Από:Γιώργος Γκόντζος([email protected])—«Το Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ έχουν διαφορετικούς στόχους και διακριτούς ρόλους.Έχουν ιδρυθεί με διαφορετικές προδιαγραφές και η ένωσή τους , η ενσωμάτωση του ΤΕΙ στο Πανεπιστήμιο ,δεν θα προσφέρει κάτι , ούτε στο Πανεπιστήμιο ούτε στο ΤΕΙ».Αυτό υπογράμμισε ο Γιώργος Ακρίβης ,καθηγητής του Τμήματος Μηχανικών-Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, σε συνέντευξη στη εκπομπή «ό,τι πεις εσύ» (Γιώργος Γκόντζος),στο δημοτικό ραδιόφωνο Ιωαννίνων με αφορμή την ανοικτή επιστολή -177 έως τώρα καθηγητών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων,προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου με θέμα την «επιχειρούμενη ενσωμάτωση του ΤΕΙ Ηπείρου στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων», με την οποία εκφράζεται η αντίθεση σ΄αυτό το ενδεχόμενο.Ερωτηθείς ο καθηγητής για το σημείο της επιστολής στο οποίο σημειώνεται ότι «η ενσωμάτωση του ΤΕΙ Ηπείρου στο Πανεπιστήμιό μας όχι μόνο θα ανέκοπτε βίαια την ανοδική πορεία του Πανεπιστημίου μας για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά θα έπληττε καίρια το κύρος του και θα οδηγούσε σε υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών σε αυτό»,τόνισε : «Είναι διαφορετικό το κύρος του Πανεπιστημίου ,διαφορετικό το κύρος του ΤΕΙ.Έχουν και τα δύο τους ρόλους τους , αλλά εμείς θεωρούμε ότι στην κοινωνία είναι διαφορετικό το κύρος του ενός ,διαφορετικό το κύρος του άλλου.Και το να συνενώνεις κάποια πράγματα, να ενσωματώνεις κάποια πράγματα ,δεν σημαίνει ότι βελτιώνουμε τα πράγματα , μπορεί να υποβαθμίσεις και τον ρόλο του ενός και τον ρόλο του άλλου αντί να αναβαθμίσεις».Απαντώντας σε ερώτηση σημείωσε χαρακτηριστικά: «Δεν κρίνουμε τους συναδέλφους, είναι διαφορετικοί οι ρόλοι, έχουν εκλεγεί με διαφορετικές προδιαγραφές,είναι ανόμοια πράγματα.Δεν λέμε ότι εμείς είμαστε καλύτεροι,λέμε ότι είναι διαφορετικοί οι ρόλοι.Άλλοι είναι οι στόχοι ενός Πανεπιστημίου ,άλλοι οι στόχοι ενός ΤΕΙ.Και τα δύο ιδρύματα είναι χρήσιμα στην κοινωνία ,και τα δύο προσφέρουν».
Σε άλλο σημείο ο καθηγητής ανέφερε πως προκαλεί εντύπωση το γεγονός πως επιχειρούμενη ενσωμάτωση ΤΕΙ δεν αφορά το Πολυτεχνείο Αθηνών, και τα Πανεπιστήμια ,Αθηνών, Κρήτης ,Πατρών, σημείωσε πως εκτός από τα ονόματα των καθηγητών που υπογράφουν την επιστολή την αντίθεση έχουν εκφράσεις συνελεύσεις πέντε τμημάτων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών, Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών Τέχνης, Μηχανικών-Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής,Επιστήμης Υλικών και Μαθηματικών) ,και 18 καθηγητές του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών.
Ακούστε την συνέντευξη και διαβάστε την επιστολή των καθηγητών προς τον Υπουργό Παιδείας https://www.youtube.com/watch?v=qD-ve31fVSI
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Θέμα: Επιχειρούμενη ενσωμάτωση του ΤΕΙ Ηπείρου στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Αξιότιμε κ. Υπουργέ, οι υπογράφοντες καθηγητές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην επιχειρούμενη ενσωμάτωση του ΤΕΙ Ηπείρου στο Πανεπιστήμιό μας. Κατά την υπερπεντηκονταετή διαδρομή του, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ακολούθησε συνεχώς ανοδική πορεία, κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες προσέλκυσης προσωπικού του υψηλότερου δυνατού επιπέδου και απέκτησε κύρος, που το οδήγησε σε αξιοζήλευτη θέση μεταξύ των Πανεπιστημίων της χώρας αλλά και διεθνώς. Η καταξίωση αυτή επιτεύχθηκε με πολύ μεγάλο μόχθο διδασκόντων και διδασκομένων και οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις ερευνητικές δραστηριότητες των μελών του. Η ενσωμάτωση του ΤΕΙ Ηπείρου στο Πανεπιστήμιό μας όχι μόνο θα ανέκοπτε βίαια την ανοδική πορεία του Πανεπιστημίου μας για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά θα έπληττε καίρια το κύρος του και θα οδηγούσε σε υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών σε αυτό. Ταυτόχρονα θα το απαξίωνε στη συνείδηση της κοινωνίας, θα είχε οδυνηρές συνέπειες στην προσέλκυση ικανών στελεχών και φοιτητών στο άμεσο μέλλον και θα οδηγούσε σε απώλειες εκλεκτών μελών του. Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το ΤΕΙ Ηπείρου ιδρύθηκαν και λειτουργούν με διαφορετικές προδιαγραφές, έχουν διαφορετικούς στόχους και διακριτούς ρό- λους, στελεχώθηκαν με προσωπικό με τελείως διαφορετικά προσόντα, ανάλογα με τις επιδιώξεις τους, και έχουν προγράμματα σπουδών με διαφορετικό προ- σανατολισμό. Σε κάθε περίπτωση είναι αδιανόητο να ληφθούν βεβιασμένες αποφάσεις για ένα τόσο σημαντικό θέμα που θα κρίνει το μέλλον της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ήπειρο, χωρίς ανοικτές διαδικασίες, διαβούλευση και την έγκριση των Τμημάτων