Από: Γιώργος Γκόντζος([email protected])— «Για όλους τους εκπαιδευτικούς , συζήτησα και με φίλους, ήταν τεράστιο το σοκ…Προσωπικά διδάσκω και το δίκαιο των θεμελιωδών ελευθεριών , διδάσκω δημόσιο δίκαιο σε γενικές γραμμές και εκ των πραγμάτων αφιερώνουμε αρκετά μαθήματα στην ελεύθερη έκφραση .Στο πλαίσιο αυτό δείχνουμε και εμείς τα εξώφυλλα του Charlie Hebdo στους φοιτητές μας και ένοιωσα μια τεράστια αμηχανία όταν άκουσα την είδηση και ένα τεράστιο σοκ…Κατάλαβα ότι καθένας από εμάς θα μπορούσε να βρεθεί σ’ αυτή την θέση..Να είμαι ειλικρινής περίμενα το ενδεχόμενο να βληθεί η εκπαίδευση με την ευρεία έννοια..Άλλωστε υπάρχει και «φετφάς» του Ισλαμικού κράτους εναντίον της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών στην Γαλλία , για όλες τις βαθμίδες , από τις 29 Νοεμβρίου του 2015…Δυστυχώς οι «υποσχέσεις» τους γίνονται πράξη.»
Από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής μιλά η Αιμιλία Ιωαννίδου , Εντεταλμένη διδάσκουσα Université Paris II, Panthéon – Assas, και δικηγόρος Παρισίων , στην εκπομπή «ότι πεις εσύ» (Γιώργος Γκόντζος) στο δημοτικό ραδιόφωνο Ιωαννίνων (Ηχητικό ΕΔΩ).
Για τον τρόπο της δολοφονίας του Γάλλου καθηγητή Σαμιέλ Πατί , με αποκεφαλισμό υπογράμμισε τα εξής: «Εισαγωγή «προτύπων» που βλέπουμε συχνότερα στην Μέση Ανατολή σε ζώνες πολεμικές.Ο αποκεφαλισμός έχει και έναν υποτιμητικό χαρακτήρα , νομίζω , για το πρόσωπο που δολοφονείται και μια λογική παράλληλα ,ποινής.Ο αποκεφαλισμός αποτελεί ποινή ακόμα σε κάποιες μουσουλμανικές χώρες κατά βάση, και είναι μια μορφή πραγμάτωσης της σαρία ,δεν έχει την «ηρωική αξιοπρέπεια» της δολοφονίας με σφαίρες , έχει την λογική της πλήρους απόρριψης».
Στην συνέχεια ανέφερε πως η Γαλλία είναι πολύ δύσκολο σταυροδρόμι, υπενθύμισε τις θετικές ρυθμίσεις και πρακτικές για τους Μουσουλμάνους στην Γαλλία και τόνισε πως «δεν μπορούμε να μιλάμε για κρατικό ρατσισμό, μπορεί κάποιος να μιλήσει για απομονωτισμό πολλές φορές από τους ίδιους» και ανέδειξε γι’ αυτό το θέμα και προσωπικά παραδείγματα από φοιτητές της στο Πανεπιστήμιο(Η Αιμιλία Ιωαννίδου δημοσιοποίησε και την ακόλουθη φωτογραφία του πάνω μέρους του φυλλαδίου που διανέμεται στους φοιτητές της με μία πρακτική άσκηση παράλληλα)
Απαντώντας σε σχετική επισήμανση για απόψεις που δικαιολογούν την συγκεκριμένη βία λόγω της αποικιοκρατικής πολιτικής της Γαλλίας που προξένησε φτώχεια σε λαούς, ή λόγω των Σταυροφοριών,σημείωσε πως άκουγε με οργή από το 2012 και από το 2015 αυτό το επιχείρημα , υπενθύμισε το παράδειγμα της τότε Ινδοκίνας όπου , όπως είπε,οι λαοί αποτίναξαν και ευτυχώς τον Γαλλικό ζυγό , αλλά οι σημερινοί απόγονοί τους δεν προχωρούν σε τρομοκρατικές πράξεις , και πρόσθεσε πως “να μιλήσουμε και για τις Σταυροφορίες ,αλλά παράλληλα θα πρέπει να μιλήσουμε για τον επεκτατισμό του Ισλάμ και την επέκταση με τη βία σε σε διάφορες Ηπείρους”
Μια άλλη προσέγγισή της ήταν η ακόλουθη: «Ο καθηγητής δίδασκε στην λεγόμενη λεγόμενη ζώνη προτεραιότητας.Είναι περιοχές που παρουσιάζουν δυσκολίες και συχνά οι καθηγητές που διδάσκουν εκεί προέρχονται και οι ίδιοι από τέτοιες περιοχές που οι πληθυσμοί τους αντιμετωπίζουν δυσκολίες οικονομικές , είναι λαϊκοί πληθυσμοί ,παλιότερα θα λέγαμε είναι προλεταριακοί κυρίως είναι εργατικές ζώνες, είναι περιοχές όπου υπάρχει μεγάλη αποβιομηχανοποίηση όπου ζουν πληθυσμοί με όρους δύσκολους…Και ο ίδιος ανήκει σ’ αυτή την κατηγορία ..Και αυτό να κάνει να σκεφτούν κάποιοι, και αριστεροί ,την εκδοχή των λούμπεν στρωμάτων που δεν βλέπει στον καθηγητή τον σύμμαχο για την ανατροπή μιας τυραννικής κατάστασης αλλά τον εχθρό επειδή προβάλλει τις αρχές του Ισλάμ»
Τέλος τόνισε τα ακόλουθα για τον όρο «ισλαμοφοβία» : «Δεν μπορεί κανείς να γενικεύει , να μιλά για τό σύνολο των μουσουλμάνων θεωρώντας τους «μαύρα κτήνη» .Ξεκάθαρα αυτό θα ήταν ρατσισμός…..Ο όρος «ισλαμοφοβία « χρησιμοποιείται ως εκβιασμός γαι να μη μπορέσει να γίνει ουδεμία συζήτηση για το Ισλάμ, ούτε καν για κάποια από τα ρεύματά του και εκεί είναι το πρόβλημα»