Παρασκευή , 20 Οκτώβριος 2017
Επικαιρότητα
Αρχική / Εκπαίδευση / Γ.Σκαργιώτης (καθηγητής 7ου Λυκείου Ιωαννίνων):Μια προσπάθεια που ανοίγει νέους δρόμους στην εκπαίδευση-Ο απολογισμός από την ομάδα του 7ου ΓΕΛ Ιωαννίνων που κατέκτησε το τρίτο βραβείο στον Πανελλήνιο διαγωνισμό διαστημικής CanSatin Greece 2017

Γ.Σκαργιώτης (καθηγητής 7ου Λυκείου Ιωαννίνων):Μια προσπάθεια που ανοίγει νέους δρόμους στην εκπαίδευση-Ο απολογισμός από την ομάδα του 7ου ΓΕΛ Ιωαννίνων που κατέκτησε το τρίτο βραβείο στον Πανελλήνιο διαγωνισμό διαστημικής CanSatin Greece 2017

7-GEL_DORYFOROS3-300x208Από:Γιώργος Γκόντζος(ggontzos@yahoo.gr)–   «Μια προσπάθεια που ανοίγει νέους δρόμους στην εκπαίδευση».Με αυτή τη φράση ,που περιέχει μηνύματα προς κάθε κατεύθυνση , ολοκλήρωσε ο Γιώργος Σκαργιώτης ,καθηγητής στο 7ο Λύκειο Ιωαννίνων , την συνέντευξή του στην εκπομπή ό,τι πεις εσύ» (Γιώργος Γκόντζος), στο δημοτικό ραδιόφωνο Ιωαννίνων , με αφορμή το γεγονός ότι  η ομάδα του 7ου ΓΕΛ Ιωαννίνων κατέκτησε το τρίτο βραβείο στον Πανελλήνιο διαγωνισμό διαστημικής CanSatin Greece 2017

Η ομάδα του 7ου ΓΕΛ έφερε το όνομα «Zephyrus» και σ’ αυτή συμμετείχαν   13 μαθητές της πρώτης και δεύτερης τάξης του σχολείου. Την καθοδήγηση και τον συντονισμό της ομάδας είχαν ο καθηγητής πληροφορικής του σχολείου Γιώργος Σκαργιώτης και ο καθηγητής Βιολογίας Νίκος Μαρέτας.

Ο Γιώργος Σκαργιώτης περιέγραψε σκηνές από την προσπάθεια των μαθητών, την αγωνία τους , τα συναισθήματά τους και τις εμπειρίες που αποκόμισαν από το εγχείρημα που στέφθηκε με επιτυχία.

Ακούστε την συνέντευξη και διαβάστε τον απολογισμό που έστειλαν για την ιστοσελίδα του δημοτικού ραδιοφώνου Ιωαννίνων οι μαθητές της ομάδας και οι δύο καθηγητές.

 

 Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Λίγες μόνο μέρες μετά την ολοκλήρωση της συμμετοχής μας στο διαγωνισμό διαστημικής Cansat in Greece 2017 κι έχοντας νωπές τις μνήμες μας από το μαγικό τετραήμερο που περάσαμε στην Αθήνα, κάνοντας ένα συνολικό απολογισμό της εμπειρίας της συμμετοχής μας, μπορούμε να πούμε τα παρακάτω:

  • Ήταν συνολικά ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα πολύ περισσότερο απαιτητικό από όσο αρχικά υπολογίσαμε.
  • Το να φτιάξουμε κάτι που να δουλεύει έχοντας τόσους περιορισμούς (όγκου, βάρους, κόστους, χρόνου και άλλων προδιαγραφών) ήταν μεγάλη πρόκληση αλλά και η χαρά της ολοκλήρωσής του ακόμη μεγαλύτερη
  • Μάθαμε μέσα από αυτό (μαθητές και καθηγητές ) απίστευτα πολλά πράγματα πέρα από τα πλαίσια των προγραμμάτων του σχολείου σε τομείς σχετικούς και άσχετους με τα ενδιαφέροντά μας. Γνωρίσαμε και μιλήσαμε με ειδικούς επιστήμονες (κορυφαίους στο χώρο τους) που μας συμβούλεψαν και μας έδωσαν κατάλληλες κατευθύνσεις και βοήθειες.
  • Φάνηκε ξεκάθαρα πως η επιτυχία για να έρθει χρειάζεται ομαδική δουλειά, συνεργασία και καλό κλίμα μεταξύ των μελών της ομάδας. Μπορεί να μην ήταν ισομερής ο καταμερισμός της προσπάθειας σε όλα τα μέλη της ομάδας αφού κάποιοι επωμίστηκαν το μεγαλύτερο βάρος ακόμη κι έτσι όμως το δέσιμο και αίσθηση της ομάδας έπαιξε καθοριστικό ρόλο σε πολλές στιγμές και ήταν ξεκάθαρη η κοινή αναγνώριση της προσπάθειας του καθενός ξεχωριστά.
  • Οι στιγμές πριν αλλά και μετά την εκτόξευση ήταν πολύ έντονες γεμάτες αγωνία και ενθουσιασμό ταυτόχρονα γιατί ισορροπείς ανάμεσα στην επιτυχία και την αποτυχία αφού ένα σωρό μικροπράγματα θα μπορούσαν να στραβώσουν την τελευταία στιγμή
  • Γνωρίσαμε ανθρώπους (μαθητές φοιτητές και καθηγητές) που μοιράζονταν τα ίδια με μας ενδιαφέροντα και είχαμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις αλλά και να στήσουμε ένα δίαυλο επικοινωνίας μαζί τους για μελλοντικές μας προσπάθειες
  • Τα μεγαλύτερα όμως μαθήματα που μας έδωσε αυτή η διαδρομή είναι οι στιγμές των αποτυχιών και των προβλημάτων που χρειάστηκε να αντιμετωπίσουμε. Στην πορεία μας πραγματικά πολλές φορές είχαμε πράγματα να μη δουλεύουν όπως έπρεπε, είδαμε τμήματα της κατασκευής να καταστρέφονται, προγραμματισμούς και σχέδια να ακυρώνονται με το χρόνο να μας πιέζει αμείλικτα.
  • Η τρίτη θέση που κατακτήσαμε μας γέμισε χαρά ακόμη κι αν κάποιες στιγμές μέσα μας νομίζαμε οτι μας χαμογελούσε η πρώτη θέση και κάναμε όνειρα για την Ευρωπαϊκή μας συμμετοχή. Η διαχείριση του όποιου αποτελέσματος από τη συμμετοχή σε ένα διαγωνισμό είναι από μόνη της μάθημα ζωής για όλους.
  • Όπως και να έχει, από μόνο του το γεγονός οτι ήδη στο σχολείο ετοιμάζουμε τα σχέδια του δορυφόρου μας για τον επόμενο διαγωνισμό του χρόνου δείχνει οτι η ενασχόλησή μας με το cansat και τη ρομποτική ήρθε για να μείνει!

Η ομάδα Zephyrus

Οι μαθητές

Μυρτώ Αναστασούλη, Δημήτρης Γιώτης, Διαμαντής Πλαχούρας, Κώστας Βαράκας, Νίκος Καλαμπόκης, Εύη Σάκκου, Γεωργία Δασούλα,  Γιώργος Καπέλης,  Δημήτρης ΣτάθηςΚώστας Λώλος,  Άννα Πάνου,  Κώστας Τόλης,  και Κώστας Πήλιος

Οι καθηγητές

Γιώργος Σκαργιώτης και Νίκος Μαρέτας

Δείτε Επίσης

20.10.2017.ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΧΡ. ΒΕΡΝΑΡΔΑΚΗ 1

Συνάντηση Περιφερειάρχη Ηπείρου με τον Υπουργό Επικρατείας Χρ. Βερναρδάκη  

Από:Γιώργος Γκόντζος(ggontzos@yahoo.gr)–Συνάντηση για την προετοιμασία του 5ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση: Γέφυρες Ανάπτυξης ...

Συμμετάσχετε στη συζήτηση

Αφήστε πρώτος το σχόλιό σας!

Notify of
avatar
wpDiscuz