Τετάρτη , 20 Ιούνιος 2018
Αρχική / Εκπαίδευση / Ο προέδρος του συλλογου γονέων για την κινητοποίηση στο 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο

Ο προέδρος του συλλογου γονέων για την κινητοποίηση στο 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο

Ειδικό-Δημοτικό-ΣχολείοΤα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές του 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων ανέφερε , με αφορμή σημερινή κινητοποίηση , ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του σχολείου Γιώργος Μπότσαρης μιλώντας στην εκπομπή »ό,τι πεις εσύ» (Γιώργος Γκόντζος) .Την ακόλουθη επιστολή ο σύλλογος έχει αποστείλει και στον αντιδήμαρχο κ.Π.Κολόκα
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Α. Το 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων στεγάζεται στο ισόγειο του διδακτηρίου του Σχολικού Συγκροτήματος του Κάστρου Ιωαννίνων. Στο ίδιο Συγκρότημα στεγάζονται: το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Παιδιών με Προβλήματα Όρασης και το 9ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων. Οι χώροι που αξιοποιεί είναι οι εξής:
4 αίθουσες 60,48 τμ (1η: 16,8τμ, 2η: 10,66τμ, 3η: 11,89τμ, 4η: 21,13τ.μ) στις οποίες στεγάζονταν την προηγούμενη χρονιά τα 5 τμήματα (τάξεις) του Σχολείου. Μια αίθουσα στέγαζε 2 τμήματα (16,8τμ – 2 δάσκαλοι και 7 παιδιά), γεγονός που δημιούργησε τεράστια λειτουργικά προβλήματα.
1 γραφείο 10,68τμ στο οποίο χωράνε μόνο 4 καρέκλες και χρησιμοποιείται ως γραφείο της διεύθυνσης και του 10μελούς προσωπικού του 2ου Ειδικού Σχολείου (το γραφείο βρίσκεται στον προθάλαμο των τουαλετών Προσωπικού του Συγκροτήματος).
1 αίθουσα 10,38τμ η οποία χρησιμοποιείται ως κουζίνα και τραπεζαρία.
1 μπάνιο – τουαλέτα 12,96τμ
Οι χώροι που συνολικά καταλαμβάνει το Σχολείο μέσα στο συγκρότημα είναι 100,39τμ. Στους παραπάνω χώρους δεν συμπεριλαμβάνονται οι κοινόχρηστοι χώροι των σχολείων.
Β. Ο αριθμός των μαθητών του Σχολείου σήμερα είναι δεκαοκτώ (18).
Οι μαθητές στο 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο κατανέμονται σε έξι (6) τμήματα, με βάση τις ειδικές μαθησιακές τους ανάγκες. Η πλειοψηφία των μαθητών (14 μαθητές) είναι με αυτισμό, κάτι που απαιτεί ολιγομελή τμήματα (3-4) μαθητές σύμφωνα και με τη νομοθεσία) προκειμένου να υπάρχει ουσιαστική παρέμβαση.
Ο αριθμός αυτός έχει προοδευτικά αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια (μόνο στις νέες εγγραφές φέτος ήρθαν 5 μαθητές) και αν δεν υπήρχε το κτηριακό πρόβλημα, θα ήταν μεγαλύτερος.
Γ. Το σχολείο με την υπ’ αριθμ Φ.50/1025/208075/Δ1/19.12.2014 Υπουργική Απόφαση, τη φετινή χρονιά θα λειτουργήσει ως Ολοήμερο με 2 τμήματα.
Είναι κατανοητό ότι κάτω απ’ αυτές τις συνθήκες το σχολείο δεν μπορεί πλέον να προσφέρει ούτε καν φύλαξη. Είναι κάτι παραπάνω από επείγον το σχολείο να μεταστεγαστεί σε χώρο που θα πληροί τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις για την παροχή εκπαιδευτικού έργου.
Δ. Προκειμένου το σχολείο να λειτουργεί χωρίς προβλήματα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (Ν.1566/85,Π.Δ.603/1982,ΦΕΚ117/21-9-1982, Ν.2817/2000, Ν.4186/13, ΠΔ 201/1998,ΦΕΚ 2105/τΒ΄/30-10-2007, ΠΔ..206/13-12-2006, Ν.3699/2008) και τις προβλεπόμενες για τα Ειδικά Σχολεία ειδικότητες, απαιτούνται:
Έξι (6) (μικρές) αίθουσες διδασκαλίας.
Μια (1) αίθουσα πολλαπλών χρήσεων-χώρο γυμναστικής στην οποία θα είναι τοποθετημένα ειδικά όργανα γυμναστικής για παιδιά ΑμΕΑ .
Μια (1) αίθουσα – γραφείο χαλάρωσης και “αντιμετώπισης κρίσεων”.
Τέσσερα (4) γραφεία για τις εξής ειδικότητες: του Λογοθεραπευτή, του Ψυχολόγου, του Κοινωνικού Λειτουργού, του Εργοθεραπευτή. Τα γραφεία αυτά πρέπει να είναι αποκλειστικής χρήσης, γιατί το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό πραγματοποιεί ταυτόχρονα συνεδρίες, χρησιμοποιεί το δικό του εκπαιδευτικό υλικό και γι’ αυτό χρειάζεται δικό του χώρο για να το τοποθετήσει, να το οργανώσει και να το καταστήσει λειτουργικό.
Ένα γραφείο προσωπικού.
Πέραν των άλλων – όπως άλλωστε είναι γνωστό και σε σας – από την πρώτη στιγμή που έγινε η μεταστέγαση του σχολείου στο συγκεκριμένο συγκρότημα, αντιμετωπίσαμε και αντιμετωπίζουμε ένα εχθρικό κλίμα από ανθρώπους που έχουν “ιδιοκτησιακές” αντιλήψεις για τους χώρους του σχολείου. Το κλίμα αυτό – εφόσον δεν αντιμετωπίζεται αποφασιστικά από τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς φορείς – εμποδίζει σοβαρά το εκπαιδευτικό έργο του σχολείου.
Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί πλέον να συνεχιστεί για μια ακόμη χρονιά, γιατί θα έχει ολέθρια πλέον αποτελέσματα στην εκπαίδευση των παιδιών μας. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να επιτρέψουμε άλλο εμπαιγμό.
Για τους λόγους αυτούς ζητάμε την εξεύρεση από σας, άμεσα, νέου χώρου που να πληροί τις προδιαγραφές που θέτουμε παραπάνω, για τη μεταστέγαση του 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και τη λειτουργία του κάτω από ανθρώπινες συνθήκες. Προτείνουμε ως χώρο μεταστέγασης (εφόσον είναι αποδεσμευμένος) αυτόν του πρώην 2ου Γυμνασίου Ανατολής (Πλάτωνος και Αντύπα 1) καθώς ο χώρος διαθέτει όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις. Αν ο χώρος διεκδικείται και από άλλους φορείς, σας καλούμε να θέσετε ως πρώτη προτεραιότητα την εκπαίδευση των παιδιών ΑμΕΑ, αποδεικνύοντας έμπρακτα το ενδιαφέρον της Δημοτικής Αρχής προς αυτά.
Δέσμευση του Συλλόγου μας αλλά και των εκπαιδευτικών του σχολείου είναι να συμβάλλουμε με όλες μας τις δυνάμεις ώστε να δημιουργηθεί ένα Ειδικό Σχολείο – πρότυπο υποδομών και ουσιαστικής, ενταξιακής, εκπαιδευτικής διαδικασίας .
Ακούστε την συνέντευξη

Δείτε Επίσης

15 χρόνια σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στα Ιωάννινα.

–Από Βραβορίτου Αγνή– «Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ιωαννίνων θα πραγματοποιήσει την ετήσια εκδήλωση Ενημέρωσης – ...

Συμμετάσχετε στη συζήτηση

Αφήστε πρώτος το σχόλιό σας!

Notify of
avatar
wpDiscuz