Πέμπτη , 21 Μαρτίου 2024
Αρχική / Ειδήσεις Ηπείρου / ΑΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ ΣΕ ΜΑΡΑΣΜΟ – ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΜΗ 5 ΘΕΣΕΩΝ ΜΕΛΩΝ ΕΠ ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ  

ΑΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ ΣΕ ΜΑΡΑΣΜΟ – ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΜΗ 5 ΘΕΣΕΩΝ ΜΕΛΩΝ ΕΠ ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ  

teiΑπό:Γιώργος Γκόντζος–Με τη δημοσιοποίηση της απόφασης της Αναπληρώτριας Υπουργού Παιδείας  κας. Σίας Αναγνωστοπούλου για την κατανομή των πεντακοσίων (500) θέσεων για την πρόσληψη καθηγητών/μελών ΔΕΠ-ΕΠ στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ (βλ. httpsss://www.esos.gr/arthra/42618/i-katanomi-ton-500-theseon-melon-depep-sta-panepistimia-kai-tei και httpsss://www.esos.gr/arthra/42671/ypoyrgeio-tropopoiise-tin-katanomi-ton-500-theseon-melon-depep-sta-panepistimia-kai-tei), είναι πλέον αδιαμφισβήτητα προφανές ότι με αδιαφανή κριτήρια και πάντως χωρίς να λάβει υπόψη της την αναλογία καθηγητών προς φοιτητές στα ΤΕΙ έναντι των Πανεπιστημίων αλλά και τις ανάγκες στελέχωσης σε εκπαιδευτικό προσωπικό ανάμεσα στα ΤΕΙ, προέβη σε μια αυθαίρετη απόφαση οδηγώντας το ΤΕΙ Ηπείρου σε έναν προαποφασισμένο αργό θάνατο.

Έξι χρόνια μετά την τελευταία απόφαση κατανομής θέσεων για την πρόσληψη καθηγητών στα ΑΕΙ (χωρίς να υπολογίζονται οι θέσεις που κενώθηκαν στο μεσοδιάστημα λόγω συνταξιοδότησης και ουδέποτε αναπληρώθηκαν), με την απόδοση μόλις πέντε (5) θέσεων στο ΤΕΙ Ηπείρου από τις 136 θέσεις των ΤΕΙ και τις 500 του συνόλου των ΑΕΙ, το Ίδρυμα υπέστη μια διπλή κατάφορη αδικία:

 Μεροληπτική συμπεριφορά υπέρ των Πανεπιστημίων έναντι των ΤΕΙ: Στα ΤΕΙ η σχέση διδασκόντων/διδασκομένων κατά μέσο όρο αντιστοιχεί σε 1/73, όταν στα Πανεπιστήμια είναι 1/18 (στοιχεία ΥΠΠΕΘ, 2015). Με οποιονδήποτε αντικειμενικό αλγόριθμο κατανομής, οι θέσεις για τα ΤΕΙ θα έπρεπε να είναι πολλαπλάσιες από τις αντίστοιχες για τα Πανεπιστήμια, απλώς για να βελτιωθεί ο συγκεκριμένος δείκτης στα ΤΕΙ και βέβαια όχι για να εξισωθεί με τον αντίστοιχο του Πανεπιστημιακού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης (αυτό θα ήταν αδύνατο έστω και αν το σύνολο των θέσεων κατανέμονταν στα ΤΕΙ). Συνυπολογίζοντας δε, ότι κατά τεκμήριο στα ΤΕΙ φοιτούν τα παιδιά των φτωχότερων ελληνικών νοικοκυριών, είναι προφανές ότι η Πολιτεία τα καταδικάζει σε δυσμενέστερες συνθήκες εκπαίδευσης από τους συναδέλφους τους που φοιτούν στα Πανεπιστήμια. Τέλος, είναι τουλάχιστον κυνικό, το αρμόδιο Υπουργείο από τη μια να παραδέχεται ότι η σχέση διδασκόντων/διδασκομένων είναι συντριπτικά δυσμενέστερη στα ΤΕΙ και από την άλλη να δικαιολογείται ότι επέλεξε τη συγκεκριμένη λύση για να μην υποστούν  περαιτέρω υποβάθμιση τα Πανεπιστήμια!

 

  1. Μεροληπτική συμπεριφορά κατά του ΤΕΙ Ηπείρου έναντι άλλων ΤΕΙ: Στο ΤΕΙ Ηπείρου η σχέση διδασκόντων/διδασκομένων αντιστοιχεί σε 1/84, δηλαδή είναι χειρότερη από τον μέσο όρο των ΤΕΙ και ασύγκριτα δυσμενέστερη από τον αντίστοιχο στα Πανεπιστήμια. Η επιμέρους ανισοκατανομή των ήδη ελλειμματικών 136 θέσεων στα ΤΕΙ πλήττει ακόμα περισσότερο το ΤΕΙ Ηπείρου. Αρκεί να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι την επόμενη διετία, χρόνος που συνήθως απαιτείται για την ολοκλήρωση των διαδικασιών και την πρόσληψη των νέων καθηγητών, από τα Τμήματα του ΤΕΙ Ηπείρου θα έχουν συνταξιοδοτηθεί περισσότεροι από πέντε υπηρετούντες καθηγητές. Συνεπώς, οι πέντε θέσεις που δίνονται, δεν επαρκούν ούτε για τη διατήρηση των ήδη ελλειμματικών θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού που διαθέτει το Ίδρυμα σήμερα.

Είναι βέβαιο ότι το Υπουργείο Παιδείας θα αιτιολογήσει την απόφασή του αναφερόμενο στη δυσχερή οικονομική θέση της χώρας. Πρέπει όμως οι ιθύνοντες να συνειδητοποιήσουν επιτέλους ότι η συστηματική επίκληση της υπαρκτής και πρωτόγνωρης κρίσης που βιώνουμε όλοι, όχι μόνο δεν μπορεί να δικαιολογήσει τις αδιαφανείς διαδικασίες που διαχρονικά εφαρμόζει το συγκεκριμένο Υπουργείο, αλλά ισοδυναμεί με ύβρι κατά του χειμαζόμενου ελληνικού λαού. Είναι κοινωνική απαίτηση πλέον, ανάλογες αποφάσεις να λαμβάνονται στο φως της ημέρας και με βάση συγκεκριμένα, μετρήσιμα και κοινώς αποδεκτά κριτήρια.

 

Η ακαδημαϊκή κοινότητα του ΤΕΙ Ηπείρου, η οποία όλο αυτό το διάστημα της κρίσης κατόρθωσε να αναβαθμίσει την ποιότητα των σπουδών που προσφέρει, να επενδύσει σε καινοτόμο ερευνητική δραστηριότητα, να πετύχει διεθνή αναγνώριση του επιστημονικού της έργου και να επιδείξει σημαντική προσφορά και ουσιαστική συμβολή στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή του τόπου, αισθάνεται βαθιά απογοήτευση, όταν το Υπουργείο Παιδείας ούτε αναγνωρίζει, ούτε επιβραβεύει τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα και την κατάκτηση της αριστείας από το Ίδρυμα.

 

Εν κατακλείδι, μετά τη σημερινή εξέλιξη και με δεδομένο ότι σε λιγότερο από ένα μήνα από σήμερα θα λάβει χώρα η εξωτερική αξιολόγηση του ΤΕΙ Ηπείρου από πενταμελή επιτροπή εμπειρογνωμόνων καθηγητών ΑΕΙ του εξωτερικού, μπορεί να μας υποδείξει το Υπουργείο Παιδείας τι πρέπει να απαντήσουμε στην ερώτηση που θα μας θέσουν για τους στόχους και το στρατηγικό σχεδιασμό του Ιδρύματος για την επόμενη δεκαετία;

 

Δείτε Επίσης

Βραβείο καλύτερης σχολικής εφημερίδας, για το ΣΤ1 του 2ου Δημοτικού Ελεούσας, με θέμα τον ΠΟΝΤΙΑΚΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ-Μιλούν ο διευθυντής , ο υπεύθυνος δάσκαλος και οι μαθητές -τριες.

  Από: Γιώργος Γκόντζος([email protected])— Η επιλογή  του  θέματος εξαιρετική.Η συλλογική  προσπάθεια υποδειγματική.Και  η “ανταμοιβή” που ...

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments