Στα πλαίσια εφαρμογής του Ν. 4235/2014 σχετικά με τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, ο Δήμος Αρταίων ξεκινά δύο πολύ σημαντικές πρωτοβουλίες με σκοπό την ελαχιστοποίηση του προβλήματος της εγκατάλειψης ζώων και την αντιμετώπιση της αύξησης του αριθμού των αδέσποτων ζώων.
Η μία πρωτοβουλία αφορά στην οργάνωση ελέγχων από κλιμάκιο της Ελληνικής Αστυνομίας, υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας και υπαλλήλων της Δ/νσης Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης-Γεωργίας-Κτηνοτροφίας & Αλιείας, σε σημεία εντός της πόλης της Άρτας, όπου συχνάζουν ιδιοκτήτες δεσποζόμενων σκύλων, για τον έλεγχο της σήμανσης των ζώων με την χρήση ειδικού ανιχνευτή.
Η σήμανση και η καταγραφή των δεσποζόμενων ζώων, αποτελεί υποχρέωση των ιδιοκτητών και η παράλειψή της αποτελεί παράβαση που επισύρει πρόστιμο της τάξης των 300 €. Ήδη, από χθες ξεκίνησαν οι πρώτοι έλεγχοι στην περιοχή του παραλίμνιου πάρκου και στο κέντρο της πόλης και υποβλήθηκαν οι πρώτες συστάσεις από τα μέλη του κλιμακίου, στους ιδιοκτήτες δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς, των οποίων τα ζώα δεν είχαν σημανθεί, ενώ ταυτόχρονα ενημερώθηκαν για τις υποχρεώσεις τους ως προς τη σήμανση και τη καταγραφή, η παράλειψη των οποίων επιφέρει υψηλά πρόστιμα.
Η δεύτερη πρωτοβουλία αφορά τη δημιουργία μητρώου δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς του Δήμου Αρταίων στην υπηρεσία της Δ/νσης Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης-Γεωργίας-Κτηνοτροφίας & Αλιείας του Δήμου.
Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 5 του Ν. 4039/2012, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την παράγραφο 3 του άρθρου 46 του Ν. 4235/2014, «ο ιδιοκτήτης του δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς υποχρεούται να προσκομίζει ή αποστέλλει ταχυδρομικά, επί αποδείξει, στον οικείο Δήμο αντίγραφο του πιστοποιητικού ηλεκτρονικής σήμανσης του ζώου του».
Για το λόγο αυτό, ο Δήμος Αρταίων καλεί τους ιδιοκτήτες δεσποζόμενων ζώων, από τις 19-10-2015 και μετά να προσέλθουν άμεσα στην Διεύθυνση Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης-Γεωργίας-Κτηνοτροφίας & Αλιείας (Περιφερειακή Οδός & Αυξεντίου, 1ος όροφος), καθημερινά από 8:30 π.μ. – 15:00 μ.μ., προσκομίζοντας το βιβλιάριο υγείας του ζώου μαζί με το πιστοποιητικό ηλεκτρονικής σήμανσης.