Παρασκευή , 26 Μάιος 2017
Επικαιρότητα
Αρχική / Εκπαίδευση / Ο Α.Καρβούνης(αν. Γραμματέας Παιδείας των ΑΝ.ΕΛ) αναλύει τις προτάσεις για την επιλογή στελεχών στις σχολικές μονάδες

Ο Α.Καρβούνης(αν. Γραμματέας Παιδείας των ΑΝ.ΕΛ) αναλύει τις προτάσεις για την επιλογή στελεχών στις σχολικές μονάδες

17619084_1902167849998639_937216669_n

Από:Γιώργος Γκόντζος(ggontzos@yahoo.gr)– «Η σχολική πραγματικότητα δεν θέλει manager ,θέλει εκπαιδευτικό που να την γνωρίζει, με ικανότητες διαχειριστικές ώστε να προβεί στην διεξαγωγή όλων των υποχρεώσεων οι οποίες ανακύπτουν μέσα από τις διεργασίες του σχολείου» Αυτό υπογράμμισε ο Αλέξανδρος Καρβούνης αναπληρωτής Γραμματέας Παιδείας των ΑΝ.ΕΛ μιλώντας στην εκπομπή «ό,τι πεις εσύ» (Γιώργος Γκόντζος),στο δημοτικό ραδιόφωνο Ιωαννίνων, με αφορμή προτάσεις των ΑΝΕΛ για την επιλογή στελεχών για τις σχολικές κοινότητες.Κατά την διάρκεια της συνέντευξης συνοπτικά αναφέρθηκε σε θέματα που αφορούν ερωτήματα  και θέσεις που  τίθενται στο πλαίσιο των προτάσεων των ΑΝ.ΕΛ :

«Ξεχνάτε τις εκτός νόμου, προσυμφωνημένες ποσοστώσεις 60-40 ή 70-30 που ήταν οι θέσεις που μοιράζοντας οι παρατάξεις (κυβέρνηση-αντιπολίτευση); Ξεχνάτε τη μοριοδότηση των συνδικαλιστών για συμμετοχή σε υπηρεσιακά συμβούλια; Ξεχνάτε τους «αιώνιους» διευθυντές που πρόσθεταν διαρκώς μόρια λόγω επαναλαμβανόμενων θητειών; Ξεχνάτε τη μοριοδότηση για κατόχους πολιτικών θέσεων στις οποίες διορίζονταν από το κόμμα που πιστά υπηρετούσαν;
Και τώρα, «ο ασκός του Αιόλου»:
Από πότε ένα διδακτορικό με θέμα. π.χ. «το αρτεσιανό πηγάδι της γιαγιάς μου», αποτελεί εργαλείο ανέλιξης της εκπαίδευσης ή αναδεικνύει τον «καλό» διευθυντή;
Τα μεταπτυχιακά των 8 μηνών με δύο Σαββατοκύριακα συναντήσεων μετά αναψυχής, πόσο πρέπει να μοριοδοτηθούν;
Πόσα μόρια πρέπει να πάρουν οι κάτοχοι άλλων μεταπτυχιακών με υποχρεωτική παρακολούθηση, εργασίες, έρευνα, μελέτη για δύο ολόκληρα χρόνια κι αντικείμενο συναφές με την εκπαίδευση;
Τα μεταπτυχιακά από το εξωτερικό, όπως Ιταλία, Βουλγαρία, Ρουμανία, εφόσον στον οδηγό σπουδών των ιδρυμάτων τους πραγματοποιήθηκαν στην επίσημη γλώσσα τους κράτους, δεν δηλώνουν κι απόλυτη γλωσσομάθεια; Δέχονται οι κάτοχοί τους να εξεταστούν γραπτά και προφορικά στη γλώσσα του μεταπτυχιακού τους;
Για τα Διδασκαλεία ΔΕ και Προσχολικής: κάποιοι επίσης λοιδορούν την τροπολογία που είχαμε καταθέσει και την οποία επαναφέρουμε άμεσα στη Βουλή. Όσοι φοίτησαν γνωρίζουν. Για τους υπόλοιπους, καλό θα ήταν να μελετήσουν τους οδηγούς σπουδών και τα ιδρυτικά ΦΕΚ από το 1995 και να μην σχολιάζουν αποδεικνύοντας την ημιμάθειά τους.»

Σε άλλο σημείο τόνισε πως « στο συγκυβερνόν κόμμα έχουν μπερδέψει λίγο τα πράγματα στον τομέα της Παιδείας»  και υπογράμμισε πως για την επιλογή διευθυντών είναι απαραίτητη η συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων (Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολική Επιτροπή) γιατί, όπως είπε, «στην δημοκρατίας δεν υπάρχουν αδιέξοδα»

Ακούστε την συνέντευξη και διαβάστε ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ  ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
• Οι προτάσεις μας αναφέρονται σε ένα σχέδιο άμεσα υλοποιήσιμο. Υπάρχουν επαυξημένες για πιο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό αλλά δεν είναι του παρόντος η δημοσιοποίησή τους
• Το σκεπτικό που οδήγησε στην εκπόνηση των κατωτέρω προτάσεων αφορούσε στο τι είδους διευθυντή σχολείου θέλουμε. Κάποια από τα δεδομένα που ελήφθησαν υπ’ όψη ήταν: οι εξελίξεις στην τεχνολογία, οι διακρατικές καινοτόμες δράσεις και προγράμματα, η ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, η βούληση τόσο της αντιπολίτευσης που, ως συγκυβέρνηση ΠΑΟΣΚ-ΝΔ έφερε τον τραγικό νόμο περί τιμωρητικής αξιολόγησης, όσο και της νυν κυβέρνησης αλλά και της Ε.Ε. για αξιολόγηση στο δημόσιο, το «άνοιγμα» των σχολείων στην κοινωνία κι ο πλήρης εκδημοκρατισμός του. Εννοείται ότι η αξιολόγηση δεν θα αφορά μόνο τους διευθυντές των μονάδων αλλά και τους εκπαιδευτικούς. Ο διευθυντής του νέου σχολείου θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να:
• είναι γνώστης της τεχνολογίας (ΤΠΕ Α επιπέδου καθώς το Β επίπεδο αφορά σε χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού),
• Είναι γνώστης τουλάχιστον μίας ξένης γλώσσας με αυξημένες απαιτήσεις καθώς καλείται να προτείνει ή/και να αναλάβει καινοτόμες δράσεις όπως ευρωπαϊκά προγράμματα,
• Είναι αποδεκτός από τους φορείς που εμπλέκονται στη σχολική ζωή (το σχολικό συμβούλιο –σύλλογος διδασκόντων- σχολικός σύμβουλος- σύλλογος γονέων, είναι θεσμοθετημένο όργανο),
• Έχει αποδεδειγμένες ικανότητες στη διαχείριση κρίσεων, επικοινωνιακά χαρακτηριστικά, παιδαγωγική κατάρτιση όπως προκύπτει από το καθηκοντολόγιο,
• Έχει εμπειρία σε διοργανώσεις- εισηγήσεις η οποία εξυπηρετεί τόσο την ενδοσχολική επιμόρφωση όσο και το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία
• Η θητεία των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων ορίζεται σε τριετής. Τα 3 έτη θεωρούνται ικανό χρονικό διάστημα ώστε να τεθούν στόχοι και να υλοποιηθούν.
• Οι υποψήφιοι διευθυντές θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα, για λόγους ισότητας και δημοκρατικότητας, να θέτουν υποψηφιότητα σε όλες τις Σχολικές Μονάδες της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης που ανήκουν οργανικά ή στην οποία θέλουν να τοποθετηθούν (μόνο σε μία Διεύθυνση Εκπ/σης).
• Κατά τη διάρκεια της θητείας τους, τα στελέχη αξιολογούνται με σταθμισμένα αντικειμενικά κριτήρια με μορφή συμπλήρωσης ερωτηματολογίου (συγκεκριμένο για κάθε κατηγορία αξιολογητών), τόσο από τους άμεσους προϊσταμένους τους (Διευθυντές Εκπ/σης), τον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και από: το Σύλλογο Γονέων, τον Σχολικό Σύμβουλο και τη Σχολική Επιτροπή του Δήμου. Οι αξιολογήσεις θα είναι ετήσιες. Ο μέσος όρος αυτών, θα αποτελέσει την τελική αξιολόγηση η οποία θα μοριοδοτείται και θα συνοδεύει τον φάκελο του υποψηφίου ως Διευθυντή*.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ

  1. Προϋπηρεσία ( 1,5 μόριο για κάθε έτος άνω των 17 συνολικής υπηρεσίας- μέγιστο 23 μόρια)
    2. Ακαδημαϊκά προσόντα σε απόλυτη συνάφεια με το αντικείμενο της βαθμίδας εκπαίδευσης (διευκρίνιση: Στην Α/θμια, ένας τίτλος π.χ. στην μοριακή βιολογία, δεν έχει να προσδώσει γνωστικό όφελος στους μαθητές. Οι τίτλοι θα πρέπει να έχουν συνάφεια είτε με τη διοίκηση είτε με τα γνωστικά αντικείμενα και τις ηλικιακές ομάδες): 5 μόρια το δεύτερο πτυχίο, 5 μόρια το μεταπτυχιακό, 9 μόρια το διδακτορικό. Σε περίπτωση που ο εκπ/κός είναι κάτοχος Πτυχίου Διδασκαλείου (Α/θμια Εκπ/ση) και Μεταπτυχιακού τίτλου, λαμβάνεται υπ’ όψη μόνο ο ένας τίτλος, με 5 μόρια. Κάθε μη συναφής, ως ορίζεται ανωτέρω η συνάφεια, τίτλος (πτυχίο, μεταπτυχιακό), λαμβάνει 2 μόρια με μέγιστο τα 23 μόρια
    3. Γλωσσομάθεια (με αναγωγή στα πτυχία γλωσσομάθειας της Αγγλικής γλώσσας): επίπεδο LOWER: 1 μόριο ADVANCE: 3 μόρια PROFICIENCY: 7 μόρια, με Συνολικό μέγιστο τα 14 μόρια
    4. ΤΠΕ Α επίπεδο: προαπαιτούμενο
    5. Χρόνος σε θέσεις διοίκησης του ΥΠΠΕΘ: σε θέση Δ/ντή σχολικής Μονάδας, ΣΕΚ, ΙΕΚ: 2 μόρια για κάθε έτος, με μέγιστο τα 10 μόρια Σε θέση Υπο/ντή: 1 μόριο για κάθε έτος με μέγιστο τα 3 μόρια Συνολικό μέγιστο: 13 μόρια
    6. Συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις- Ευρωπαϊκά προγράμματα ( 1 μόριο για κάθε ετήσια δράση, με μέγιστο τα 5 μόρια)
    7. Αποδεδειγμένες δράσεις στη σχολική καθημερινότητα (Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής- Βιβλίο Πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων) 6 μόρια μέγιστο
    8. Διοργάνωση ημερίδων- συνεδρίων με θεματολογία σχετική με την βαθμίδα εκπαίδευσης του εκπαιδευτικού: 2 μόρια για κάθε διοργάνωση με μέγιστο τα 10 μόρια
    9. Εισηγήσεις σε συνέδρια- Ημερίδες με θεματολογία σχετική με την βαθμίδα εκπαίδευσης του εκπαιδευτικού ( 1 μόριο για κάθε εισήγηση με μέγιστο 5 μόρια)
    10. Εισηγήσεις σε Καινοτόμα προγράμματα (συναφούς θεματολογίας με την ειδικότητα του Πτυχίου ή του Μεταπτυχιακού/ Διδακτορικού ή/και, με τα γνωστικά αντικείμενα της βαθμίδας εκπ/σης καθώς και με θέματα που άπτονται της σχολικής/ εκπ/κής πραγματικότητας) από Δημόσιους Φορείς, Πανεπιστήμια, Επιστημονικά σωματεία, Δημόσιες Επιχειρήσεις, 0,25 μόρια για κάθε 1 ώρα εισήγησης με μέγιστο τα 24 μόρια
    11. Επιμορφώσεις- Π.Ε.Κ. 2 μόρια για κάθε 20 ώρες με μέγιστο τα 10 μόρια
    12. Συνέντευξη από το οικείο Υπηρεσιακό Συμβούλιο Επιλογής (23 μόρια)
    13. Γραπτή εξέταση σε μικτής μορφής σταθμισμένο ερωτηματολόγιο (20 μόρια)
    14. Έκθεση οικείου Δ/ντη Εκπ/σης με εισήγηση (αξιολόγηση) του υπεύθυνου Σχολικού Συμβούλου* (13 μόρια μέγιστο)
    15. Εισήγηση Συλλόγου Διδασκόντων (7 μόρια μέγιστο) και Συλλόγου Γονέων του σχολείου (4 μόρια μέγιστο) με τα περισσότερα χρόνια υπηρέτησης του υποψηφίου εκπαιδευτικού (Συνολικό 11 μόρια μέγιστο) . Σε περίπτωση εκπαιδευτικού που θητεύει ως διευθυντής, η εισήγηση αντικαθίσταται από την αξιολόγηση Φορέων* (Σύλλογο Γονέων, Σχολική Επιτροπή του Δήμου, με ισόποση μοριοδότηση και λήψη μέσου όρου).

ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ: 200 με αναγωγή στην εικοσάβαθμη κλίμακα

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Α) κάθε αποδεικτικό προηγούμενης εμπειρίας διοίκησης θα πρέπει να συνοδεύεται από ενυπόγραφη έγγραφη αξιολογική έκθεση, επιστημονικά τεκμηριωμένη, του άμεσου προϊστάμενου που εποπτεύει τη λειτουργία του όποιου φορέα.
Β) Η εισήγηση του Συλλόγου Γονέων δεν πρέπει να είναι αυθαίρετη ή κατά τη γνώμη τους. Θα είναι καλύτερη η σύνταξη βάσει ενός ερωτηματολογίου ή προτύπου σταθμισμένου όχι με αριθμητικά αλλά ποιοτικά χαρακτηριστικά γιατί πολύ απλά δεν γνωρίζουν τις απαιτήσεις της θέσης και θα καταγράφουν τις δικές τους προσδοκίες , οπότε θα είναι το λιγότερο άστοχη η τοποθέτησή τους.

 

Δείτε Επίσης

Zhkos Remphs

Επίσκεψη αντιπροσωπείας του Δημοτικού Συμβουλίου δήμου Ζηρού στην 6η ΥΠΕ για θέματα των Κέντρων Υγείας και των ιατρείων του Δήμου  

Από:Γιώργος Γκόντζος(ggontzos@yahoo.gr)–Την 6η Υγειονομική Περιφέρεια Πελοποννήσου- Ιονίων Νήσων-Ηπείρου & Δυτικής Ελλάδας, στην Πάτρα, επισκέφθηκαν σήμερα ...

Συμμετάσχετε στη συζήτηση

Αφήστε πρώτος το σχόλιό σας!

Notify of
avatar
wpDiscuz