Παρασκευή , 22 Μαρτίου 2024
Αρχική / Εκδηλώσεις Ιωάννινα / «Πράσινη Πολιτιστική Διαδρομή»

«Πράσινη Πολιτιστική Διαδρομή»

DSC00030aDSC00154aDSC00159aΑπό:Γιώργος Γκόντζος–Ο Φορέας Διαχείρισης Λίμνης Παμβώτιδας την Παρασκευή 27 Μαΐου 2016 συμμετείχε  στην πανελλαδική δράση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού «Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές», με εκπαιδευτική περιήγηση μαθητών της Δ΄ Δημοτικού του 27ου Δημοτικού Σχολείου στο Κάστρο Ιωαννίνων.

Αναλυτικότερα η εφορία Αρχαιοτήτων σε συνεργασία με το Φορέα Διαχείρισης Λίμνης Παμβώτιδας διοργάνωσε περιήγηση από τη λίμνη έως την Ακρόπολη του Ιτς Καλέ που περιλάμβανε σταθμούς όπου αναλύονταν θέματα περιβάλλοντος και πολιτισμού και η μεταξύ τους σχέση. Πρώτο σταθμό αποτέλεσε το μέτωπο της λίμνης όπου καλωσορίστηκαν τα παιδιά και πραγματοποιήθηκε ενημέρωση για τη σχέση του ανθρώπου με τη λίμνη από το παρελθόν έως σήμερα αλλά και για τη σχέση-σύνδεση του Κάστρου με τη Λίμνη. Επίσης έγινε αναφορά στη σημασία του οικοσυστήματος και στη βιοποικιλότητα της λίμνης.

Στη συνέχεια τα παιδιά επισκέφτηκαν τμήμα των στοών εντός των τειχών του Κάστρου όπου ξεναγήθηκαν στην έκθεση «Ιωάννινα, από τη βυζαντινή καστροπολιτεία στην οθωμανική μεγαλούπολη», και αποκόμισαν ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την ιστορία των τειχών. Επόμενος σταθμός  το τζαμί στο Ιτς Καλέ και το βυζαντινό μουσείο, όπου μέσα από μια αναλυτική ξενάγηση οι μαθητές γνώρισαν ευρήματα (γλυπτά, νομίσματα, κεραμική, εικόνες, βημόθυρα, ευαγγέλια) που καλύπτουν την περίοδο από τον 4ο έως τον 19ο αιώνα, τα οποία προέρχονται από όλη την Ήπειρο και είναι ενδεικτικά για την ιστορία και την τέχνη της περιοχής.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με περιβαλλοντικές δραστηριότητες που περιλάμβαναν παρατήρηση τοπίου και ορνιθοπανίδας με τηλεσκόπιο, επίδειξη κατασκευής ταϊστρών για πεταλούδες και παιχνίδι με θέμα τη βιοποικιλότητα της λίμνης (η λίμνη επί κεφαλής).

Δείτε Επίσης

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 11.03.2024 – ώρα 18.00.

  ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ...

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments