Σάββατο , 22 Σεπτέμβριος 2018
Επικαιρότητα
Αρχική / Τεχνολογία / Μαθητές Γυμνασίου στο «κυνήγι» του σωματιδίου Higgs

Μαθητές Γυμνασίου στο «κυνήγι» του σωματιδίου Higgs

Επιστήμονες του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Πυρηνικής Έρευνας (CERN) έγιναν για δύο ώρες μαθητές της β» και γ» Γυμνασίου και της β» Λυκείου, από σχολεία του Νομού Κιλκίς. Ως άλλοι μικροί εξερευνητές, επιδόθηκαν στο συναρπαστικό…

 

“κυνήγι” του μποζονίου Higgs,του “σωματιδίου του Θεού”.

«Ένας επιταχυντής στη σχολική τάξη»

Πρόκειται για μία προσομοίωση του ανιχνευτή σωματιδίων του Επιταχυντή Αδρονίων “ATLAS” και μία εργαστηριακή άσκηση, διάρκειας 120 λεπτών, υποστηριζόμενη από καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία, η οποία έγινε στο 2ο Γυμνάσιο Κιλκίς. Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του -ενταγμένου στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Scientix Inspiring Science”- προγράμματος “Ανακαλυπτική Εκπαίδευση στην Εκπαιδευτική Πράξη”, που υλοποιούν στην Ελλάδα η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, το ΙΤΥΕ «Διόφαντος» και η Ελληνογερμανική Αγωγή.

Για την εκτέλεση της άσκησης οι μαθητές, μέσω τηλεδιάσκεψης, συνδέθηκαν με το CERN και έλαβαν πραγματικά δεδομένα. “Έγινε στην ουσία μία προσομοίωση της ερευνητικής εργασίας, που κάνουν οι επιστήμονες του CERN, με την ιδιαιτερότητα ότι επρόκειτο για κανονικό μάθημα, το οποίο σχεδιάστηκε στη λογική να βοηθήσει τα παιδιά να ανακαλύψουν τις διάφορες έννοιες, να δημιουργήσουν υποθέσεις, να προσπαθήσουν να σκεφτούν και να προτείνουν λύσεις, αναλύοντας πραγματικά δεδομένα, με μία μικρή καθοδήγηση σε ορισμένα σημεία, ώστε να ξεχωρίσουν ποια σωματίδια έχουν ενδιαφέρον”, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπεύθυνος Έρευνας και Ανάπτυξης, της Ελληνογερμανικής Αγωγής, Σοφοκλής Σωτηρίου, ο οποίος σχεδίασε και παρέδωσε το πρωτότυπο μάθημα στο Κιλκίς.

“Αν θέλουμε να το εξηγήσουμε απλά, θα πούμε ότι η άσκηση που δώσαμε στα παιδιά ήταν να διακρίνουν τη διαφορά ανάμεσα στο σήμα και τον θόρυβο, σαν να ψάχνει κάποιος στο ίντερνετ και να πρέπει να διαχωρίσει την πραγματική είδηση από μία αναληθή πληροφορία”, διευκρίνισε, προσθέτοντας ότι «πέρα από τον εύλογο ενθουσιασμό των μαθητών, διαπιστώσαμε ότι έχουν εξαιρετικές ικανότητες».

“Αυτή τη στιγμή το πρόγραμμα και το συγκεκριμένο πείραμα γίνονται κεντρικά, σε διάφορες περιοχές και πόλεις, όπου συμμετέχει περιορισμένος αριθμός μαθητών, όμως ο στόχος είναι να πάμε στο κάθε σχολείο, να το εφαρμόσουμε στην κάθε τάξη, και να κερδίσουμε όχι μόνο αυτούς που ενδιαφέρονται, αλλά και τους μαθητές που δεν ενδιαφέρονται, στόχος μας είναι να γίνουν ενημερωμένοι επιστήμονες”, επισήμανε ο κ.Σωτηρίου.

“Η ανακαλυπτική μάθηση είναι πραγματικά μία διαδικασία, η οποία αποδεικνύεται ότι έχει σημαντικό αποτέλεσμα στη μαθησιακή διαδικασία, όμως η εφαρμογή της δεν είναι εύκολη, καθώς απαιτεί εργαστηριακό εξοπλισμό, επένδυση επιπλέον χρόνου από εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να δοθεί ευκαιρία σε όλους να εμπλακούν στο μάθημα. Είναι στοίχημα για εμάς, με έμπρακτα αποτελέσματα, να πείσουμε τους εκπαιδευτικούς, τους διευθυντές, τους σχολικούς συμβούλους και όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία, ώστε να γίνει μεγαλύτερη προσπάθεια στην κατεύθυνση αυτή”, πρόσθεσε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι διοργανωτές της εκδήλωσης διαπιστώνουν ότι μαθητές και γονείς, σε διαφορετικές γωνιές της Ελλάδας, όχι μόνο είναι ενήμεροι για τη δραστηριότητα του CERN, αλλά επιθυμούν διακαώς και μία εκπαιδευτική σχολική εκδρομή CERN, στην Ελβετία.

Δείτε Επίσης

Σ.Καλογιάννης( πρώην αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών )-Οι βάσεις του έργου τέθηκαν την περίοδο 2004 – 2009, επί Κυβερνήσεων Κώστα Καραμανλή.Η αλήθεια επλήγη βαρύτατα κατά τις χθεσινές ομιλίες του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών

Από:Γιώργος Γκόντζος(ggontzos@yahoo.gr)- Από το γραφείο του Σ.Καλογιάννη εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση: «Σχετικά με τα χθεσινά ...

Συμμετάσχετε στη συζήτηση

avatar
  Subscribe  
Notify of