- Η «ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΗΠΕΙΡΩΤΩΝ» ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ«Γνωμοδότηση επί του Β.1 Σταδίου της Μελέτης ΄΄Αξιολόγησης, Αναθεώρησης καιΕξειδίκευσης του εγκεκριμένου Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού καιΑειφόρου Ανάπτυξης Περιφέρειας Ηπείρου’’ και της ΣΜΠΕ αυτής».Οι περιφερειακοί Σύμβουλοι Γ.Ζάψας,(ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ) Γ.Ζάκας και Δ.Χαμπίπης, της παράταξηςΣΥΜΜΑΧΙΑ ΗΠΕΙΡΩΤΩΝ, στο υπό συζήτηση θέμα τοποθετούνται ως εξής:Α. Εις ότι αφορά την αναθεώρηση του παλιού χωροταξικού πλαισίου της περιφέρειαςεκτιμούμε ότι άργησε η αναθεώρηση του, καθόσον αυτό είχε και έχει πολλά προβλήματα, δεναντιμετώπισε αποτελεσματικά σημαντικά ζητήματα ολοκλήρωσης των υποδομών,κατεύθυνσης των δράσεων και των απαραίτητων για την ανάπτυξη της περιφέρειαςεργαλείων και την κάλυψη αναγκών και δραστηριοτήτων στο επίπεδο των κανόνων καιελέγχων επιχειρηματικών δράσεων, την υποστήριξη του πρωτογενούς τομέα, τηνμεταποίηση, την προώθηση καινοτόμων πρωτοβουλιών, με την εκπόνηση μελετώνχωροθέτησης δράσεων στην κτηνοτροφία (εντατική και εκτατική), την τυποποίηση, τηνπροστασία της γης υψηλής παραγωγικότητας, όπου έγιναν αναδασμοί και την προστασία τωνλεκανών απορροής (ΠΛΑΠ), πλην ελαχίστων εξαιρέσεων όπως η αποφόρτιση του Λούρουποταμού από εγκατεστημένες χοιροτροφές μονάδες, δια της μετεγκατάστασης των και ηαδειοδότηση άλλων πτηνοκτηνοτροφικών εγκαταστάσεων της περιφέρειας. Η εφαρμογή τουπαλιού χωροταξικού δεν συνέβαλε στην προστασία του Αμβρακικού κόλπου, αντίθεταεπέτρεψε την ίδρυση νέων μονάδων ιχθυοκαλλιεργειών και την επέκταση υπαρχόντων, εντόςτου κόλπου, με τα γνωστά αποτελέσματα της θανάτωσης τόνων ψαριών ιχθυομονάδας στοΜενίδι, του υγειονομικού κινδύνου που προκλήθηκε και της ανάδειξης του θέματος τουπαράνομου υπερπληθυσμού των ψαριών, πολύ πέραν της φέρουσας ικανότητας των κλωβώνκαι της αδείας λειτουργίας. Γενικώς δεν τηρήθηκαν οι πρόνοιες του και δεν αξιοποιήθηκαν ταθετικά στοιχεία που αυτό έφερε.Β. Το υπό συζήτηση ΠΠΧΣΑΑ της περιφέρεια Ηπείρου είναι ένα τεχνικό κείμενο προς τησωστή κατεύθυνση, το οποίο χρήζει συμπλήρωσης και διόρθωσης με τις παρατηρήσεις τουΠεριφερειακού Συμβουλίου και των φορέων που μετείχαν στη διαβούλευση:1. Να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι αιτίες υποβάθμισης του περιβάλλοντος τηςπεριφέρειας και ειδικά οι πιέσεις στον κόλπο του Αμβρακικού και στις υδρολογικές λεκάνεςΑράχθου και Λούρου, Καλαμά, Αχέροντα, Αώου και Λίμνης Παμβώτιδας.2. Να απαλειφθεί από το σχέδιο νόμου η χωροθέτηση της προτεινόμενης «διζωνικής»περιοχής ιχθυοκαλλιεργειών (ΠΟΑΙ) στον Αμβρακικό κόλπο, να απαγορευθεί η ίδρυση νέωνμονάδων και να υπάρξει πρόνοια για αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας των ήδη υπαρχόντων,μέχρι να μεταφερθούν εκτός του κόλπου. Ο παραδοσιακός τρόπος αλιείας να είναι ο κανόναςστον Αμβρακικό και να υποστηριχθούν οι συνεταιρισμοί αλιείας στις Λιμνοθάλασσες. ΗΉπειρος έχει την Σαγίαδα για ιχθυοκαλλιέργειες και η Αιτωλοακαρνανία τον Αστακό, οΑμβρακικός είναι κλειστός κόλπος και πρέπει να προστατευθεί!3. Να ληφθεί υπόψη το εγκεκριμένο Σχέδιο διαχείρισης λεκανών απορροής υδατικούδιαμερίσματος Ηπείρου και να προστατευθούν οι κύριες πηγές υδροδότησης των αστικώνκέντρων, όπως των πηγών Αγίου Γεωργίου, της Χόχλας, του Αμάραντου, της Κρύας κ.α.4. Να προκρίνει την διαχείριση κινδύνων πλημμύρας, με αντιπλημμυρικά έργα καιοριοθέτηση της κοίτης των ποταμών της περιφέρειας.5. Να υπάρξει δεσμευτικό πλαίσιο για την προστασία της γης υψηλής παραγωγικότηταςκαι την χωροθέτηση πτηνοκτηνοτροφικών δραστηριοτήτων, ώστε να μην υπάρχεισύγκρουση συμφερόντων από την άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, αλλάσυνεργασία όσων επιχειρούν στον πρωτογενή τομέα και την μεταποίηση, τον τουρισμό καιαλλού.6. Να τονισθεί η ανάγκη ολοκλήρωσης των υποδομών που συνδέονται με τους βασικούςοδικούς άξονες που τέμνουν την Ήπειρο, την Εγνατία και τον Δυτικό Άξονα. Συγκεκριμένα,
- να υπάρξει ξεχωριστή αναφορά στο Σχέδιο νόμου της απαίτησης ολοκλήρωσης του οδικούτμήματος Γιάννενα – Κακαβιά, ως συνέχεια του Δ.Α. για τη διασύνδεση με την Αλβανία καιτην ενδυνάμωση της εξωστρέφειας της περιφέρειας.7. Επίσης, να επισημανθεί η αναγκαιότητα ολοκλήρωσης της αναβάθμισης του παράκτιουοδικού άξονα Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας, η σύνδεση Πρέβεζας – Φιλιππιάδος (ΓέφυραΚαλογήρου) – Δυτικός Άξωνας, με χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίαςκαι η βελτίωση του εσωτερικού εθνικού και επαρχιακοί οδικού δικτύου της περιφέρειας, τοοποίο θα εξακολουθήσει να εξυπηρετεί τις ανάγκες των πολλών.8. Η καθυστέρηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου με το εθνικό δίκτυο σταθερήςτροχιάς είναι τροχοπέδη για την ανάπτυξη της περιφέρειας και πρέπει σε αυτό το σχέδιονόμου να προταχθεί η γραμμή Καλαμπάκα – Γιάννενα – Ηγουμενίτσα. Πρέπει νααποτελέσει πολιτική διεκδίκηση και να αξιοποιηθεί η πολιτική δέσμευση τουπρωθυπουργού, του Ιανουαρίου 2015.9. Η ολοκλήρωση των εργασιών της 3ηςφάσης του Λιμένα Ηγουμενίτσας είναι απαίτηση γιατους Ηπειρώτες, όπως και η απαγόρευση χωροθέτησης μονάδας Καυσίμων και Ασφαλτικώνστη Σαγιάδα.10. Οι περιοχές RAMSAR και NATURA της περιφέρειας είναι κεφάλαιο για την Ήπειρο καιπρέπει να επενδύσουμε στην ύπαρξη τους με την οργάνωση διεθνών θεματικών συνεδρίωνκατά την προσεχή 10ετία.10+1. Τέλος, υιοθετούμε και συμφωνούμε με το κείμενο απόφασης – τοποθέτησης τουΤΕΕ /ΤΜΗΜΑ ΗΠΕΙΡΟΥ για το ΠΠΧΣΑΑ και εκτός των άλλων, με τις ειδικές αναφορέςπου γίνονται σ’ αυτό:√ Για το Λιμάνι Πρέβεζας και τον κυρίαρχο ρόλο που μπορεί να παίξει στηντουριστική ανάπτυξη της περιοχής, σε συνδυασμό με την άμεση πρόσβαση με το αεροδρόμιοτου Ακτίου.√ Για τις ευκαιρίες ανάπτυξης της Άρτας, πέραν της πρόβλεψης ως «κέντρουαγροτικής οικονομίας» της περιφέρειας. Υπάρχουν οι προϋποθέσεις ανάδειξης της ως κέντροΒυζαντινού πολιτισμού και τουρισμού, λόγω της αρχαίας Αμβρακίας και της γεωμορφολογίαςτης Περιφερειακής Ενότητας, η οποία διαθέτει εξαιρετική ορεινή ενδοχώρα και πεδιάδα μεπρόσβαση στον Αμβρακικό κόλπο, αρκεί να γίνει η διευθέτηση της κοίτης του Αράχθου καινα ορισθούν οι χρήσεις γης. Επίσης, η χωροθέτηση ενός Βιομηχανικού Πάρκου στην περιοχήτης Καμπής θα αποτελέσει εργαλείο ανάπτυξης και κέντρο της παραγωγικής διαδικασίας τηςπεριοχής, σε συνδυασμό με την άμεση σύνδεση με τον Δυτικό Άξονα στον κόμβοΦιλιππιάδας.√ Για τον εκσυγχρονισμό του Αεροδρομίου Ιωαννίνων και την χρήση του ως καθαράεπιβατικού αερομεταφορέα, έτσι ώστε να εξυπηρετούνται όλες οι ανάγκες τουρισμού καισυναφών δράσεων (δραστηριότητες Πανεπιστήμιου, συνεδριακός τουρισμός, διασύνδεση μεορεινούς προορισμούς προς Τζουμέρκα, Μέτσοβο, Ζαγόρι, Πωγώνι, αλλά και με τα παράλιατης Ηπείρου δια των δυο μεγάλων οδικών αξόνων της Εγνατίας και του Δ.Α.Επί της ψηφοφορίας:η παράταξη μας εκτιμά ότι οι παρατηρήσεις των μελών του περιφερειακού Συμβουλίουβελτιώνουν το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου του ΠΠΧΣΑΑ Ηπείρου και όπως ήδη τονίσαμεαυτό κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ψηφίζουμε αρνητικά στην γνωμοδότηση τουΒ.1 Σταδίου της Μελέτης ΄΄Αξιολόγησης, Αναθεώρησης και Εξειδίκευσης του εγκεκριμένουΠεριφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης ΠεριφέρειαςΗπείρου’’ και της ΣΜΠΕ» και συνδέουμε τη στάση μας με την ανάγκη ανάδειξης τηςπροστασίας του Αμβρακικού κόλπου, η οποία δεν υπηρετείται με την άρνηση τουΠεριφερειάρχη να συμπεριλάβει στο κείμενο παρατηρήσεων των μελών του ΠΣ τηνπρότασης μας «για απαγόρευση χωροθέτησης ιχθυοκαλλιεργειών στον Αμβρακικόκόλπο», όπως παρατίθεται στη 2η παρατήρησή μαςΟ επικεφαλής της παράταξης «Συμμαχία Ηπειρωτών»Γιώργος Ζάψας
Tags Γ.ΖΑΨΑΣ
Δείτε Επίσης
Σημαντικά ευρήματα στο Αρχαίο Θέατρο της Νικόπολης
Τα νέα αρχαιολογικά και επιγραφικά τεκμήρια που εντοπίστηκαν από τις δεκαετείς ανασκαφές του θεάτρου της ...
Subscribe
Login
0 Comments