Σάββατο , 13 Απριλίου 2024
Αρχική / Ειδήσεις Ιωαννίνων / Ο Τομέας Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και η Κινηματογραφική Ομάδα «cine-παρμένες» παρουσιάζουν τη θεματική σειρά εβδομαδιαίων προβολών «Shooting Artists: Modern Bio-films, Modernist Giants».

Ο Τομέας Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και η Κινηματογραφική Ομάδα «cine-παρμένες» παρουσιάζουν τη θεματική σειρά εβδομαδιαίων προβολών «Shooting Artists: Modern Bio-films, Modernist Giants».

shootingArtists-posterΑπό:Γιώργος Γκόντζος–Ο Τομέας Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και η Κινηματογραφική Ομάδα «cine-παρμένες» παρουσιάζουν τη θεματική σειρά εβδομαδιαίων προβολών «Shooting Artists: Modern Biofilms, Modernist Giants».

Οι ταινίες με αποκλειστικό θέμα τη ζωή και το έργο διάσημων καλλιτεχνών έρχονται με τις δικές τους προδιαγραφές που σπάνια αναλύονται. Αυτή η σειρά ξεχώρισε 7 ταινίες που αντιπροσωπεύουν επάξια το ξεχωριστό αυτό κινηματογραφικό είδος των καλλιτεχνικών biopic και την μανία του με μία χούφτα αρσενικούς υπερήρωες. Η προσθήκη μίας μόνον ταινίας σχετικής με γυναίκες-ζωγράφους αντικατοπτρίζει καλά αυτή την έμφυλη ασυμμετρία που καθόρισε αποφασιστικά και την πατριαρχική συγκρότηση της παραδοσιακής ιστορίας της τέχνης.

Η παραμορφωτική διαχείριση της τέχνης από τον κινηματογράφο δεν περιορίζεται μόνον σε ζητήματα φύλου. Η σειρά φιλοδοξεί να ανασύρει μία ευρεία γκάμα από τρόπους με τους οποίους ο κινηματογράφος συμμετέχει στην εδραίωση και διάχυση στρεβλωτικών αντιλήψεων για τη φύση της τέχνης και τη δημόσια εικόνα του καλλιτέχνη. Θύμα και ήρωας, μάρτυρας και διαταραγμένη ιδιοφυΐα, υπερφυσικός σταρ και ταυτόχρονα ευάλωτος, άρρωστος ή μελαγχολικός περιθωριακός, η persona του καλλιτέχνη χαρακτηρίζεται από έναν διπολισμό του οποίου και οι δύο πόλοι είναι εξίσου εξωπραγματικοί. Η δραματική αξία των θρυλικών αναπαραστάσεων του καλλιτέχνη στον κινηματογράφο δεν αμφισβητείται. Μαζί, όμως, με αυτές τις συγκινήσεις, η συγκεκριμένη σειρά θα αναδείξει τις σημαντικές ρωγμές ανάμεσα στην κινηματογραφική ταινία ως έργο τέχνης και την ιστορία της τέχνης ως κριτικής μελέτης των τέχνεργων.

Κάθε προβολή θα συνοδεύεται από σύντομες τοποθετήσεις των διοργανωτών πριν την προβολή και ανοικτές συζητήσεις με το κοινό αμέσως μετά. Το Πρόγραμμα περιλαμβάνει:

Σάββατο 2/4 – 12.00

Mr. Turner – Mike Leigh (2014)

 

Δευτέρα4/4 – 18.30

Lust for life– Vincente Minnelli (1956)

 

Σάββατο 9/4 – 12.00

Vincent and Theo – Robert Altman (1990)

 

Δευτέρα 11/4 – 18.30

Oviri (The Wolf at the door)–Henning Carlsen (1986)

 

Σάββατο 16/4– 12.00

Moulin Rouge– John Huston (1952)

 

Δευτέρα 18/4 – 18.30

Dreams – Akira Kurosawa (1990) και Mary Cassatt: An Impressionist Life– Richard Mozer (2002)

 

Οι προβολές θα πραγματοποιηθούν στο Αμφιθέατρο της Κεντρικής Βιβλιοθήκης και είναι ανοιχτές σε όλους τους φοιτητές και το προσωπικό του campus. Για τυχόν αλλαγές στο πρόγραμμα ή περαιτέρω ανακοινώσεις, επισκέπτεστε τακτικά τις ανακοινώσεις της ιστοσελίδας του πανεπιστημίου και της σχολής: httpsss://www.hist-arch.uoi.gr/.Ακολουθεί μια εκτενέστερη παρουσίαση της σειράς.

 

 

Δείτε Επίσης

Λ.Μενδώνη- Η Έκθεση της UNESCO  επιβεβαιώνει την ορθότητα των επιλογών και των επιστημονικών  και των πολιτικών.Ένα Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου ανήκει στο δημόσιο

  Από: Γιώργος Γκόντζος([email protected])— Τις  αντιλήψεις της για την πολιτική  με την οποία  λειτουργεί το ...

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments