Πέμπτη , 18 Απριλίου 2024
Αρχική / Επικαιρότητα / Σ.Καλογιάννης( πρώην αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών )-Οι βάσεις του έργου τέθηκαν την περίοδο 2004 – 2009, επί Κυβερνήσεων Κώστα Καραμανλή.Η αλήθεια επλήγη βαρύτατα κατά τις χθεσινές ομιλίες του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών

Σ.Καλογιάννης( πρώην αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών )-Οι βάσεις του έργου τέθηκαν την περίοδο 2004 – 2009, επί Κυβερνήσεων Κώστα Καραμανλή.Η αλήθεια επλήγη βαρύτατα κατά τις χθεσινές ομιλίες του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών

Εγκαίνια Ιόνιας 06.09.2017Από:Γιώργος Γκόντζος([email protected])- Από το γραφείο του Σ.Καλογιάννη εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

“Σχετικά με τα χθεσινά (νέα) εγκαίνια της Ιόνιας οδού από τον Πρωθυπουργό, ο πρώην αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης έκανε την παρακάτω δήλωση:

Παραδίνεται στο σύνολό της στην κυκλοφορία η Ιόνια οδός, ένα έργο που δίνει τεράστια αναπτυξιακή ώθηση στον Τόπο μας.

Οι βάσεις του έργου τέθηκαν την περίοδο 2004 – 2009, επί Κυβερνήσεων Κώστα Καραμανλή.

Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ήταν ο κ. Γ. Σουφλιάς και Υφυπουργοί ο κ. Θ. Ξανθόπουλος κι εγώ. Τότε εκπονήθηκαν οι μελέτες, προκηρύχτηκε διεθνής διαγωνισμός στον οποίο συμμετείχαν οι μεγαλύτερες τεχνικές εταιρείες της Ευρώπης, σε συνεργασία με τις μεγαλύτερες ελληνικές και ευρωπαϊκές τράπεζες.

Η σύμβαση κυρώθηκε από τη Βουλή το 2007 και οι πρώτες εργασίες ξεκίνησαν λίγους μήνες αργότερα. Τον Μάιο 2009 δόθηκε το πρώτο τμήμα της Ιόνιας Οδού στην κυκλοφορία, η παράκαμψη Αγρινίου, μήκους περίπου 35 χλμ.

Στη συνέχεια το έργο κινδύνευσε να χαθεί δύο φορές.

Η πρώτη ήταν το 2010, επί Κυβερνήσεως Γεωργίου Παπανδρέου, όταν η χώρα μπήκε στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και το έργο εγκαταλείφθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ επί μία σχεδόν διετία (2010 – 2012). Τον Ιούνιο 2012, στην τρικομματική Κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ, με πρωθυπουργό των Αντώνη Σαμαρά, Υπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών τον Χατζηδάκη και αναπληρωτή Υπουργό εμένα, πετύχαμε να ξαναβάλουμε το έργο στο δρόμο της κατασκευής του, υπογράφοντας (τον Απρίλιο 2013) νέα συμφωνία με τους παραχωρησιούχους που οδήγησαν, μετά από έξι μήνες, στην τροποποίηση των συμβάσεων, οι οποίες προέβλεπαν ολοκλήρωση των έργων στο τέλος του 2015. Χάρη σε αυτές τις συμβάσεις ολοκληρώθηκαν οι αυτοκινητόδρομοι, η Κυβέρνηση Σύριζα – ΑΝΕΛ δεν άλλαξε ούτε μία γραμμή σε αυτές!

Το 2015 ήταν η δεύτερη φορά που το έργο κινδύνευσε να χαθεί. Η νεοεκλεγείσα, τότε, Κυβέρνηση Σύριζα – ΑΝΕΛ, εγκατέλειψε την Ιόνια οδό, όπως και όλους τους άλλους αυτοκινητόδρομους. Ήταν η εποχή του δημοψηφίσματος, των capital controls, και του νέου Μνημονίου. Πολλά εργοτάξια έκλεισαν, προσωπικό απολύθηκε, τα έργα σχεδόν σταμάτησαν. Η χρονιά χάθηκε.

Για τους λόγους αυτούς η Κυβέρνηση Σύριζα – ΑΝΕΛ υποχρεώθηκε στο τέλος του 2015 να παραπέμψει την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων αρχικά τον Μάρτιο του 2017 και στη συνέχεια τον Αύγουστο του 2017. Επιπλέον, έδωσε bonus «επιτάχυνσης των εργασιών» εκατοντάδων εκατομμυρίων στους παραχωρησιούχους κάθε έργου, ώστε να καλυφθεί η χαμένη χρονιά (2015).

Αυτή είναι η αλήθεια, που επλήγη βαρύτατα κατά τις χθεσινές ομιλίες του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών.

Αφήνω στην άκρη σήμερα τον σφοδρό και εντελώς αστήρικτο πόλεμο που δεχόμαστε για τις συμβάσεις παραχώρησης, από τους σημερινούς κυβερνώντες, εντός και εκτός Βουλής, όσοι δουλεύαμε σκληρά για να υλοποιηθούν τα έργα, διασφαλίζοντας το Δημόσιο Συμφέρον.

Είμαι πραγματικά ευτυχής που βλέπω την Ιόνια οδό, έργο στο οποίο κι εγώ συνέβαλα από το πρώτα του στάδια μέχρι το τέλος, έργο στο οποίο έβαλα την υπογραφή μου, να παραδίδεται στους συμπολίτες μας. Ας απολαύσουν την ποιότητα και την ασφάλεια των αυτοκινητοδρόμων.

Ολόκληρη η Δυτική Ελλάδα και ιδίως η Ήπειρος θα αλλάξουν μορφή, θα ωφεληθούν τα μέγιστα, παρά τις πολύ δύσκολες ώρες που περνάει η χώρα.

Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές του έργου: τον παραχωρησιούχο, τον κατασκευαστή, τους μηχανικούς, το εργατικό προσωπικό, τα στελέχη του Υπουργείου Υποδομών. Τους ευχαριστώ για τη συνεργασία μας.”

Δείτε Επίσης

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ιωαννίνων στις 03.04.2024 – ώρα 18.00.

Έχοντας υπόψη της διατάξεις των άρθρων 67 και 65 του Ν. 3852/2010 (Πρόγραμμα Καλλικράτης) όπως ...

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments