Τρίτη , 11 Ιανουαρίου 2022
Επικαιρότητα
Αρχική / Χωρίς κατηγορία / Δ.Αμπατζίδη–Οι σημαντικές δράσεις του δήμου για την προώθηση της εκπαίδευσης Ρομά,οι δυσκολίες και η θετική ανταπόκριση

Δ.Αμπατζίδη–Οι σημαντικές δράσεις του δήμου για την προώθηση της εκπαίδευσης Ρομά,οι δυσκολίες και η θετική ανταπόκριση

Από: Γιώργος Γκόντζος (ggontzos@yahoo.gr)—Στις σημαντικές δράσεις όσον αφορά την προώθηση της εκπαίδευσης παιδιών Ρομά , και ενημέρωση υγειονομικού χαρακτήρα στους δύο οικισμούς  Ρομά του δήμου Ιωαννιτών αναφέρθηκε η Διονυσία Αμπατζίδη , ειδική σύμβουλος δημάρχου σε θέματα κοινωνικής και μεταναστευτικής πολιτικής , σε συνέντευξή της (Ηχητικό ΕΔΩ) στην εκπομπή “ό,τι πεις εσύ” ,(Γιώργος Γκόντζος), στο δημοτικό  ραδιόφωνο  Ιωαννίνων,

Αρχικά διατύπωσε την εκτίμηση πως όσον αφορά την εκπαίδευση “υπάρχουν ελλείψεις σε πανελλήνιο  και τοπικό επίπεδο, βλέπουμε ότι αρκετά παιδιά Ρομά δεν παρακολουθούν την υποχρεωτική φοίτηση και επίσης έχουμε ένα υψηλό ποσοστό σχολικής διαρροής “.

Αναφέρθηκε στην συνεργασία της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας του Δήμου σε συνεργασία με τον ΟΚΠΑΠΑ, το Πρόγραμμα «Υποστηρικτικές παρεμβάσεις σε κοινότητες Ρομά για την ενίσχυση της πρόσβασης και μείωση της εγκατάλειψης της εκπαίδευσης από παιδιά & εφήβους στην περιφέρεια Ηπείρου» του ΕΚΠΑ και τη Δημοτική Αστυνομία και στην δράση ενημέρωσης στους οικισμούς των Ρομά.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην δράση που ουσιαστικά στόχο είχε την  έκδοση Ατομικού Βιβλιαρίου Υγείας του μαθητή αφού σε αρκετά παιδιά υπάρχουν ελλείψεις και στην συνεργασία με τα σχολεία στα οποία φοιτούν παιδιά Ρομά , στο Πέραμα και στην Νέα Ζωή.Καταγράφηκαν τα κενά που υπήρχαν στην έκδοση του συγκεκριμένου Δελτίου Υγείας  και ενημερώθηκαν οι γονείς και τα παιδιά για τον τρόπο διεξαγωγής του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self test) αλλά και για τη διαδικασία συμπλήρωσης των απαραίτητων εγγράφων.

Παράλληλα ενημερώθηκαν οι γονείς για την αναγκαιότητα της συμμετοχής των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία καθώς και  για τη νομοθεσία της υποχρεωτικής εκπαίδευσης τους.

Ανέδειξε επίσης και  την ακόλουθη διάσταση: “Είναι πάρα πολύ δύσκολο και θέλει ενίσχυση του γονεϊκού ρόλου των Ρομά , γιατί το πολιτισμικό υπόβαθρο είναι λίγο διαφορετικό από των υπολοίπων  , ως προς το σχολείο.Δηλαδή  δεν θεωρούν ότι είναι τόσο βασική η εκπαίδευση των παιδιών Ρομά.Αυτό θέλει αρκετή δουλειά και αρκετές δράσεις για να το αλλάξουμε , όμως  είναι ιδιαίτεροι συνεργάσιμοι και μπορούμε να πούμε ότι σε αρκετές  περιοχές έχει βελτιωθεί  η συμμετοχή των παιδιών , έχει αυξηθεί η συμμετοχή των παιδιών στο σχολείο, όπως στην Νέα Ζωή, Όμως υπάρχει και η άλλη πλευρά οικισμών ,όπως είναι στο Πέραμα  , όπου εκεί υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις.”.

Σε  ερώτηση για την διαδικασία που προβλέπεται σε περίπτωση που γονέας αρνηθεί να ενταχθεί το παιδί του στην εκπαιδευτική συμμετοχή και αν υπάρχουν κυρώσεις , απάντησε: “Υπάρχουν κυρώσεις  από ποια άποψη Εμείς είμαστε σε στενή συνεργασία με τα σχολεία.Αυτό σημαίνει ότι αν το σχολείο εντοπίσει ότι κάποιο  παιδί  απουσιάζει είτε είναι Ρομά , είτε όχι, ενημερώνει τις κοινωνικές υπηρεσίες.Η κοινωνική υπηρεσία του δήμου λοιπόν εντοπίζει τους γονείς και κάνει ουσιαστικά  συμβουλευτική επαφή ούτως ώστε το παιδί να συνεχίσει την φοίτησή του .Υπάρχουν και κυρώσεις , μπορεί να γίνει και παρέμβαση εισαγγελική, από την στιγμή που θα ενημερωθεί η εισαγγελία , όμως το πιο σημαντικό είναι να κατανοήσουν  ότι το σχολείο είναι απαραίτητο έτσι ώστε να υπάρξει καλύτερο μέλλον για τα παιδιά.Επίσης αρκετοί από τους Ρομά παίρνουν  το ΚΕΑ , το εισόδημα αλληλεγγύης που είναι ένα βοήθημα.Οπότε για να πάρουν αυτό το βοήθημα είναι απαραίτητη προϋπόθεση η φοίτηση των παιδιών στο σχολείο”

Δείτε Επίσης

Λειτουργικό Πρόγραμμα Χριστουγέννων, από την Ιερά Μητρόπολη Ιωαννίνων

Αγαπητοί πατέρες, αγαπητοί αδελφοί, τέκνα εν Κυρίω αγαπητά! Εν όψει των αγίων ημερών της Γεννήσεως ...