Σε ανακοίνωση της παράταξης “Γιάννενα Νέα Εποχή” αναφέρονται τα εξής:
“Τις προτάσεις για την Παιδεία, παρουσίασε ο υποψήφιος δήμαρχος Μωυσής Ελισάφ, όπως προέκυψαν μετά την διαβούλευση της Επιτροπής της παράταξης «Γιάννενα Νέα Εποχή». Στόχος είναι η αναβάθμιση των σχολικών μονάδων και του ίδιου του ρόλου του δήμου, ο οποίος πρέπει να είναι πρωταγωνιστής σε θέματα συνεχούς επιμόρφωσης.
Στις βασικές δεσμεύσεις της παράταξης περιλαμβάνονται:
-Ενίσχυση των δομών της δια βίου μάθησης που θα οργανώνει σεμινάρια και διαλέξεις με θεματικές που θα αφορούν θέματα παιδείας, υγείας, πολιτισμού, κοινωνιολογίας, ψυχολογίας κ.α. Ευρύτεροι στόχοι αυτής της προσπάθειας είναι η προώθηση της γενικής εκπαίδευσης των ενηλίκων ατόμων, η ανάδειξη των δεξιοτήτων τους, η διάδοση της γνώσης, η ολοκλήρωση της προσωπικότητας, η ομαλή επαγγελματική ένταξη στην κοινωνία, με στόχους τη δημιουργία ενεργών πολιτών, την προστασία των ευπαθών ομάδων και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.
-Διασύνδεση του Πανεπιστημίου με την πόλη μέσω στοχευμένων δράσεων.
-Συμμετοχή του Δήμου στην προσπάθεια δημιουργίας κέντρου έρευνας και καινοτομίας
-Βελτίωση των υποδομών των σχολείων με αλλαγές στην όψη, στο εσωτερικό τους καθώς και στον περιβάλλοντα χώρο με ενσωμάτωση όλων των διαθέσιμων νέων τεχνολογιών με θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Επιπρόσθετα, είναι απαραίτητος ο βραδινός φωτισμός και η φύλαξη των σχολείων. Τέλος, έχει ιδιαίτερη σημασία η εξασφάλιση της πρόσβασης στα σχολεία για ΑΜΕΑ.
-Συνεχή ενημέρωση των μαθητών από ιατρικό προσωπικό για θέματα που άπτονται της διατροφής, της υγείας, καθώς και σε θέματα, όπως τα ναρκωτικά και το αλκοόλ, καθώς και τη βία
-Δημιουργία δομής επαγγελματικού προσανατολισμού υπό την αιγίδα του Δήμου και σε συνεργασία με το γραφείο διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.Θα δοθεί έμφαση στα παραδοσιακά επαγγέλματα της περιοχής.
-Εκπαιδευτική ενίσχυση των οικονομικά αδύνατων μαθητών μέσω της δημιουργίας ψηφιακής πλατφόρμας κοινωνικού φροντιστηρίου
-Συνεργασία με το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου και τις άλλες δομές πολιτισμού ώστε όλοι οι μαθητές να έρχονται σε επαφή με τον κινηματογράφο, τα εικαστικά, την μουσική και την λογοτεχνία.
-Δημιουργία επιτροπής debate στα σχολεία για τη διοργάνωση αγώνων επιχειρημάτων και πειθούς γύρω από αμφιλεγόμενα ζητήματα.
-Δημιουργία φεστιβάλ παραδοσιακών παιχνιδιών
-Εκπαιδευτικά προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής.
-Ενίσχυση της εθελοντικής δραστηριότητας των μαθητών.
Ίδρυση Ψηφιακού Μουσείου και Κέντρου Προφορικής Ιστορίας της Ελληνικής Παιδείας στα Ιωάννινα την πόλη των Γραμμάτων και των Τεχνών.
Σε συνδυασμό με την πρότασή μας για την αποκατάσταση και την επανάχρηση διατηρητέων κτιρίων, ένα εξ αυτών μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε να στεγάσουμε τα γράμματα της πόλης, την πηγή του Νεοελληνικού Διαφωτισμού, τον από το 1645 Γιαννιώτικο Διαφωτισμό των Εθνικών Ευεργετών και των Διδασκάλων του Γένους. Έτσι θα μπορέσουμε να αναδείξουμε με τη βοήθεια του πανεπιστημίου, των εκπαιδευτικών και των μαθητών τη δια μέσω των αιώνων πορεία του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας και τις συγκεκριμένες ιδεολογικοπολιτικές συνθήκες που επηρέασαν και διαμόρφωσαν την τοπική ιστορία.
Έτσι θα αξιοποιηθεί το πλούσιο εκθεσιακό και αρχειακό υλικό που παραμένει άγνωστο και ανεκμετάλλευτο σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς και όχι μόνο φορείς (Πανεπιστήμιο, Διοίκηση της Εκπαίδευσης, Συλλόγους των Εκπαιδευτικών, Ομίλους, Ιδρύματα, Ιδιώτες) και θα αναπτυχθούν κατάλληλα διαθεματικά εκπαιδευτικά προγράμματα ώστε να εκπληρωθεί επιτέλους το χρέος της Πόλης απέναντι στην πνευματική της ιστορία και να δοθεί η δυνατότητα σε νέες και νέους με συγκεκριμένες ειδικότητες να εργαστούν σε αυτό.
Την Επιτροπή συντόνιζε η Φιλιώ Ζαράχη- Νόκα και μετείχαν οι: Γιάννης Λυκογιώργος, Καλλιόπη Πεταλά- Γκιώκα, Ανδρονίκη Ζούκη, Χρήστος Στογιάννος, Άγγυ Χαρατσάρη, Αθηνά Σούλη- Τόλη και Σοφία Γκάρτζιου.”