιακές επιβαρύνσεις και απολύσεις.

  1. Τα εισιτήρια του υπεραστικού ΚΤΕΛ είναι πανάκριβα για το επιβατικό κοινό για να ωφελούνται μόνο οι εργοδότες-ιδιοκτήτες. Σε πολλά δρομολόγια παρά την κατασκευή των νέων οδικών αξόνων, τα εισιτήρια αντιστοιχίζονται με χιλιομετρικές αποστάσεις των παλιών δρομολογίων (Ηγουμενίτσα, Γρεβενά).

Το επιβατικό κοινό είναι απροστάτευτο απέναντι σε μονοπωλιακές καταστάσεις που καλύπτονται από την τοπική και κυβερνητική εξουσία.

  1. Τα εισιτήρια του αστικού ΚΤΕΛ στην πόλη μας είναι πανάκριβα. Ιδιαίτερα σε προορισμούς με μεγάλη επιβατική κίνηση όπως Πανεπιστήμιο και Νοσοκομείο τα υπερκέρδη του ΚΤΕΛ είναι τεράστια ενώ η ταλαιπωρία των επιβατών με τη «σαρδελοποίηση» και το ακριβό εισιτήριο παραμένει (Ενδεικτικά τονίστηκε ότι το εισιτήριο του υπεραστικού ΚΤΕΛ για προορισμούς όπως η Ασφάκα, οι Καρυές είναι φθηνότερο από το εισιτήριο του αστικού ΚΤΕΛ προς Πανεπιστήμιο και Νοσοκομείο παρότι οι προορισμοί αυτοί είναι σε μεγαλύτερη απόσταση και πολύ μικρότερη κίνηση επιβατών).

Παραμένει η καραμπινάτη παρανομία σε όφελος του αστικού ΚΤΕΛ με τον χαρακτηρισμό των προορισμών για Πανεπιστήμιο και Νοσοκομείο στην Β Ζώνη ενώ έπρεπε να είναι στην Α ζώνη και κατά συνέπεια να έχει φθηνότερο εισιτήριο.

Περιφερειακή και Δημοτική Αρχή προσφέρουν πλήρη κάλυψη στους εργοδότες του αστικού ΚΤΕΛ για την παρανομία αυτή. Παρά της πιεστικές οχλήσεις μας αρνήθηκαν να φέρουν το θέμα αυτό ούτε για συζήτηση σε Περιφερειακό και Δημοτικό Συμβούλιο.

Η παράταξή μας διαπιστώνοντας το δίκαιο των αιτημάτων των εργαζομένων βρίσκεται αταλάντευτα στο πλευρό τους, και θα αγωνιστούμε μαζί τους για να έχουν κατακτήσεις στα δίκαια αιτήματα τους.

Ταυτόχρονα από τη συνάντηση και τη συζήτηση που έγινε διαπιστώσαμε και στην πράξη ότι οι θέσεις μας για το ρόλο του τοπικού κράτους (Περιφέρεια-Δήμος) στην εξυπηρέτηση επιχειρηματικών συμφερόντων επιβεβαιώνονται καθημερινά.

Το τοπικό κράτος (Περιφέρεια-Δήμος) στέκεται εχθρικά απέναντι στους εργαζόμενους και είναι ευνοϊκό μόνο ότι αφορά τα συμφέροντα των επιχειρηματιών.

Χρειάζεται ανατροπή του πλαισίου λειτουργίας, με το ξήλωμα του νομοθετικού πλαισίου (Νόμος Κλεισθένη), με την ανυπακοή-απαγκίστρωση στις ντιρεκτίβες της Ε.Ε., με την κατάργηση της λογικής της εποπτείας και των ισοσκελισμένων προϋπολογισμών που οδηγεί κατευθείαν στην φορομπηξία  των εργαζομένων, με την κατάργηση των ιδιωτικοποιήσεων, της λογικής των ΣΔΙΤ και την ενίσχυση των Δήμων και των Περιφερειών με προσλήψεις εργαζομένων.»

Δείτε Επίσης

Μ.Κάτσης(ΣΥΡΙΖΑ)-<<Υπηρετείτε το τρίπτυχο κομματικό κράτος -σύγκρουση συμφερόντων-συρρίκνωση ΕΡΤ>>

Σε ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του βουλευτή Θεσπρωτίας του ΣΥΡΙΖΑ και τομεάρχη ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, Μάριου ...

Συμμετάσχετε στη συζήτηση

avatar
  Subscribe  
Notify of