Κυριακή , 28 Νοεμβρίου 2021
Επικαιρότητα
Αρχική / Επικαιρότητα / Χ.Αθανασιάδης-Το Πανεπιστήμιο δεν είναι κατηχητικό, φτιάχνει πολίτες με κριτική σκέψη…Με εκπλήσσει και στεναχωριέμαι που θα αναγκαστεί ο υπουργός  να απαντήσει σε ανόητη ερώτηση

Χ.Αθανασιάδης-Το Πανεπιστήμιο δεν είναι κατηχητικό, φτιάχνει πολίτες με κριτική σκέψη…Με εκπλήσσει και στεναχωριέμαι που θα αναγκαστεί ο υπουργός  να απαντήσει σε ανόητη ερώτηση

 

Από:Γιώργος Γκόντζος(ggontzos@yahoo.gr)—-    “Κατ΄αρχάς να πω ότι εκπλήσσομαι που ένας βουλευτής ασχολήθηκε με αυτό  και κατέθεσε ερώτηση και θα αναγκάσει τον υπουργό Παιδείας να απαντήσει σε τέτοιου τύπου ερωτήσεις.Δηλαδή καλό θα ήταν να ξοδεύουν τον χρόνο τους οι βουλευτές μας σε πιο ουσιαστικά πράγματα…Πάμε τώρα στο επίμαχο…Το μάθημα στο οποίο έγινε η εξέταση είναι ένα μάθημα που επικεντρώνεται στην ιστορική κουλτούρα της κοινωνίας μας.Δηλαδή εξοικειώνει τους φοιτητές ,τους μελλοντικούς φιλολόγους, αυτό βγάζει το τμήμα μας, τους εξοικειώνει για το πώς θα προσεγγίζουν τις αντιλήψεις που έχουν οι μαθητές  τους που έρχονται απ΄ έξω από την κοινωνία για το παρελθόν.Και το πώς θα διαχειρίζονται τις διαιρεμένες μνήμες,δηλαδή  ζητήματα στα οποία αναπτύσσονται αντίπαλες απόψεις.Αυτό είναι το περιεχόμενο του μαθήματος”. Αυτά υπογράμμισε στην αρχή της συνέντευξης που παραχώρησε ο Χάρης Αθανασιάδης καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Πρόεδρος του Τμήματος Φιλοσοφίας ,Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, στην εκπομπή «ότι πεις εσύ» (Γιώργος Γκόντζος), στο δημοτικό ραδιόφωνο Ιωαννίνων,(Ηχητικό ΕΔΩ)με αφορμή Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή της ΝΔ Θ.Καράογλου (Στην Επίκαιρη Ερώτησή του ο Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ ζητά να ενημερωθεί για τα εξής:
1) Δεδομένου ότι ο συγκεκριμένος καθηγητής, ο οποίος τυγχάνει να είναι και Πρόεδρος του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του πανεπιστημίου Ιωαννίνων, έχει τοποθετηθεί δημόσια υπέρ της… οικουμενικότητας της Μακεδονίας, πόσο ασφαλείς ως προς την αντικειμενική αξιολόγησή του γραπτού τους μπορούν να αισθάνονται οι φοιτητές που τάσσονται κατά της Συμφωνίας;
2) Πόσο συναφές είναι το ερώτημα που έθεσε στους φοιτητές του με το επιστημονικό πεδίο του τμήματος;
3) Τι εξυπηρετεί το συγκεκριμένο θέμα στην παρούσα χρονική συγκυρία, δεδομένου ότι η κύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών πραγματοποιήθηκε ελάχιστα 24ωρα πριν τις εξετάσεις;)

Στη συνέχεια ο Χάρης Αθανασιάδης ανέφερε:  «Στις εξετάσεις μπήκαν δύο θέματα , όπως γίνεται κάθε χρόνο.Το ένα θέμα είναι μέσα  από το βιβλίο  για τον μαθητής  που διαβάζει το βιβλίο  και θέλει να γράψει κάτι από το βιβλίο,Μπορεί να διαλέξει αυτό.Το δεύτερο θέμα , προσοχή διαλέγει ένα από τα δύο θέματα δεν είναι υποχρεωμένος να γράψει και τα δύο,είναι της επικαιρότητας και εδώ το θέμα τέθηκε ως εξής:  «Την περασμένη Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2019 κυρώθηκε από την Ελληνική Βουλή η Συμφωνία των Πρεσπών.Θα μπορούσατε να παρουσιάσετε τις βασικές ρυθμίσεις της Συμφωνίας ; Ποια είναι η προσωπική σας άποψη για την Συμφωνία; Θα μπορούσατε να αντλήσετε στοιχεία και επιχειρήματα από την ιστορία ,προκειμένου να υποστηρίξετε την άποψή σας ;»…Διευκρίνιση..Γράφω και διευκρίνιση από κάτω:Δεν θα αξιολογηθεί η θέση που θα λάβετε υπέρ ή κατά της Συμφωνίας ,αλλά η ικανότητά σας να την υποστηρίξετε πειστικά , με επιχειρήματα που θα αντλήσετε από τις ιστορικές σας γνώσεις» (Σημειώνεται πως στην Επίκαιρη Ερώτησή του ο βουλευτής  της ΝΔ , αναφέρει ότι υπήρξε η ανωτέρω διευκρίνιση)

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης ο καθηγητής σημείωσε μεταξύ άλλων:  «Δεν βλέπω τον λόγο της  «αναστάτωσης».Οι μαθητές που παρακολουθούν το μάθημα ξέρουν ότι συζητάμε για το παρελθόν , αλλά συζητάμε  και για ζητήματα του παρόντος που σχετίζονται με τις αντιλήψεις για το παρελθόν.Και τους εξοικειώνω στο να αναπτύσσουν και να οικοδομούν επιχειρήματα .Πάντα η πρότασή μου προς τους φοιτητές  είναι αυτή :Στους μαθητές σας αύριο ,αν είστε εκπαιδευτικοί δεν θα τους κάνετε κατήχηση ποια είναι η σωστή και ποια η λάθος θέση.Θα τους ζητάτε να οικοδομήσουν επιχείρημα υπέρ της μιας ή της άλλης θέσης..Το Πανεπιστήμιο δεν είναι κατηχητικό ..Το Πανεπιστήμιο φτιάχνει πολίτες με κριτική σκέψη….Με τον ίδιο τρόπο που στοχάζεται ο φοιτητής  πάνω σ’ αυτά που ακούει, με τον ίδιο τρόπο του ζητώ να οικοδομήσει ένα επιχείρημα  για την προσωπική του θέση .Το επιχείρημα η συνεκτικότητα, και η εσωτερική συνοχή του επιχειρήματος είναι αυτό  που αξιολογείται  ,όχι η θέση» .

Τέλος ο καθηγητής του Πανεπιστημίου πρόσθεσε:   «Με εκπλήσσει  και στεναχωριέμαι που θα αναγκαστεί ο υπουργός  να απαντήσει σε ανόητη ερώτηση»

Δείτε Επίσης

Κορονοϊός: 7.108 νέα κρούσματα σήμερα στην Ελλάδα – 93 νεκροί και 612 διασωληνωμένοι, 87 κρούσματα στα Γιάννενα

Ανακοινώθηκαν από τον ΕΟΔΥ σήμερα, Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2021, 7.108 νέα κρούσματα κορονοϊού, εκ των ...

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments