ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ “ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ”
ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Έως και την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου οι εγγραφές –Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με τη Γραμματεία του Προγράμματος στo τηλέφωνο 26510-09141 ή να αποστείλετε το μήνυμά σας στο [email protected].
Το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σας καλωσορίζει στο εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα «Νεοελληνική Λογοτεχνία & Ψηφιακές Τεχνολογίες» που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Εργαστήριο Νέας Ελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου
Α’ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ. Η ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (Ι): ΓΕΝΙΚΕΣ/ΧΡΗΣΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
1. Πολυμεσικό περιεχόμενο (multimedia): προσωπογραφίες, απαγγελίες, μελοποιήσεις, συνεντεύξεις, ντοκιμαντέρ, διαλέξεις κ.ά.
2. Κείμενα και συγγραφείς
3. Η νεοελληνική λογοτεχνία στην Πύλη του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας
Β’ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ. Η ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (ΙΙ): ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ
4. Ψηφιακές Βιβλιοθήκες & Ψηφιοποιημένο επιστημονικό περιεχόμενο
5. Ψηφιοποιημένα παλαιότερα περιοδικά και εφημερίδες – Αρχειακές συλλογές – Διαδικτυακά λογοτεχνικά περιοδικά
6. Το λογοτεχνικό διαδίκτυο: Η διεθνής διάσταση
Γ’ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ. Η ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΗΓΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ, ΤΡΟΠΟΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
7. Η λογοτεχνία στην εκπαίδευση: Αξιοποίηση ψηφιακού υλικού και εφαρμογών (Ι). Πριν την ανάγνωση
8. Η λογοτεχνία στην εκπαίδευση: Αξιοποίηση ψηφιακού υλικού και εφαρμογών (ΙΙ). Ανάγνωση – μετά την ανάγνωση
9. Εκπαιδευτικές εφαρμογές υπερκειμένου (Ι)
10. Εκπαιδευτικές εφαρμογές υπερκειμένου (ΙΙ)
Δ’ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ: ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ
11. Ψηφιακά εργαλεία και εφαρμογές για τη μελέτη της λογοτεχνίας
12. Οι εκπαιδευόμενοι έχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο κεφαλαίων:
Hλεκτρονικές εκδόσεις λογοτεχνικών κειμένων και κειμενικών τεκμηρίων ή Ψηφιακή λογοτεχνία
Μεθοδολογία Εκπαίδευσης
Η διδασκαλία του προγράμματος γίνεται αποκλειστικά με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τη χρήση του διαδικτύου (online διδασκαλία), χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του εκπαιδευόμενου σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο. Από τους εκπαιδευόμενους απαιτούνται 15-20 ώρες εβδομαδιαίας απασχόλησης για τη μελέτη ειδικά σχεδιασμένου διαδραστικού υλικού, την εκπόνηση δραστηριοτήτων και τη συγγραφή μικρής έκτασης εργασιών. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος εκπαίδευσης, η οποία τεκμηριώνεται με συνολική επίδοση άνω του 60% σε κάθε δοκιμασία εξέτασης, παρέχεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης, το οποίο συνοδεύεται από αναλυτική βαθμολογία για κάθε μία από τις τέσσερις (4) διδακτικές Ενότητες που απαρτίζουν το πρόγραμμα.
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται σταδιακά, ανά διδακτική ενότητα, μέσω της ειδικά σχεδιασμένης εκπαιδευτικής πλατφόρμας. Εκτός από τη διάθεση του εκπαιδευτικού υλικού, στην πλατφόρμα αναρτώνται ανακοινώσεις, χρονοδιαγράμματα και οδηγοί μελέτης, ενημερωτικά σημειώματα καθώς και λεπτομερείς οδηγίες για τη χρήση της πλατφόρμας και τη συμμετοχή στα τεστ αξιολόγησης.
Μέσω του ενσωματωμένου στην εκπαιδευτική πλατφόρμα συστήματος επικοινωνίας, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα να απευθυνθεί στη Διοικητική ή Τεχνική Υποστήριξη του προγράμματος, αναλόγως με το ζήτημα που τον απασχολεί, ενώ για θέματα που αφορούν στην εκπαιδευτική διαδικασία, ο σπουδαστής βρίσκεται σε επικοινωνία με τον εκπαιδευτή του καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
Με στόχο τη βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευομένων, αλλά και μια πιο διαδραστική και ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική εμπειρία, στο πρόγραμμα θα προσφέρονται σε εβδομαδιαία βάση:
ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ: Επιπλέον προαιρετικές δραστηριότητες ή ασκήσεις αυτοαξιολόγησης βασισμένες στα ειδικά ενδιαφέροντα των εκπαιδευόμενων
ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΚΟΥΒΕΝΤΑ: Μια ανάρτηση πολυμεσικού υλικού στο φόρουμ συζητήσεων ως έναυσμα για ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των μελών της ομάδας επιμόρφωσης
Ο Επιστημονικά Υπεύθυνος του Προγράμματος είναι ο Καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τάκης Καγιαλής, ο οποίος έχει την ευθύνη για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την παρακολούθηση της ακαδημαϊκής λειτουργίας του προγράμματος (CV)
Οι συγγραφείς του εκπαιδευτικού υλικού είναι μέλη ΔΕΠ Ελληνικών Πανεπιστημίων ή ειδικοί επιστήμονες με μεγάλη εμπειρία στο γνωστικό αντικείμενο, οι οποίοι κατέχουν πολύ βασικό ρόλο στην υλοποίηση του προγράμματος. Συγγράφουν το υλικό που μελετούν οι εκπαιδευόμενοι, αναλαμβάνουν την επιστημονική ευθύνη για τη μετατροπή του εκπαιδευτικού υλικού σε μορφή e-learning και παρέχουν στενή εποπτεία και συντονισμό στα τμήματα εκπαιδευομένων που συγκροτούνται.
Εκπαιδευτικοί Σύμβουλοι
Η εκπαίδευση διεξάγεται εξ αποστάσεως, σε ολιγομελή τμήματα εκπαιδευομένων και οι εκπαιδευτικοί σύμβουλοι αναλαμβάνουν τη συμβουλευτική καθοδήγηση, την αξιολόγηση/ανατροφοδότηση των εκπαιδευόμενων και τη βαθμολόγηση των ασκήσεών τους, καθώς και την επίλυση τυχόν ζητημάτων που προκύπτουν στο πλαίσιο της μελέτης τους.