Τρίτη , 17 Οκτώβριος 2017
Επικαιρότητα
Αρχική / Επικαιρότητα / Επανέρχεται η Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία : Εμπαιγμός – Αυταπάτη της Δημοτικής Αρχής η επιδότηση εισιτηρίου!

Επανέρχεται η Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία : Εμπαιγμός – Αυταπάτη της Δημοτικής Αρχής η επιδότηση εισιτηρίου!

anejarthΑπό:Γιώργος Γκόντζος(ggontzos@yahoo.gr)-«Ερωτηματικά προκαλεί η στάση της Δημοτικής Αρχής για τη μη αποδοχή στην πρόταση της Ανεξάρτητης Δημοτικής Πρωτοπορίας για τον επανακαθορισμό των Ζωνών και καθορισμό των πραγματικών τιμών, που αφορούν τα κόμιστρα, σχετικά με τις θεσμοθετημένες χιλιομετρικές αποστάσεις της Περιφέρειας Ηπείρου.».Αυτό υπογραμμίζεται σε ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ,στην οποία επισημαίνονται και τα εξής:

Η Δημοτική Αρχή που έχει και την ευθύνη σύμφωνα  με τα άρθρα 94 και 186 του Ν. 3852(Καλλικράτης η αρμοδιότητα των Νομαρχών δηλαδή του καθορισμού των συγκεκριμένων τιμών των εισιτηρίων με βάση την υπουργική απόφαση κομίστρου), μεταβιβάστηκε στους οικείους  Δήμους,  ως εκ τούτου όφειλε εγκαίρως να προβεί στην διόρθωση και  επανακαθορισμό των τιμών.

Είναι υπεκφυγή της Δημοτικής Αρχής να επικαλείται αποφάσεις πριν το έτος 2011.

Είναι περίεργη η συμπεριφορά της Δημοτικής Αρχής, να μην αποδεχθεί την πρόταση της  Ανεξάρτητης Δημοτικής Πρωτοπορίας δια του εισηγητή της Γρ. Γκίκα, για επανεξέταση των Ζωνών Αστικής Συγκοινωνίας, με αποκλειστικό σκοπό την πραγματική επιδότηση του εισιτηρίου, κάτι που θα επέφερε μεγαλύτερη ελάφρυνση στους δημότες μας και γενικά σε όλους εκείνους που κάνουν χρήση της Αστική Συγκοινωνία.

Προκαλεί μέγιστα ερωτηματικά το γεγονός ότι αυτό που πραγματικά ζήτησε η αντιπολίτευση και συγκεκριμένα η Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία, είναι η εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας και τίποτε παραπάνω με αποκλειστικό σκοπό το φθηνό εισιτήριο, εφαρμόζοντας αυτό που ο νόμος επιτάσσει προς οικονομική ελάφρυνση των συμπολιτών μας ακόμη μεγαλύτερη από την πρόταση που τελικά κατέθεσε η Δημοτική Αρχή στο Δημοτικό Συμβούλιο μας και δυστυχώς δεν έγινε, γιατί;

Οι Ζώνες καθιερώνονται με βάση συγκεκριμένη  νομοθεσία η οποία καθορίζεται με βάση τις χιλιομετρικές αποστάσεις Απόφαση Αρ. Πρωτ.: 35653/1968/1987 (ΦΕΚ 616/Β/18-10-1987) Άρθρο 1.(Ζωνικό σύστημα κομίστρου 1. Καθιερώνεται ζωνικό σύστημα κομίστρου που θα ισχύει στις αστικές γραμμές της χώρας οι οποίες εξυπηρετούνται από τα αστικά ΚΤΕΛ και το ΡΟΔΑ. 2. Το ζωνικό σύστημα κομίστρου αποτελείται από τις παρακάτω Ζώνες: α) Πρώτη ζώνη (εσωτερική): Περιλαμβάνει την περιοχή που περικλείεται από πολυγωνική γραμμή, κορυφές της οποίας είναι τα σημεία επί των οδών τα οποία απέχουν οδικώς από το κέντρο της πόλης έξι (6) χιλιόμετρα, με δυνατότητα απόκλισης μέχρι ± ένα (1) χιλιόμετρο. β) Δεύτερη ζώνη (εξωτερική): Περιλαμβάνει την περιοχή που περικλείεται από τα όρια της πρώτης ζώνης και από πολυγωνική γραμμή, κορυφές της οποίας είναι τα σημεία επί των οδών που απέχουν οδικώς από το κέντρο της πόλης δεκαπέντε (15) χιλιόμετρα, με δυνατότητα απόκλισης μέχρι ±

δύο (2) χιλιόμετρα. γ) Τρίτη ζώνη: Περιλαμβάνει τις αστικές περιοχές που βρίσκονται πέρα από τα όρια της δεύτερης ζώνης. 3. Στην περίπτωση που η εξυπηρετούμενη από το ΚΤΕΛ ολική αστική περιοχή είναι μικρότερη των δέκα (10) χιλιομέτρων επί οδών από το κέντρο της πόλης, τότε αυτή μπορεί να αποτελέσει μία μόνο ζώνη.    4. Η οριοθέτηση των παραπάνω ζωνών γίνεται με απόφαση του αρμόδιου νομάρχη ύστερα από εισήγηση της Υπηρεσίας Συγκοινωνιών και σχετική γνώμη του Δ.Σ. του ΚΤΕΛ ή ΡΟΔΑ, κατά περίπτωση).

Το ζωνικό σύστημα κομίστρου αποτελείται από τις παρακάτω Ζώνες δηλαδή η:

Α Ζώνη περιλαμβάνει περιοχές που απέχουν οδικώς από το κέντρο της πόλης έξι (6) χιλ., με δυνατότητα απόκλισης μέχρι ± ένα (1) χιλιόμετρο με κόμιστρο 1.20 €

Β Ζώνη περιλαμβάνει περιοχές που απέχουν οδικώς από το κέντρο της πόλης δεκαπέντε (15) χιλ., με δυνατότητα απόκλισης μέχρι ± δύο (2) χιλ. και κόμιστρο 1.70 €

Γ Ζώνη περιλαμβάνει τις αστικές περιοχές που βρίσκονται πέρα από τα όρια της δεύτερης ζώνης με κόμιστρο 2.20 €

Αυτό που επισήμανε η παράταξη Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία ήταν η εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας με βάση τις θεσμοθετημένες χιλιομετρικές αποστάσεις των Δημοτικών – Τοπικών Κοινοτήτων βάση του πίνακα χιλιομετρικών αποστάσεων της Περιφέρειας Ηπείρου και αυτό δεν γίνεται, δεν εφαρμόζεται το ζωνικό σύστημα κομίστρου όπως ορίζεται από το νόμο.

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΩΝ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΝ

 

Χιλιομετρικές αποστάσεις πόλεων, χωριών, οικισμών κ.λ.π. Ν. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ Ζώνες – Κόστος – Επιδότηση σύμφωνα με την κείμενη  Νομοθεσία Εισήγηση Δημοτικής Αρχής Ζωνών – Κόστους –  Επιδότησης
Α/Α Πόλη, Χωριό, Οικισμός Χιλ. Από Ιωάννινα Ζώνες σύμφωνα με την κείμενη  Νομοθεσία Κόστος σύμφωνα κείμενη  Νομοθεσία Επιδοτούμενο Νομοθεσία Εισήγηση Δ.Α. κόστος Εισήγηση Δ.Α.

Επιδοτούμενο

1 Μάρμαρα 8 Β 1,7 1,2 1,7 1,2
2 Κάτω Μάρμαρα 4 Α 1,2 0,7 1,7 ? 1,2 ?
3 Σταυράκι 4 Α 1,2 0,7 1,7 ? 1,2 ?
4 Κουτσελιό 10 Β 1,7 1,2 1,7 1,2
5 Μπάφρα 10 Β 1,7 1,2 1,7 1,2
6 Καισάρεια 11 Β 1,7 1,2 1,7 1,2
7 Πεδινή 7 Α 1,2 0,7 1,7 ? 1,2 ?
8 Νεοχωρόπουλο 5 Α 1,2 0,7 1,7 ? 1,2 ?
9 Κρύα 8 Α 1,2 0,7 1,7 ? 1,2 ?
10 Αμφιθέα 7 Α 1,2 0,7 1,7 ? 1,2 ?
11 Κατσικά 7 Α 1,2 0,7 1,7 ? 1,2 ?
12 Λογγάδες 14 Β 1,7 1,2 2,2 ? 1,7 ?
13 Βασιλική 13 Β 1,7 1,2 2,2 ? 1,7 ?
14 Δροσοχώρι 15 Β 1,7 1,2 2,2 ? 1,7 ?
15 Ηλιόκαλη 16 Β 1,7 1,2 2,2 ? 1,7 ?
16 Πλατανιά 14 Β 1,7 1,2 2,2 ? 1,7 ?
17 Χαροκόπι 14 Β 1,7 1,2 2,2 ? 1,7 ?
18 Μουζακαίοι 14 Β 1,7 1,2 2,2 ? 1,7 ?
19 Μπιζάνι 11 Β 1,7 1,2 2,2 ? 1,7 ?
20 Αμπελιά 11 Β 1,7 1,2 2,2 ? 1,7 ?
21 Κοσμηρά 12 Β 1,7 1,2 2,2 ? 1,7 ?
22 Ασβεστοχώρι 17 Β 1,7 1,2 2,2 ? 1,7 ?
23 Κόντσικα 19 Γ 2,2 1,7 2,2 1,7
24 Αγία Μαρίνα 10 Β 1,7 1,2 2,2 ? 1,7 ?
25 Κρανούλα 13 Β 1,7 1,2 2,2 ? 1,7 ?
26 Περίβλεπτος 15 Β 1,7 1,2 2,2 ? 1,7 ?
27 Λυκόστομο 12 Β 1,7 1,2 2,2 ? 1,7 ?
28 Πανεπιστήμιο 6 Α 1,2 0,7 1,7? 1,2?
27 Παν.Νοσοκομείο 6 Α 1,2 0,7 1,7? 1,2?

 Γιατί αυτή η χρέωση κομίστρων;

Σύμφωνα με την Δημοτική Αρχή τα δρομολόγια επιδοτούνται ως ακολούθως:

Για τα δημοτικά διαμερίσματα Μάρμαρα, Κάτω Μάρμαρα, Σταυράκι, Κουτσελιό, Μπάφρα, Καισάρεια, Πεδινή, Νεοχωρόπουλο, Κρύα και Αμφιθέα το εισιτήριο από ή προς τα Γιάννενα διαμορφώνεται από τα 1,70 ευρώ που κοστίζει σήμερα το κανονικό εισιτήριο σε 1,20 ευρώ το επιδοτούμενο.

Για τα δημοτικά διαμερίσματα Λογγάδες, Βασιλική, Δροσοχώρι, Ηλιόκαλη, Πλατανιά, Χαροκόπι, Μουζακαίοι, Μπιζάνι, Επισκοπικό, Αμπελιά, Κοσμηρά, Ασβεστοχώρι. Κόντσικα, Αγία Μαρίνα, Κρανούλα, Λυκόστομο, Περίβλεπτος, το εισιτήριο από ή προς τα Γιάννενα διαμορφώνεται από τα 2,20 ευρώ που κοστίζει σήμερα το κανονικό εισιτήριο σε 1,70 ευρώ το επιδοτούμενο.

Εδώ πολύ απλά φαίνεται ότι περιοχές που ανήκουν στην  Α Ζώνη με την εισήγηση  –  απόφαση πλέον  της Δημοτικής Αρχής κατατάσσονται στην Β Ζώνη κ.λ.π. και αυτό επί της ουσίας σημαίνει για τους μετακινούμενους αυθαίρετη επιπλέον χρέωση κομίστρων και χωρίς να ισχύει καμία επιδότηση.

Δηλαδή μετακινούμενοι με την Αστική Συγκοινωνία καλούνται να πληρώσουν κόμιστρο 1,20 € αντί 0,70 €  για την Α Ζώνη , – κόμιστρο 1,70  € αντί 1,20€ για την Β Ζώνη – κόμιστρο 2,20 αντί 1,70 € για την Γ Ζώνη και αυτό γιατί δεν είναι καθορισμένες οι Ζώνες σύμφωνα με το (ΦΕΚ 616/Β/18-10-1987) Άρθρο 1.

Γίνεται αντιληπτό ότι η Δημοτική Αρχή αυθαιρετεί έναντι  του Νόμου γιατί πολύ απλά οι καθορισμένες Ζώνες δεν είναι σύμφωνες με την κείμενη νομοθεσία.

Η αναφορά του παραδείγματος Αστικής Επικοινωνίας από Κέντρο της πόλης προς Κατσικά στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι εκτελείτε μέσο Ανατολής κ.λ.π. άρα δεν εφαρμόζεται η θεσμοθετημένη χιλιομετρική απόσταση της Περιφέρειας Ηπείρου όπως αναφέρεται στα επίσημα στοιχεία δρομολογίων της Περιφέρειας Ηπείρου είναι άστοχη και θα έλεγα ατυχέστατη  και ως εκ τούτου δεν μπορεί να χρησιμοποιείτε ως επιχείρημα. Το κόμιστρο για την περίπτωση του Κατσικά με βάση την χιλιομετρική απόσταση των 6 χιλ θα πρέπει να έχει κόμιστρο 1.20 € και με την επιδότηση να είναι στα 70 λεπτά.

Χαρακτηριστική επίσης είναι η περίπτωση του κομίστρου του Πανεπιστήμιου και του Παν. Νοσοκομείυ όπου σε χιλ. απόσταση 6 χιλ. το κόμιστρο είναι 1,7 € ενώ θα έπρεπε να είναι 1,2 € και με την επιδότηση εισιτηρίου θα πρέπει να είναι 0.70 €.

Αυτό που διαπιστώνει κανείς είναι ο στρουθοκαμηλισμός της Δημοτικής Αρχής, χωρίς εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας, εφαρμογής των χιλιομετρικών αποστάσεων, χωρίς καμία πραγματική μελέτη σκοπιμότητας, χωρίς ουσιαστικά καμία πραγματική επιδότηση, αλλά με επικράτηση του άκρατου λαϊκισμού και των ψευδαισθήσεων από πλευράς της Δημοτικής Αρχής και παράλληλο εμπαιγμό των πολιτών και χωρίς να αντιλαμβάνεται ότι το θέμα έχει τεράστιες διαστάσεις.

Η Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία ζητάει:

1)Επανακαθορισμό των Ζωνών σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, συνδεόμενη με τα κόμιστρα, κάτι που θα επέφερε στους πολίτες μεγαλύτερη μείωση εισιτηρίου από αυτή που πρότεινε η Δημοτική Αρχή Άραγε γιατί δεν το έπραξε;

2)Έλεγχο από αρμόδιες αρχές για το πώς διατίθενται δημόσια χρήματα όπως  είναι η επιδότηση εισιτηρίου  και αν εφαρμόζεται ο σχετικός Νόμος;

3)Επιτέλους αυτεπάγγελτος έλεγχος νομιμότητας της συγκεκριμένης απόφασης από τους αρμοδίους ελεγκτικούς μηχανισμούς γιατί τα χρήματα είναι πολλά!

 

Δείτε Επίσης

2006_mousikorama_prwta_tragoudia

Στην εκπομπή «Κι όμως άξιζαν μια καλύτερη τύχη», ο Λάκης Χαλκιάς στο «Τραγούδι της φτωχολογιάς», στα πρώτα λαϊκά βήματά του-Συνέντευξη με τον τραγουδιστή

Από:Γιώργος Γκόντζος(ggontzos@yahoo.gr)—Σήμερα στην εβδομαδιαία μουσική εκπομπή «Κι όμως άξιζαν μια καλύτερη τύχη» (Γιώργος Γκόντζος), στο ...

Συμμετάσχετε στη συζήτηση

Αφήστε πρώτος το σχόλιό σας!

Notify of
avatar
wpDiscuz