Παρασκευή , 12 Απριλίου 2024
Αρχική / Επικαιρότητα / Τοποθέτηση παράταξης “Ήπειρος Ανατροπής” για απολογισμό 2018

Τοποθέτηση παράταξης “Ήπειρος Ανατροπής” για απολογισμό 2018

Σε ανακοίνωση της παράταξης “Ήπειρος Ανατροπής” αναφέρονται τα εξής:

“Κε πρόεδρε, Περιφερειάρχη, κες/οι αντιπεριφερειάρχες, μέλη ΠΣ, παρατηρητές της προβλεπόμενης από το νόμο ανοιχτής συνεδρίασης.

Μιας μεγάλης βαρύτητας συνεδρίασης καθώς επιπλέον γίνεται ουσιαστικά σε χρόνο προεκλογικό και που θα έπρεπε, σύμφωνα με το πνεύμα του νομοθέτη, να φτάσει σε κάθε κάτοικο της περιφέρειας ούτως ή άλλως.

Εδώ οφείλω να κάνω μια παρένθεση για να απαντήσω τηλεγραφικά στην εισήγηση του κ. Περιφερειάρχη η οποία δεν μας στάλθηκε  ως όφειλε για να τη συζητήσουμε στην παράταξή μας και να απαντήσουμε εμπεριστατωμένα. Θα σχολιάσω λίγα όπως πχ το δρόμο Τύρια- Ζωτικό που δεν μας είπε πόσο κόστισε, το δρόμο Ιόνια-Τζουμέρκα που σπαταλά άκαιρα πόρους σε σχέση με άλλες προτάσεις, τα φαραωνικά κοστοβόρα έργα αποχετεύσεων στα παράλια του Ιονίου, το πρόβλημα των στραγγιδίων του ΧΥΤΥ Ελληνικού, τα προβλήματα αειφορικής και φτηνής διαχείρισης απορριμμάτων στην Ήπειρο, πόσους νέους αγρότες πείσαμε να συνεργάζονται-συνεταιρίζονται κ.ά.

Αντί λοιπόν μιας ουσιαστικής ενημέρωσης όλων των πολιτών για το τι έκανε η περιφερειακή αρχή το 2018 παρακολουθούμε πάλι την ίδια πεπατημένη, υπεροπτική θα λέγαμε, συνταγή της πλειοψηφίας που έχοντας την απόλυτη πλειοψηφία σε όλα τα όργανα-επιτροπές της περιφέρειας, ή ακόμα χειρότερα ακολουθώντας το προσωποκεντρικό μοντέλο, έρχεται σήμερα να μας πει:

Εμείς δηλ. η πλειοψηφία ( ή εγώ) σχεδιάσαμε και αποφασίσαμε, (ως επί ο πλείστον).

Εμείς δηλ. η πλειοψηφία υλοποιήσαμε με τις υπηρεσίες και τους «πελάτες» μας βέβαια.

Εσείς δηλ. η αντιπολίτευση καλό είναι να πείτε ναι σε όλα αλλά και αν δεν το πείτε ποσώς μας ενδιαφέρει αφού έχουμε την πλειοψηφία για όλα και παντού.

Κες/οι  της πλειοψηφίας επαναλαμβάνετε τα ίδια ουσιαστικά αντιδημοκρατικά  περιφερειαρχοκεντρικά βήματα καταδικάζοντας μία περιφέρεια σε μία αποσπασματική, μονομερή, αντιαναπτυξιακή, οπισθοδρομική, νεοφιλελεύθερη πορεία υπέρ των ολίγων, των οργανωμένων συμφερόντων και των μεμονωμένων πελατών. Γατί συμβαίνουν όλα αυτά; Γιατί:

  1. Αποστέλλετε τις προσκλήσεις και τις εισηγήσεις νομότυπα μεν αργά δε, παρότι από την αρχή της θητείας μας σας επισημάναμε να στέλνετε τις εισηγήσεις νωρίτερα για να προλάβουμε να τις συζητήσουμε στις παρατάξεις μας όσοι «αιθεροβάμονες» πιστεύουμε ακόμα στο διάλογο και στις συνθέσεις διαφορετικών απόψεων. Το ίδιο συμβαίνει και στις επιτροπές. Στην Οικονομική Επιτροπή μάλιστα όπου αποφασίζονται σημαντικά κονδύλια δεν υπάρχει επί της ουσίας ανοιχτή διαδικασία όπως προβλέπεται από το νόμο.

Και ρωτώ ρητορικά: γιατί όλες οι συνεδριάσεις όλων των οργάνων, όπως και η σημερινή, να μη είναι ανοιχτές on line για τους πολίτες  της Ηπείρου; Τι φοβόμαστε;

  1. Έχετε υποβαθμίσει τον ουσιαστικό και συνθετικό ρόλο του ΠΣ. Τα θέματα συζήτησης σε αυτή την αίθουσα αλλά και στις επιτροπές είναι συνήθως διεκπεραιωτικού χαρακτήρα για θέματα που δεν γίνεται να μη περάσουν από την έγκριση των οργάνων. Ποτέ δεν μας καλέσατε, συνολικά την αντιπολίτευση, να δούμε τι χρήματα έχουμε και τι πρέπει να προτάξουμε σε μία αξιολογική ιεράρχηση δράσεων και έργων. Ούτε καν τους επικεφαλής έτσι για μία ανταλλαγή απόψεων. Το έχουμε ξαναπεί ότι δεν είμαστε εναντίον των έργων που χρειάζονται. Είμαστε ενάντια στον τρόπο που επιλέγονται. Ασφαλώς δεν ζητάμε να συγκυβερνήσουμε αλλά να συζητήσουμε σεβόμενοι και αυτούς που δεν σας ψήφισαν και αυτούς τους πολλούς που απείχαν από τις εκλογές για διάφορους λόγους. Έτσι αφού δεν ζητάτε και δεν λαβαίνετε υπόψη τη γνώμη μας, μας εξωθείτε να είμαστε αρνητικοί ή ουδέτεροι στις ψηφοφορίες. Αυτή η συμπεριφορά είναι απαξιωτική για τη δημοκρατία και η έλλειψη δημοκρατίας οδηγεί στον αυταρχισμό και ο αυταρχισμός σε άσχημες συνέπειες για την κοινωνία.
  2. Σας έχουμε επισημάνει επανειλημμένα ότι χρειάζεται ένα μακρόπνοο συνολικό αναπτυξιακό σχέδιο για την Ήπειρο (ένα master plan) το οποίο πρέπει να έχει άμεση συνάφεια με το Γενικό Εθνικό Σχέδιο. Αυτό  αφού το συζητήσουμε στο ΠΣ διεξοδικά θα μας οδηγήσει στα έργα που πρέπει να γίνουν. Αυτά στη συνέχεια πρέπει να αξιολογηθούν, να μελετηθούν και να κοστολογηθούν και να μπουν σε ένα πρόγραμμα υλοποίησης. Αντί αυτού κατά κανόνα συνεχίζονται οι αποσπασματικές, ενίοτε εργολαβικές, και οι ατομικές παρεμβάσεις.
  3. Η κρίση και η χρεοκοπία στη χώρα μας δεν οφείλεται μόνο στη φούσκα της Lehman brothers αλλά και στο στρεβλό σύστημα ανάπτυξης και της διασπάθισης δημόσιου πλούτου και μέσα σε αυτό το σύστημα ήταν και η τοπική αυτοδιοίκηση που αναπαρήγαγε τα κεντρικά μοντέλα κακοδιοίκησης, εξυπηρέτησης συμφερόντων και πελατειακών σχέσεων. Η πολιτική προσέγγιση ότι οι αγορές και η ιδιωτική πρωτοβουλία λύνουν από μόνες τους όλα τα προβλήματα αποδείχτηκε παντού στον κόσμο ότι δεν ισχύει και στη χώρα μας με πολύ επώδυνο τρόπο. Η πλειοψηφία της περιφερειακής αρχής δυστυχώς παραμένει προσκολλημένη σε αυτό το νεοφιλελεύθερο δόγμα άσχετα με το ότι δηλώνει ανεξάρτητη. Αποτέλεσμα αυτού του τρόπου σκέψης είναι π.χ. δύο ή περισσότεροι μικροϊδιοκτήτες αγρότες να αγοράζουν με δάνειο ένα τρακτέρ ο καθένας, ζωοτροφές κ.λπ. ο καθένας  μόνος του, τα προϊόντα να τα δίνουν «κοψοχρονιά» στον μεσάζοντα και στο τέλος να πεθαίνουν σχεδόν όλοι οι παραγωγοί χρεωμένοι. Η περιφερειακή αρχή αρνείται να κατανοήσει ότι στη συγκεκριμένη περίοδο που ζούμε με την παγκοσμιοποίηση και τον άκρατο νεοφιλελευθερισμό πρέπει να αλλάξουμε πορεία και να διαφυλάξουμε ορισμένα δημόσια και κοινωνικά αγαθά. Οι απαξιωμένοι συνεταιρισμοί να επαναλειτουργήσουν με άλλους όρους και να ενθαρρύνουμε και άλλες μορφές όπως η κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία, οι ενεργειακές κοινότητες κ. ά. Κάθε επένδυση πρέπει να παράγει πολλαπλάσιο πλούτο που θα διαμοιράζεται δίκαια και θα ωφελεί πρωτίστως το σύνολο της κοινωνίας με μεροληψία για τους πιο αδύναμους.
  4. Κλείνω για να μη μακρηγορώ με ένα σχόλιο σχετικά με τις χρηματοδοτήσεις και τα έργα γενικά στην περιφέρειά μας.

Αν δούμε τα τελευταία 20 χρόνια θα διακρίνουμε δύο ξεχωριστές περιόδους. Η μία έως το  2015 η οποία είχε δώσει αρμοδιότητες χωρίς πόρους και οι χρηματοδοτήσεις κυρίως με τα προγράμματα ΕΣΠΑ γίνονταν κυρίως κεντρικά και για μεγάλα εργολαβικά συμφέροντα ενώ ταυτόχρονα οι Δημόσιες δαπάνες μειώνονταν συνεχώς όχι μόνο λόγω λιτότητας αλλά από πολιτική επιλογή. Μετά το 2015 η νέα κυβέρνηση προσπαθεί  όπως φαίνεται να κανονικοποιήσει τον κεντρικό σχεδιασμό να μη πάει χαμένο ούτε ένα ευρώ με προγραμματισμό για πολλά μικρά αναπτυξιακά έργα με δίκαιη κατανομή στην Τοπική  Αυτοδιοίκηση με μεροληψία γιατί όπως προαναφέραμε φορτώθηκε υποχρεώσεις χωρίς ανάλογους πόρους και επιπλέον λύγισε κάτω από το βάρος της λιτότητας  των μνημονίων, των απολύσεων και της δήθεν φθηνότερης ιδιωτικοποίησης υπηρεσιών και με συνθήκες γαλέρας για τους εργαζόμενους. Αυτά τα επιπλέον χρήματα που δίνονται από κεντρική πολιτική επιλογή  όπως ΕΣΠΑ, ΚΑΠ κ. ά.(βλέπε αναρτημένες ενισχύσεις ΟΤΑ, αύξηση σκέλους ΠΔΕ Ηπείρου 278%, έγκριση από εθνικούς πόρους 31 εκ. Ε,  διάθεση επιπλέον 5 εκ. Ε από ΠΔΕ κ.λπ.) δεν είναι δίκαιο να πιστώνονται  στην Περιφερειακή πλειοψηφία «κατόπιν ενεργειών μου». Το ίδιο ισχύει και για άλλες δράσεις όπως π.χ. η λειτουργία του τοπικού αεροδρομίου όπου σήμερα  είπατε ότι απλά «συμβάλλατε».

Ευτυχώς με την ψήφιση του  Κλεισθένη 1 ελπίζουμε να είναι η τελευταία φορά αυτή που συζητάμε για τα αυτονόητα που θα έπρεπε να είχαμε αφήσει πίσω μας από πολλών ετών ακόμα και σε έναν κανονικό ευρωπαϊκό αστικό καπιταλισμό.

Κυρίες/οι συνάδελφοι. Έκλεισε πλέον ένας κύκλος λειτουργίας της ΠΑ. Υπάρχει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο έξω από τη σκληρή μνημονιακή επιτροπεία με νέα εργαλεία (Γενικός Στρατηγικός Σχεδιασμός- Πορίσματα Αναπτυξιακού Συνεδρίου, νέα χρηματοδοτικά εργαλεία κ.ά.) και γιαυτό η νέα ΠΑ πρέπει να λειτουργήσει με νέο δημοκρατικό στρατηγικό σχεδιασμό αειφορικό και δίκαιο και όχι με αποσπασματικές παρεμβάσεις, με νέου τύπου διαχείριση των πόρων. Η Ήπειρος μπορεί να μπει σε νέο δρόμο λειτουργίας σε όφελος της κοινωνικής πλειοψηφίας και όχι αποσπασματικά και άναρχα.”

 

Δείτε Επίσης

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ιωαννίνων στις 03.04.2024 – ώρα 18.00.

Έχοντας υπόψη της διατάξεις των άρθρων 67 και 65 του Ν. 3852/2010 (Πρόγραμμα Καλλικράτης) όπως ...

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments