Σάββατο , 13 Απριλίου 2024
Αρχική / Επικαιρότητα / Ο Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Γιώργος Μαυρογιώργος μιλά για πτυχές χορήγησης μεταπτυχιακών.Γιατί κάνει λόγο για “τυφλή προσέγγιση”, για “πλαστούς” τίτλους.Τι προτείνει ως θεσμικό έλεγχο, ποια η επισήμανσή του για την επιλογή διευθυντών

Ο Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Γιώργος Μαυρογιώργος μιλά για πτυχές χορήγησης μεταπτυχιακών.Γιατί κάνει λόγο για “τυφλή προσέγγιση”, για “πλαστούς” τίτλους.Τι προτείνει ως θεσμικό έλεγχο, ποια η επισήμανσή του για την επιλογή διευθυντών

GIORGOS_MAVROGIORGOS

Από:Γιώργος Γκόντζος([email protected])—   Ενδιαφέρουσες και αποκαλυπτικές πτυχές που αφορούν την χορήγηση μεταπτυχιακών, ανέδειξε ο Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ,Γιώργος Μαυρογιώργος , σε συνέντευξή του στην εκπομπή  “ό,τι πεις εσύ” (Γιώργος Γκόντζος) , στο δημοτικό ραδιόφωνο Ιωαννίνων.Αναφέρθηκε σε “πλαστά” μεταπτυχιακά , μίλησε για “λαίλαπα”, προσδιόρισε παθογένειες στη διαδικασία χορήγησης ,διατύπωσε προτάσεις για τον θεσμικό έλεγχο και πρόσθεσε πως αν στην διαδικασία επιλογής διευθυντών “αναγνωριστούν τυφλά τα όποια μεταπτυχιακά ή διδακτορικά που υποβληθούν, τότε είναι σαν το κράτος να επιβραβεύει αυτές τις ασύλληπτες πρακτικές..” Διαβάστε αποσπάσματα από την συνέντευξή του

{..} Αυτή την εποχή βρισκόμαστε σε μια διαδικασία επιλογής διευθυντών των σχολείων ,και θα έλεγα,αν το διευρύνουμε λίγο, ότι το ζήτημα συνδέεται με αυτό που θα μπορούμε να ονομάσουμε ως επιλογή των  στελεχών της εκπαίδευσης ,διευθυντών ,προϊσταμένων, Περιφερειακών Διευθυντών, Σχολικών Συμβούλων και άλλων υπευθύνων.Άρα βρισκόμαστε σε μια διαδικασία η οποία υπαινίσσεται,κατά κάποιον τρόπο μια μορφή αξιολόγησης.Αυτό που με έχει προβληματίσει πάρα πολύ, είναι μια τυφλή προσέγγιση στα λεγόμενα μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια.Δηλαδή θεωρούμε ότι η κατοχή ενός μεταπτυχιακού τίτλου ή ενός διδακτορικού , με τυφλό σύστημα ,δηλαδή δίχως δεύτερη σκέψη είναι μετρήσιμο.Και επομένως επειδή είναι μετρήσιμο είναι αντικειμενικό και δεν παρεμβαίνει καμία αξιολογική κρίση.Εγώ το θεωρώ αυτό πολύ προβληματικό γιατί δυστυχώς βρισκόμαστε σε μια εξέλιξη όπου η αγορά μπήκε στην εκπαίδευση από την πιο κερδοφόρα πτυχή της, και από το πιο κερδοφόρο πεδίο που είναι τα μεταπτυχιακά..{..}

{..} Έτσι υπάρχει και ένας έμμεσος έλεγχος τι γίνανε αυτοί που χρηματίσανε υποψήφιοι διδάκτορες και μεταπτυχιακοί φοιτητές, τι κάνανε μετά την απόκτηση του μεταπτυχιακού ή του διδακτορικού..Εάν το κάνανε κορνίζα και το υποβάλλουν κάθε φορά που αυτό απαιτείται ή μοριοδοτείται, στη διαδικασία αξιολόγησης,τότε έχουμε έναν δείκτη που λέμε..οπ,αυτή ηπερίπτωση εκπαιδευτικών είναι η περίπτωση ενός επιχειρηματία που μαζεύει στον φάκελό του βεβαιώσεις ,τίτλους, πρώτον ,δεύτερον ,τρίτον, και μετά αναπαύεται σ΄αυτό.Κατ΄αρχήν δεν δημοσιεύει , δεν αναπτύσσει πρωτοβουλίες, δεν γράφει, δεν κινείται , δεν εμπλουτίζει την εκπαιδευτική διαδικασία του σχολείου στο οποίο βρίσκεται.Αυτά όμως είναι στοιχεία που υποτίθεται ότι απορρέουν από την μαθητεία ,την έρευνα της επιστήμης της αγωγής.Όταν αυτό δεν συμβαίνει, τι σημαίνει ένας τίτλος ,πέρα από το ότι εγείρονται  πολύ σοβαρά ζητήματα για την εγκυρότητα και την αξιοπιστία των τίτλων σ΄αυτή  την αγορά των μεταπτυχιακών τίτλων και των διδακτορικών..{..}

[..}Κατ΄αρχήν όταν μιλάμε για πλαστά , μία κατηγορία  ,η οποία είναι η πιο χυδαία,και μπορεί να αντιμετωπιστεί βεβαίως με εισαγγελέα, είναι όταν τυπώνεται ένα πτυχίο με τα στοιχεία του ενδιαφερόμενου και αυτό υποβάλλεται ως έγκυρο χωρίς να έχει αντίκρυσμα,χωρίς να έχει σπουδές..Αυτή είναι μια κατηγορία πλαστού τίτλου.Υπάρχουν  όμως και άλλοι πλαστοί τίτλοι, π.χ. το μεταπτυχιακό  πρόγραμμα ενός  τμήματος σπουδών ενώ δεν έχει σχέση με την εκπαίδευση, να χορηγεί τίτλους σπουδών με δίδακτρα, π.χ. ένα τμήμα αθλητισμού και διαχείρισης οργάνωσης ,αθλητικών επιχειρήσεων κάνει ένα μεταπτυχιακό και βλέπεις στα 135 μεταπτυχιακά διπλώματα που έχει χορηγήσει τα 30 είναι σε εκπαιδευτικούς οι οποίοι βάζουν στο τίτλο της διπλωματικής θέμα που έχει σχέση με την εκπαίδευση,αλλά ούτε το μεταπτυχιακό το ίδιο ούτε οι διδάσκοντες έχουν σχέση με την εκπαίδευση ,αλλά ούτε το πρόγραμμα έχει αντικείμενο που σχετίζεται με την εκπαίδευση.Αυτό είναι πλαστό ,είναι μια άλλη μορφή πλαστού.Δηλαδή το Πανεπιστημιακό Τμήμα έχει δώσει τίτλους οι οποίοι δεν έχουν συνάφεια με το αντικείμενο του μεταπτυχιακού που εφαρμόζουν..Άλλη μορφή πλαστού μεταπτυχιακού  είναι το να δίνεις την διπλωματική σου σε γραφεία και υπάρχουν τέτοια γραφεία πάρα πολλά..{..}

[..}Πώς μπορούμε να αναχαιτίσουμε αυτή τη λαίλαπα;Μπορούμε να την αναχαιτίσουμε αν κάθε μεταπτυχιακό που υποβάλλεται για κρίση να ελέγχεται αρμοδίως για το αν έχουν εξασφαλιστεί οι ακαδημαϊκοί και θεσμικοί όροι απόκτησής του..{..] [..]Μια άλλη μορφή πλαστού μεταπτυχιακού είναι με το περίφημο «εξ’ αποστάσεως», όπου η μεθολογία είναι μια πολύ καλή ρετσέτα, συνταγή για να μην είναι παρόντες ούτε οι διδάσκοντες ούτε οι διδασκόμενοι..Αυτό είναι παρωδία αλλά αξιοποιείται κατά κόρον από ορισμένα Πανεπιστημιακά Τμήματα επειδή εισπράττονται δίδακτρα και επειδή το μεγαλύτερο ποσοστό των διδάκτρων πηγαίνει στις αποζημιώσεις των διδασκόντων , μια χαρά προχωρεί το σύστημα..}..}

{..]Το λυπηρό είναι ότι στα Πανεπιστήμια το θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει είναι πολύ δημοκρατικό και πολύ συλλογικό και έχει ακαδημαϊκά κριτήρια ,ελάτε όμως που τα συλλογικά όργανα του Πανεπιστημίου μεσ’ την αμηχανία, μεσ’ την πολυπραγμοσύνη και όλα αυτά ,κάνουν πράγματα τα οποία είναι απαράδεκτα..{..]

{..]Φανταστείτε τώρα με την διαδικασία επιλογής διευθυντών ,να αναγνωριστούν τυφλά τα όποια μεταπτυχιακά ή διδακτορικά που υποβληθούν, τότε είναι σαν το κράτος να επιβραβεύει αυτές τις ασύλληπτες πρακτικές..{.}

 

Δείτε Επίσης

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ιωαννίνων στις 03.04.2024 – ώρα 18.00.

Έχοντας υπόψη της διατάξεις των άρθρων 67 και 65 του Ν. 3852/2010 (Πρόγραμμα Καλλικράτης) όπως ...

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments