Από:Γιώργος Γκόντζος([email protected])–Ομιλία στην βουλή σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας στην οποία έκανε αναφορά και στο θέμα της τροπολογίας που αφορά στους Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης πραγματοποίησε ο Βασίλειος Γιόγιακας βουλευτής της ΝΔ στο νομό Θεσπρωτίας.(ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΕΔΩ)
Η ομιλία είναι η ακόλουθη:
Κυρία Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, από τις συζητήσεις στην αρμόδια Επιτροπή αναγνωρίστηκε η πρόθεση του Υπουργείου να αντιμετωπιστούν τα διάφορα προβλήματα που προέκυψαν με το εθνικό μητρώο φορτοεκφορτωτών του ν. 4093/2012. Μένει να διαπιστωθεί από τις υπουργικές αποφάσεις που θα εκδοθούν εάν θα υπάρξει ουσιαστικό άνοιγμα του επαγγέλματος, που ήταν και ο κύριος στόχος του προηγούμενου νομοσχεδίου.
Η Κοινή Υπουργική Απόφαση της παραγράφου 1 του άρθρου 4 θα κρίνει, για παράδειγμα, αν και πόσο διευκολύνεται η είσοδος ανέργων ή ανειδίκευτων στο επάγγελμα του φορτοεκφορτωτή και ασφαλώς είναι απαραίτητο οι κοινές και απλές υπουργικές αποφάσεις να εκδοθούν γρήγορα και όχι με τον αραμπά, όπως έχει συνηθίσει η Κυβέρνησή σας.
Σημαντικές βελτιώσεις είναι, επίσης, η πιστοποίηση των δεξιοτήτων από τον ΕΟΠΠΕΠ ή από ιδιωτικό φορέα εγκεκριμένο από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης, αλλά και η ηλεκτρονική διαδικασία εγγραφής στο Μητρώο.
Είδαμε εξάλλου με ικανοποίηση ότι έγινε δεκτό το αίτημά μας να αυξηθεί η προθεσμία των τριών μηνών σε όσους φορτοεκφορτωτές είναι ήδη γραμμένοι στο Μητρώο Β΄ και θέλουν να παραμείνουν σε αυτό, γιατί έτσι θα δοθεί η δυνατότητα σε περισσότερους να συμπληρώσουν την ελάχιστη εργασιακή εμπειρία που απαιτείται για τους φορτοεκφορτωτές λιμένος και ξηράς.
Σε ό,τι αφορά τώρα το Εθνικό Μητρώο Ιδιωτικών Φορέων Κοινωνικής Φροντίδας, οι περισσότερες ενστάσεις μας απαντήθηκαν από την αρμόδια Υπουργό. Είναι ένα γενικό μητρώο στο οποίο θα εγγράφονται οι φορείς που παρέχουν υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας, είτε είναι πιστοποιημένοι είτε όχι. Είναι σημαντικό ωστόσο η συνύπαρξη δύο ανεξαρτήτων μεταξύ τους μητρώων να μη δημιουργεί γραφειοκρατία και περισσότερα διοικητικά βάρη.
Παραμένει, βέβαια, το ερώτημα κατά πόσο οι φορείς θα μπορούν να ενημερώνουν τα στοιχεία τους σε πραγματικό χρόνο. Όπως είναι ανοικτό εάν και κατά πόσο το Μητρώο αυτό δεν θα παραμείνει ένα απλό ευρετήριο, αλλά θα εξελιχθεί σε ένα εργαλείο αξιολόγησης των ιδιωτικών φορέων κοινωνικής φροντίδας και θα βοηθήσει στην καλύτερη αξιολόγηση των υπηρεσιών κοινωνικής προστασίας, όπως επιδιώκει ο νομοθέτης.
Κακώς, κυρία Υπουργέ, αποσύρθηκε το άρθρο 11 που θα έδινε σημαντικές λύσεις σε πολλές αγροτικές περιοχές όπου χρησιμοποιούνται ανασφάλιστοι ιδιαίτερα άνθρωποι που προέρχονται από γειτονικές χώρες. Θα μπορούσε να δώσει λύσεις, καθώς θα δικαιούνταν να παραμείνει η κάρτα ανεργίας τους ενεργή.
Θα κλείσω τώρα, όμως, την παρέμβαση μου με δύο σχόλια όσον αφορά τις τροπολογίες για τα σχολικά γεύματα και για τους πυροσβέστες. Δεν νομίζω ότι διαφωνούν πολλοί με το σκεπτικό της πρωτοβουλίας, ότι ο υποσιτισμός και η παιδική παχυσαρκία είναι δύο υπαρκτά προβλήματα και πρέπει να αντιμετωπιστούν στο σχολικό περιβάλλον.
Για μια ακόμα φορά όμως, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αναρωτιέται κανείς: αφού η Κυβέρνηση θέλει να το εφαρμόσει πιλοτικά από φέτος, γιατί έπρεπε να φτάσει στα μέσα της σχολικής χρονιάς για να διαπιστώσει ότι ο διεθνής διαγωνισμός παίρνει αρκετό χρόνο και ότι πρέπει να καταφύγει σε απευθείας ανάθεση για να δοθούν τα πρώτα μέχρι το Πάσχα;
Συγγνώμη, αλλά χάνετε το δίκιο σας, κυρία Υπουργέ και δικαιώνετε όσους, μεταξύ αυτών και η Νέα Δημοκρατία, η παράταξή μας, σας κατηγορούν για προχειρότητα και διοικητική ανεπάρκεια.
Δεν είναι μόνο θέμα νομιμότητας, κυρία Υπουργέ, είναι και ζήτημα διαφάνειας. Άλλωστε μας έχετε δώσει πολλούς λόγους -όχι εσείς προσωπικά- για αυτό το θέμα. Γι’ αυτό ζητούμε την απόσυρση της τροπολογίας και τη διεξαγωγή διαγωνισμού, όπως προβλέπεται από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Έρχομαι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στην τροπολογία για τους πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης. Χρειάστηκε να περάσουν πάνω από οκτώ μήνες από την υπουργική απόφαση η οποία θα ρύθμιζε, μεταξύ άλλων, τη διαδικασία μονιμοποίησης των πυροσβεστών. Δεν αξιοποιήσατε τη διάταξη νόμου του 2014 που έδινε τη δυνατότητα μονιμοποίησης πριν τη λήξη της πενταετούς θητείας, με την έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης. Δεν προβλέψατε την δαπάνη για τις μονιμοποιήσεις στον φετινό προϋπολογισμό του Πυροσβεστικού Σώματος. Αφήσατε τους πυροσβέστες χωρίς πληροφόρηση για την τύχη τους ελάχιστες μέρες πριν λήξει η θητεία τους και έρχεστε τώρα να μονιμοποιήσετε με υποσχετική τριετίας, αφού προηγουμένως αλώσατε το Δημόσιο με προσλήψεις εκτός διαδικασιών, από το «παράθυρο», χωρίς αξιολόγηση, χωρίς εκτίμηση κόστους και των πραγματικών αναγκών του Δημοσίου. Και πολύ εύστοχα ο κ. Βορίδης, ο κ. Γεωργαντάς και ο κ. Χαρακόπουλος σάς έβαλαν μια σειρά παραμέτρων για το πόσο εύκολο είναι να γίνουν οι προσλήψεις των πυροσβεστών, η μονιμοποίησή τους άμεσα, και σήμερα ακόμα, με δύο προεδρικά διατάγματα που δεν χρειάζονται πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.
Είπε, όμως, ο κύριος Υπουργός, ότι οι προσλήψεις αυτές ήταν κομματικές. Άρα, το πρόβλημα δεν είναι η διαδικασία ή ο τρόπος. Είναι ότι πιθανόν οι προσλήψεις των πυροσβεστών ήταν κομματικές. Και σήμερα έρχεστε να πείτε διά του κυρίου Υπουργού ότι «δεν τους μονιμοποιούμε, γιατί οι προσλήψεις ήταν κομματικές». Φέρτε, λοιπόν, νομοτεχνικές βελτιώσεις.
Η Δημοκρατική Συμπαράταξη, αλλά πάνω από όλα εμείς, η Νέα Δημοκρατία, η παράταξή μας, είχε προβλέψει όλες αυτές τις διαδικασίες και απαιτούμε σήμερα κιόλας να γίνουν οι πυροσβέστες μόνιμοι.
Εύχομαι ειλικρινά την αγωνία αυτών των ανθρώπων να την ενστερνιστείτε.