Τετάρτη , 28 Απριλίου 2021
Επικαιρότητα
Αρχική / Ειδήσεις Ηπείρου / Η ομιλία του Β.Γιόγιακα (ΝΔ) στο νομοσχέδιο «Εθνικός Μηχανισμός Συντονισμού, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής, Ρυθμίσεις για την Κοινωνική Αλληλεγγύη

Η ομιλία του Β.Γιόγιακα (ΝΔ) στο νομοσχέδιο «Εθνικός Μηχανισμός Συντονισμού, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής, Ρυθμίσεις για την Κοινωνική Αλληλεγγύη

giogiakas_vouli_15-16-1Από:Γιώργος Γκόντζος–Η ομιλία του βουλευτή Θεσπρωτίας της ΝΔ, Βασίλη Γιόγιακα στη συζήτηση στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης «Εθνικός Μηχανισμός Συντονισμού, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής, Ρυθμίσεις για την Κοινωνική Αλληλεγγύη και Εφαρμοστικές Διατάξεις του ν. 4387/2016 (Α΄ 85)»

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Έγινε πολύς λόγος στις συνεδριάσεις της Επιτροπής για το πρώτο σκέλος του νομοσχεδίου, για τον Εθνικό Μηχανισμό που θα παρακολουθεί και θα συντονίζει τις πολιτικές Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής.

Ο Μηχανισμός αυτός ήταν, να θυμίσω προαπαιτούμενο της Εθνικής Στρατηγικής Κοινωνικής Ένταξης που είχε ετοιμάσει η κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας το 2014.

Όπως εξάλλου η ίδια Κυβέρνηση είχε ετοιμάσει την εφαρμογή του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος.

Το οποίο, θυμίζω, ο ΣΥΡΙΖΑ ως τότε αντιπολίτευση είχε χαρακτηρίσει «ψίχουλα κρατικής φιλανθρωπίας». Και σήμερα το επαναφέρει, μετονομάζοντάς το σε Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης.

Ένας, λοιπόν, Εθνικός Μηχανισμός είναι αναγκαίος για να μπορούν οι κάθε είδους προνοιακές παροχές να κατευθύνονται σε αυτούς που πρέπει, όταν πρέπει.

Και να γνωρίζουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, σε Κυβέρνηση, Περιφέρειες και Δήμους ποιος παίρνει τι.

Εμείς, διατυπώσαμε τις επιφυλάξεις μας για το αν αυτός ο Μηχανισμός μπορεί να λειτουργήσει, έτσι όπως έχει σχεδιαστεί.

Γιατί προσθέτει κεντρικές υπηρεσίες στο αρμόδιο Υπουργείο, εκεί όπου υπάρχουν ήδη υπηρεσίες με αντίστοιχες αρμοδιότητες.

Γιατί προβλέπει δύο διαφορετικές δομές στην Περιφέρεια με περίπου κοινές αρμοδιότητες.

Γιατί συστήνει μια Εθνική Επιτροπή Κοινωνικής Προστασίας ενώ υπάρχει ήδη το Κυβερνητικό Συμβούλιο Κοινωνικής Πολιτικής.

Για να διασκεδάσει τις αμφιβολίες αυτές, η κυρία αναπληρώτρια Υπουργός επικέντρωσε στο ρόλο των Κέντρων Κοινότητας, που θέλει να λειτουργήσουν ως σημεία πρώτης υποδοχής.

Ενώ οι δικαιούχοι επιδομάτων μπορούν να εξυπηρετούνται – και το κάνουν ήδη – από τις υπηρεσίες κοινωνικής μέριμνας των δήμων!

Αφήστε που η χρηματοδότηση για τη λειτουργία των Κέντρων αυτών γίνεται από το τρέχον ΕΣΠΑ, χωρίς δηλαδή να έχει διασφαλιστεί η χρηματοδότησή τους στο απώτερο μέλλον.

Και μια τελευταία παρατήρηση για τον Εθνικό Μηχανισμό: το Ενιαίο Γεωπληροφοριακό Σύστημα είναι ένα πολύ φιλόδοξο έργο.

Για να πετύχει, πρέπει να διασυνδεθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο με όλα τα άλλα πληροφορικά συστήματα, ώστε μπορεί να γίνεται εύκολα και γρήγορα η διασταύρωση διαφορετικών στοιχείων.

Το πιο δύσκολο είναι η ένταξη των μητρώων που έχουν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες για τις δράσεις και τους ωφελούμενους κοινωνικών πολιτικών.

Το άλλο τμήμα του νομοσχεδίου, το μη προνοιακό, που αναφέρεται στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες εφαρμοστικές διατάξεις του ν. 4387, του νόμου Κατρούγκαλου, μας λέει ουσιαστικά ένα πράγμα:

Ότι οι αλλαγές στο ασφαλιστικό καρκινοβατούν!

Η ασφαλιστική μεταρρύθμιση δεν είναι μεταρρύθμιση!

Αντί η Κυβέρνηση να έχει έτοιμο το νέο Οργανισμό του ΕΦΚΑ, αλλάζει την ταμπέλα στις περιφερειακές υπηρεσίες των διαφόρων ασφαλιστικών ταμείων

Θα λέει ότι έχουμε ενιαίο φορέα από την 1/1/2017, όταν παραπέμπει το οργανόγραμμα του ΕΦΚΑ στο άγνωστο μέλλον.

Και πώς θα συσταθεί ο νέος ΕΦΚΑ;

Όχι με Προεδρικό Διάταγμα, που σημαίνει ότι περνά προηγουμένως από την κρίση του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά με υπουργική απόφαση!

Υπάρχουν επίσης διάφορες τροποποιήσεις που επιβεβαιώνουν τα πολλά προβλήματα του νόμου Κατρούγκαλου.

Πόσο μάλλον όταν εκκρεμούν υπουργικές αποφάσεις και εγκύκλιοι από τις οποίες εξαρτάται πότε και πόση σύνταξη θα πάρουν χιλιάδες ασφαλισμένοι.

Και να ξέρετε, είναι οι ίδιες οι υπηρεσίες σε ασφαλιστικά ταμεία και στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους που λένε ότι ο νόμος αυτός δεν είναι ούτε λειτουργικός, ούτε βιώσιμος.

Και για τους τωρινούς και για τους μελλοντικούς συνταξιούχους.

Αυτό, άλλωστε, λέει και η Ανώτατη Γενική Συνομοσπονδία Συνταξιούχων Ελλάδος με αφορμή την τροπολογία για την εφάπαξ οικονομική ενίσχυση στους χαμηλοσυνταξιούχους:

ότι, δηλαδή, οι ουσιαστικές λύσεις «επιτυγχάνονται με όρεξη και διάθεση να λυθεί το ασφαλιστικό» κι όχι με παροχές που αντιμετωπίζουν τους συνταξιούχους «ως παιδιά που τους τάζουν χριστουγεννιάτικο δώρο».

Αντιλαμβανόμαστε ότι για παρά πολύ κόσμο ισχύει το «από το ολότελα, καλή και η Παναγιώταινα», γι’ αυτό και θα την ψηφίσουμε.

Αλλά δεν είναι ούτε 13η σύνταξη, όπως επιμένουν να το πλασάρουν ορισμένοι συνάδελφοι της συμπολίτευσης, ούτε έχει δουλευτεί ώστε να δοθεί προτεραιότητα σε εκείνους που δεν έχουν καμία άλλη πηγή εισοδήματος.

Και κυρίως, προέρχεται από την αφαίμαξη φορολογουμένων και συνταξιούχων, την ώρα που τα χρωστούμενα του Δημοσίου σε εν αναμονή συντάξεις πριν δυόμισι μήνες άγγιζαν το 1,4 δισ., σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Εμείς, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αναμένουμε από την Κυβέρνηση να τρέξει την εφαρμογή των όσων θα ψηφιστούν απόψε.

Δείτε Επίσης

Rapid test στην Τύρια και στο Ρωμανό από τον Δήμο Δωδώνης

Συνεχίζει τους προληπτικούς ελέγχους για τον κορωνοϊό στο προσωπικό και τους δημότες του ο Δήμος ...

Συμμετάσχετε στη συζήτηση

  Subscribe  
Notify of