Παρασκευή , 26 Απριλίου 2024
Αρχική / Εκπαίδευση / Δύο ψηφίσματα για “τους αναπληρωτές” και “το δημόσιο νηπιαγωγείο” από το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιωαννίνων

Δύο ψηφίσματα για “τους αναπληρωτές” και “το δημόσιο νηπιαγωγείο” από το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιωαννίνων

σκιτσακινηπιαγωγειου 4Από:Γιώργος Γκόντζος–Δύο ψηφίσματα για “τους αναπληρωτές” και “το δημόσιο νηπιαγωγείο” από το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιωαννίνων

 ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ για τους αναπληρωτές

            Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αιφνιδιάζοντας για ακόμη μια φορά την εκπαιδευτική κοινότητα, κατά τη διάρκεια ενός υποτιθέμενου διαλόγου, καταθέτει πρόταση για ένα προσωρινό σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

  • Για μια ακόμη φορά οι πολυθρύλητοι 20.000 διορισμοί μετατέθηκαν στις καλένδες, μετά την αξιολόγηση των θεσμών…
  • Για μια ακόμη φορά οι προτάσεις του Υπουργείου είχαν το χαρακτήρα του προσωρινού και επιφανειακού που ως αποτέλεσμα έχει τη δημιουργία πολύ περισσότερων προβλημάτων απ’ αυτά που υποτίθεται ότι επιλύει.
  • Η πρόταση αυτή αντί να λύσει προβλήματα, δημιουργεί πολύ περισσότερα.

Το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιωαννίνων τονίζει:

             α) Ότι οι συνάδελφοι αναπληρωτές, θύματα πολιτικών χρόνων, αναπληρώνουν εδώ και χρόνια τον ίδιο τους τον εαυτό, αφού τα κενά είναι συγκεκριμένα και πολλά και οι διορισμοί ανύπαρκτοι.

β) Ότι πρέπει να σταματήσει εδώ η πολιτική του «Διαίρει και Βασίλευε» με τον κατακερματισμό και την δημιουργία  υποομάδων από εκπαιδευτικούς με αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα.

γ)  Ότι η αποκατάσταση του δικαίου για όλες τις ομάδες οι οποίες έχουν θιγεί στο παρελθόν από αποσπασματικές διατάξεις δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να δοθεί από μία καινούρια αποσπασματική νομοθετική ρύθμιση με ημερομηνία έναρξης αλλά ταυτόχρονα και λήξης το επόμενο σχολικό έτος.

Διεκδικούμε:

  • Απόσυρση των προτάσεων του Υπουργείου για το σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών, που «ληστεύει» την προϋπηρεσία τους και απαξιώνει τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο τους
  • Κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων με μόνιμούς διορισμούς
  • Κατάργηση του Ν.3848/10
  • Αναγνώριση του συνόλου της προσφερθείσης εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας χωρίς αλλαγή του τρόπου μοριοδότησής της.

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ  ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 Το ΨΗΦΙΣΜΑ για το δημόσιο νηπιαγωγείο

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιωαννίνων εκφράζει τη δυσαρέσκειά του σχετικά με την κατάθεση στη Βουλή του σχεδίου νόμου «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις», με το οποίο ρυθμίζονται μεταξύ άλλων (άρθρα 32 έως και 44) θέματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Στο άρθρο 35 του σχεδίου αναφέρεται: “Τα νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθέσια ή πολυθέσια. Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων προσδιορίζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα (1) νηπιαγωγό για κάθε είκοσι πέντε (25) νήπια και όχι λιγότερο από δέκα τέσσερα (14) νήπια”!! Στην αιτιολογική μάλιστα έκθεση για το σχέδιο νόμου τονίζεται: “Η ρύθμιση αυτή αφενός μεν κρίνεται κοινωνικά και παιδαγωγικά επιβεβλημένη, αφετέρου συμβάλλει τα μέγιστα σε ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού και εξοικονόμηση δαπανών”.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, οφείλει άμεσα να αποσύρει τις απαράδεκτες ρυθμίσεις που εξευτελίζουν κάθε έννοια λογικής και να εξηγήσει την σκοπιμότητα των επιλογών της

δεδομένου ότι:

  • Αν ο ελάχιστος αριθμών μαθητών, γίνει 14 από 7 που είναι τώρα, ουσιαστικά οδηγεί σε κλείσιμο, τεράστιο αριθμό νηπιαγωγείων σε κωμοπόλεις και χωριά στην ηπειρωτική και τη νησιώτικη Ελλάδα, αλλά και τμήματα νηπιαγωγείων σε πόλεις, συμπαρασύροντας και πολλά δημοτικά σχολεία.
  • Οδηγεί την ύπαιθρο σε περαιτέρω μαρασμό καταργώντας ζωτικές δομές, όπως είναι τα σχολεία. Η αποκέντρωση και η ανάπτυξη θέλουν ανθρώπους και υποστηρικτικές δομές.
  • Καταργεί την ελεύθερη και για όλους πρόσβαση των μαθητών όχι απλώς σε ποιοτικά εκπαιδευτικά προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης αλλά σε κανενός είδους εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Άρα έρχεται σε αντίθεση με τις αρχές της ισότητας και της δικαιοσύνης αλλά και οποιαδήποτε αντισταθμιστική λογική.
  • Οι διαδικασία της μεταφοράς των μαθητών παρουσιάζει ήδη δυσλειτουργίες (π.χ. υψηλό κόστος, ταλαιπωρία για τους μαθητές).

Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναλαμβάνει πρωτοβουλία ώστε με τον πιο ενωτικό τρόπο τόσο στο εσωτερικό του κλάδου όσο και σε όλους τους κοινωνικούς φορείς να αναδείξει και να επιλύσει τα τεράστια ζητήματα της προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

 

Στο πλαίσιο αυτό καλεί:

 

  • τους Συλλόγους γονέων να συζητήσουν το ζήτημα και να λάβουν θέση επί αυτού, διότι οι ωφελούμενοι της παιδείας είναι πρώτα από όλα οι μαθητές και οι οικογένειές τους.

 

  • τους αιρετούς της τοπικής αυτοδιοίκησης (Δημοτικά Συμβούλια και Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας) όλων των δήμων του Νομού Ιωαννίνων να συζητήσουν το ζήτημα και να λάβουν θέση επί αυτού, διότι οι τοπικές κοινωνίες θίγονται έντονα.

 

  • τους τοπικούς Βουλευτές να μην ψηφίσουν το σχέδιο νόμου που υποβαθμίζει το δημόσιο νηπιαγωγείο-σχολείο.

Διεκδικούμε:

  • Απόσυρση των απαράδεκτων ρυθμίσεων για τον ελάχιστο αριθμό μαθητών στα νηπιαγωγεία που διαλύουν το δημόσιο νηπιαγωγείο, καταργούν τμήματα, συγχωνεύουν νηπιαγωγεία.
  • Κατάργηση του Ν.3848/10.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση για την κάλυψη όλων των αναγκών.
  • Μόνιμο διορισμό όλων των αναπληρωτών που εργάζονται στην εκπαίδευση τώρα.
  • Κατάργηση την ελαστικής εργασίας.
  • Την υπεράσπιση του δημόσιου, δωρεάν σχολείου.

Όλοι μαζί εκπαιδευτικοί, γονείς και κοινωνικοί φορείς πρέπει να αγωνιστούμε για το Δημόσιο δωρεάν σχολείο, για το δικαίωμα όλων των παιδιών στην εκπαίδευση, τη μόνη ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον.

Η απάντηση στην κρίση ….την οικονομική, πολιτική και αξιακή είναι μία και μοναδική ……..η επένδυση στην Παιδεία!

 

 

Δείτε Επίσης

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ιωαννίνων στις 03.04.2024 – ώρα 18.00.

Έχοντας υπόψη της διατάξεις των άρθρων 67 και 65 του Ν. 3852/2010 (Πρόγραμμα Καλλικράτης) όπως ...

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments