Παρασκευή , 22 Μαρτίου 2024
Αρχική / Χωρίς κατηγορία / Πέτρα, η φωνή από μέσα-Xορευτικό δρώμενο εμπνευσμένο από τον αρχαιολογικό χώρο του Ιτς Καλέ

Πέτρα, η φωνή από μέσα-Xορευτικό δρώμενο εμπνευσμένο από τον αρχαιολογικό χώρο του Ιτς Καλέ

11949426_1525657670850402_5329627450953027983_n

Ένα χορευτικό δρώμενο με αντικείμενο την πέτρα, εμπνευσμένο από τον αρχαιολογικό χώρο του Ιτς Καλέ, παρουσιάζει  την Παρασκευή 2 Οκτωβρίου  2015, και ώρα 6.30 μ.μ. 9μελής ομάδα χορευτών της Σχολής Χορού Γιάννας Νέσση και εθελοντές μαθητές του 3ου και 10ου Γυμνασίου της Π. Ε.  Ιωαννίνων.

Σύλληψη – χορογραφία: Φωτεινή Τσιτσιγιάννη.

Βοηθός χορογράφου: Ελένη Σκανδάλη.

Χορεύουν : Αμαλία Καραγιάννη, Γεωργία Κουλουμπή, Στεργία Κουρούνη, Ανδρονίκη Μόσχου, Εύη Νάσιου, Έλλη Πασιά, Κατερίνα Σιώμου, Ελένη Σκανδάλη, Εύα Τζούμα, Μάγδα Φιλιπποπούλου (Σχολή Χορού Γιάννας Νέσση ).

Συμμετέχουν εθελοντές μαθητές από το 3ο  και 10ο  Γυμνάσιο  Ιωαννίνων :

Λευτέρης Άνθης,  Τόνια Βαγενά, Ιφιγένεια Βράνου, Βασιλική Γραμμόζη, Κατερίνα Κανάτα,  Μαρία Κολυβά, Δέσποινα Κοσμέρη, Χριστίνα Κοσμέρη, Όλγα Κωτσίνα, Αντιγόνη Παππά, Ράνια Πέτρου, Ελένη Σαρηγιαννίδη, Κατερίνα Σκότρα,  Ειρήνη Τάτση, Αμαλία Τζελέπη, Χριστίνα Τόλη, Μαρίνα Φώτη, Χαρούλα Χαραλάμπου (3ο Γυμνάσιο)

Νεφέλη Γούκου, Κατερίνα Γκρεμότση, Έλενα Ζώη, Άννα Κάτσανου, Αγγελική Καλτσογιάννη, Αλεξία Κουτσομήρου, Γεωργία Λωρίδα, Ελένη Μητρογιάννη, Ναταλία Μίχου, Κατερίνα Νταλάκα, Ελένη Πήχα, Βασιλική Σταύρου, Παναγιώτα Στράτου, Ελένη Τσιρώνη, Αναστασία Φούκη, Θεοδώρα Χατζή ( 10ο Γυμνάσιο ).

Ο αρχαιολογικός  χώρος του Ιτς Καλέ ο οποίος χαίρει εξαιρετικής ομορφιάς και αποπνέει αίσθημα γαλήνης. Το αντικείμενο χορευτικού δρώμενου είναι η πέτρα, ως στοιχείο της φύσης, ως δομικό υλικό, ως αρχιτεκτονικό οικοδόμημα, ως ιστορικό μνημείο.  Η χορογραφική προσέγγιση αφορά την αρχιτεκτονική δομή του κτηρίου που φιλοξενεί το Βυζαντινό Μουσείο, του Φετιχιέ τζαμιού και του τάφου του Αλή Πασά, καθώς και την τρέχουσα χρήση τους. Είναι πολύτιμα κτίσματα που με την χορογραφημένη κίνηση αναδεικνύονται με έναν διαφορετικό τρόπο, η ματιά των θεατών/κοινού οδηγείται  στο να δει το χώρο με άλλη προοπτική, διαφορετική προσέγγιση από αυτή που έχει γίνει συνήθεια.

Η χορογραφία είναι ημικυκλική,  ξεκινά από το χώρο που προηγείται του τάφου του Αλή Πασά και του Φετιχιέ τζαμιού και μετακινείται στο μπροστινό μέρος του Βυζαντινού Μουσείου καθώς και στην μπροστινή βεράντα του σε μία παράλληλη κίνηση με τον χώρο κάτω από την βεράντα.  Η κίνηση περιπλέκεται με το δομικό υλικό των κτισμάτων, την πέτρα. Ξεπηδά μέσα, πίσω ή εμπρός από αυτήν, γύρω από τις κολόνες, επάνω στα σκαλοπάτια, κάτω από τις καμάρες της εισόδου του μουσείου, επάνω στη βεράντα της  μπροστινής όψης του. Γι’ αυτό το λόγο οι χορευτές θα είναι ντυμένοι στα λευκά, σε πλήρη αρμονία με το περιβάλλον στοιχείο της πέτρας. Η χορευτική δράση συνδέεται με τον συγκεκριμένο χώρο και τα σώματα των χορευτών, που καθιστά αδύνατη την ακριβή αναπαραγωγή της σε άλλη τοποθεσία (site specific dance). Οι θεατές μπορούν να παρακολουθούν όρθιοι και περπατώντας καθώς η δράση είναι ημικυκλική.

Η διάρκεια της εκδήλωσης είναι 30 λεπτά. Στο τέλος της χορευτικής δράσης και πριν τη λήξη της εκδήλωσης θα παρουσιαστεί βιντεοσκοπημένη η χορογραφία Stone  της Ελένης Γουγουτσά  με το ίδιο θέμα, την πέτρα. Στόχος της συνεργασίας είναι η ανάπτυξη σχέσεων με καλλιτέχνες από άλλες πόλεις και η ανταλλαγή ιδεών  μέσα από τα έργα τους.

Την εκδήλωση διοργανώνουν η  Σχολή Χορού Γιάννας Νέσση (Ιωάννινα), η Σχολή Χορού Ελένης Γουγουτσά (Θεσσαλονίκη), η Διεύθυνση  Δ/θμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Ιωαννίνων, η Εφορία Αρχαιοτήτων  Ιωαννίνων και το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών.

Η εκδήλωση εντάσσεται στο τριήμερο εκδηλώσεων της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων, του προγράμματος  Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς ( 25-27 Σεπτεμβρίου 2015 ).

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

 

 

Δείτε Επίσης

“Ημέρα Καινοτομίας”, από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Μία ξεχωριστή Ημέρα Καινοτομίας διοργανώνεται την Τρίτη 28 Μαρτίου στο Επιστημονικό και Τεχνολογικό Πάρκο Ηπείρου ...

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments