Πέμπτη , 15 Νοέμβριος 2018
Επικαιρότητα
Αρχική / Ελλάδα / Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ.κ. Παύλος-Δεν ζεις ειρηνικά χωρίς αλήθεια και δικαιοσύνη-Οι αναφορές στην «ρήξη Φαναρίου- Μόσχας»

Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ.κ. Παύλος-Δεν ζεις ειρηνικά χωρίς αλήθεια και δικαιοσύνη-Οι αναφορές στην «ρήξη Φαναρίου- Μόσχας»

 

Από:Γιώργος Γκόντζος(ggontzos@yahoo.gr)–  «Ίσως  τα πράγματα τώρα είναι  πάρα πολύ καθαρά.Και πιστεύω ότι η συμφωνία των Πρεσπών  θα μείνει στην Ιστορία σαν μια κατάπτυστη συμφωνία με τον τρόπο που έγινε και από τις δύο πλευρές.Δεν υπάρχει καμία αντίρρηση ότι είναι πάρα πολύ καλό οι λαοί να λύνουν τις διαφορές τους .Να μπορούμε να συνεννοηθούμε , να ζούμε ειρηνικά.Αλλά δεν μπορεί να ζεις ειρηνικά χωρίς την αλήθεια και την δικαιοσύνη.Γιατί  η απουσία και της αλήθειας και της δικαιοσύνης είναι εκείνα που πάντα δημιουργούν προβλήματα ,έστω και αν τώρα κάποια προσπαθούμε να τα κουκουλώσουμε». Αυτά υπογράμμισε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ.κ. Παύλος , σε συνέντευξή του(ΕΔΩ) στην εκπομπή «ό,τι πεις εσύ» (Γιώργος Γκόντζος), στο δημοτικό ραδιόφωνο Ιωαννίνων. Στη συνέχεια πρόσθεσε πως «είναι γνωστό σε καθαρό επιστημονικό επίπεδο ότι ούτε «Μακεδονική γλώσσα» υπάρχει , ούτε «Μακεδονική εθνότητα», ενώ σημείωσε ότι    «η  λέξη Μακεδονία προσαρτήθηκε από τον Τίτο σ’ αυτό το κρατίδιο, σε μια εποχή που θέλησε να υπονομεύσει πραγματικά την Ελλάδα, αντέδρασε τότε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής , αλλά υπό την πίεση των μεγάλων έσκυψε και αυτός το κεφάλι..» Σε άλλα σημεία της συνέντευξης  τόνισε:

-«Μεγάλη η ευθύνη των Ελληνικών κυβερνήσεων γιατί άφησαν  αυτό το μικρό κράτος να περάσει στα λεξικά των διαφόρων λαών τη λέξη «Μακεδονία» ως δικό του κράτος»

-« Δικαιολογημένα ερωτούν οι ξένοι γιατί τότε δεν  σας πείραζε και τώρα σας πειράζει.Έχουμε λοιπόν κι εμείς τις δικές μας ευθύνες .Όμως μέχρι τώρα αμφισβητούσαμε το δικαίωμα να μιλούν για «Μακεδονική γλώσσα» και «Μακεδονική εθνότητα».Τώρα λοιπόν με με την Συμφωνία των Πρεσπών, ναι μεν δέχονται εκείνοι να αλλάξουν το όνομά τους σε  Βόρεια Μακεδονία αλλά τους χαρίζουμε  αυτά που κατ’ εξοχήν συνιστούν αλυτρωτικές διεκδικήσεις ,γλώσσα και εθνότητα..»

-«Δεν ξέρω  ακριβώς την μικρή διαφορά μεταξύ εθνικότητας και ιθαγένειας , αλλά  το ακούσατε άλλωστε , ο πρωθυπουργός της γειτονικής  χώρας το είπε ξεκάθαρα και δημόσια και μετά τον μάλωσαν οι δικοί μας, είπε , «εμείς λεγόμαστε Μακεδόνες , εμείς είμαστε Μακεδονία , δεν υπάρχουν άλλοι..»

-« Για την ψηφοφορία στην βουλή των Σκοπίων  νομίζω ότι οι δημοκρατικοί πολίτες και οι δημοκρατικοί άρχοντες θα πρέπει να ντρέπονται  όταν επετεύχθη μια πλειοψηφία με εκβιασμούς, με απειλές δολοφονίας  βουλευτών και οικογενειών τους και με χρησιμοποίηση βουλευτών που μέχρι χτες ήταν υπό κατ΄οίκον περιορισμό και ξαφνικά τους αίρεται  ο περιορισμός  για να πάνε να ψηφίσουν.Ποιος μπορεί να χαίρεται για τέτοιες μεθόδους; Μπορούμε να πανηγυρίζουμε ,όπως ο πρωθυπουργός ο δικός μας γιόρτασε την επιτυχία των «80» με αυτές τις προϋποθέσεις; Τότε πλέον έχουμε υιοθετήσει τον γκανγκστερισμό και την βία στις διακρατικές σχέσεις»

Για δημοσιεύματα πώς  «ενισχύθηκαν ποικιλοτρόπως ιεράρχες  για να έχουν παρέμβαση στα συλλαλητήρια» : « Κάποιοι εξ ιδίων κρίνουν τα αλλότρια …Επειδή κάποιοι χρηματίζονται νομίζουν ότι χρηματιζόμαστε και εμείς… Ο λαός δεν αντέδρασε αυθόρμητα; Περίμενε εμάς να χρηματοδοτηθούμε και να τους ξεσηκώσουμε;»

Μεταφέροντας εικόνες από τις διαδηλώσεις στις Πρέσπες:  «Έχω καταγράψει σημειολογικά  γεγονότα…Ο λαός ήταν εκεί που ήταν, στο συλλαλητήριο στη Βίγλα.Παρακάτω ήταν οι άρχοντες , οι λίγοι..Και αφού υπογράφτηκε η Συμφωνία ,πήγαν στην γειτονική χώρα για να το γλεντήσουν.Γιατί αυτός ο τόπος δεν σήκωνε γλέντι..»

Στη συνέχεια και με αφορμή την ερώτηση για την σημασία της «ρήξης  Φαναρίου –Μόσχας» τόνισε:  «Δεν υπάρχει επί της ουσίας ρήξη από την πλευρά του Φαναρίου.Ο Οικουμενικός Πατριάρχης έχει από τους  Ιερούς Κανόνες  το δικαίωμα, και είναι ο μόνος που έχει το δικαίωμα να παραχωρεί  το Αυτοκέφαλο στις Εκκλησίες.Πρώτον αυτό.Δεύτερον. Το μεγάλο αμάρτημα των Ρώσων   ξεκινάει βέβαια από την εποχή της Σοβιετικής Ενώσεως , τότε που μαζί με τα κράτη υποτάχθηκαν και οι τοπικές Εκκλησίες , πριν από τη Σοβιετική Ένωση , η Εσθονία, η Ουκρανία είχαν Αυτόνομες Εκκλησίες.Μαζί με την πολιτική κατάκτηση έγινε και η Εκκλησιαστική.Όταν οι λαοί ξεκίνησαν την απελευθέρωση μετά την πτώση της Σοβιετικής ισχύος , τότε ο ένας μετά τον άλλον ζήτησαν μαζί με την πολιτική και την Εκκλησιαστική τους Αυτονομία» .

Αναφέρθηκε σε εμπειρίες  του από την περίπτωση της Εκκλησίας της Εσθονίας, ,είπε πως το ίδιο συμβαίνει και σήμερα με την Εκκλησία της Ουκρανίας  και σημείωσε: «Οι Ρώσοι προσπάθησαν να περάσουν την αντίληψη πως άμα θέλεις να είσαι Ορθόδοξος, πρέπει να είσαι και Ρώσος.Οι γηγενείς Εσθονοί που αγαπούσαν την πατρίδα τους ,όταν τους πέρασε αυτή η αντίληψη , έγιναν Προτεστάντες για να μείνουν Εσθονοί»

Απαντώντας στο ερώτημα για τον ρόλο του Αμερικανικού παράγοντα  που δεν μπορεί παρά να επιχαίρει για τον περιορισμό της Ρωσικής ισχύος σε ομόδοξους λαούς στις χώρες του ΝΑΤΟ ,είπε : «Δεν διαφωνώ  σ’ αυτό …Ο Αμερικανικός παράγοντας είναι ο κατ’ εξοχήν υπεύθυνος για όλη την ασχήμια που συνέβη στην γειτονική μας χώρα .Δεν είναι λοιπόν αμέτοχος.Αλλά να ξέρετε το εξής όμως…Μόλις κατέπεσε το Σοβιετικό καθεστώς  οι τότε Ιεράρχες της Ουκρανίας , μηδέ  του Ρώσου εξαιρουμένου,ζήτησαν από το Πατριαρχείο της Ρωσίας , την Αυτοκεφαλία τους.Άρα λοιπόν αυτό ήταν το αίτημα του λαού άσχετα με τα πολιτικά παιχνίδια. ….Το Πατριαρχείο το Οικουμενικό, έχει ένα μεγάλο προνόμιο ξέρετε , να βρίσκεται σε χώρα που δεν είναι Ορθόδοξη,αυτό του επιτρέπει να είναι έξω από κάθε φυλετισμό,και να είναι μόνο Ορθόδοξο .Ως χριστιανοί είμαστε πρώτα χριστιανοί και μετά είμαστε Έλληνες, Ρώσοι , Βούλγαροι και ο,τιδήποτε άλλο.Οι Ρώσοι όμως προσπαθούν ,μέσω της Εκκλησίας να επιβάλλουν μια πολιτική κυριαρχία»

 

Δείτε Επίσης

Β.Γιόγιακας(ΝΔ)–Δεν μπορούμε να περιπαίζουμε, να κάνουμε ένα βήμα εμπρός και δύο πίσω

  Από:Γιώργος Γκόντζος(ggontzos@yahoo.gr)–  « Η Νέα Δημοκρατία  έχει ατζέντα και δια του προέδρου Κυριάκου Μητσοτάκη ...

Συμμετάσχετε στη συζήτηση

avatar
  Subscribe  
Notify of