Σάββατο , 31 Οκτωβρίου 2020
Επικαιρότητα
Αρχική / Επικαιρότητα / ΕΛΜΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: “Εκπαίδευση Πανδημία και εξ’ αποστάσεως διδασκαλία”
Chrissy Brackett and grandson Caidence Miller, a 4th grader at Cottage Lake Elementary, struggle to navigate the online learning system the Northshore School District will use for two weeks due to coronavirus concerns, at Brackett's home in Woodinville, Washington, U.S. March 11, 2020. Brackett is watching Caidence while his mother works at a preschool during the day. REUTERS/Lindsey Wasson

ΕΛΜΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: “Εκπαίδευση Πανδημία και εξ’ αποστάσεως διδασκαλία”

Η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους ότι ξεκινά από σήμερα 16 Μαρτίου– σύμφωνα με το Υπουργείο – η διαδικασία για την εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας στα δημόσια σχολεία. Το εγχείρημα ξεκινά με την Γ ‘ Λυκείου, και ως το τέλος της εβδομάδας, αρχές της επόμενης, και με τις άλλες τάξεις όλων των βαθμίδων.

Στη συνέχεια τονίζει ότι προκύπτουν πολλά και σοβαρά προβλήματα με την απόφαση αυτή του Υπουργείου, όπως:

●    Ο εξοπλισμός αφού πολλά σχολεία έχουν παλιούς υπολογιστές μην μπορώντας να τρέξουν την πλατφόρμα. Οι συνάδελφοι, από την άλλη, δεν έχουν όλοι επαρκείς Η/Υ για να κάνουν τα μαθήματά τους ηλεκτρονικά. Το σοβαρότερο όλων όμως είναι το ζήτημα της ύπαρξης ενός – έστω και μικρού – ποσοστού οικογενειών που δεν έχουν τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό ούτε σύνδεση στο διαδίκτυο. Τα παιδιά αυτών των οικογενειών δεν μπορούν να επωφεληθούν και αμέσως τίθεται το θέμα της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών απέναντι στη νέα μαθησιακή διαδικασία.

  Ένα άλλο πολύ σοβαρό θέμα είναι και ο κατάλληλος χώρος, δηλαδή η διαρρύθμιση του χώρου όπου θα γίνει η παραγωγή του μαθήματος. Αν γίνει «ζωντανά» θα πρέπει να υπάρχει κατάλληλος εξοπλισμός με κάμερες και μικρόφωνα που θα καταγράφουν τον καθηγητή που διδάσκει και γράφει στον πίνακα. Διότι, αν δεν γράφει στον πίνακα, θα πρέπει να έχει ευχέρεια στη χρήση κατάλληλων προγραμμάτων – όπως το OpenBoard – για να γράψει μαθηματικές παραστάσεις, χημικές αντιδράσεις, την αρχαία ελληνική γλώσσα κτλ. Αυτές οι προϋποθέσεις, μάλλον δεν υπάρχουν σε τέτοιο βαθμό, ώστε να πούμε πώς θα γίνει με στοιχειώδη επάρκεια το μάθημα.

   Το Υπουργείο δεν θα έπρεπε εδώ και πόσα χρόνια να έχει φτιάξει μια πλατφόρμα και φυσικά να έχει επιμορφώσει του Εκπαιδευτικούς, ώστε σε τέτοιες περιπτώσεις να μπορεί να ανταποκριθεί; Η πλατφόρμα e-class και άλλες πλατφόρμες, είναι διαθέσιμες εδώ και χρόνια, αλλά εφόσον δεν υπάρχει η κουλτούρα του συνδυασμού στο σχολείο της διαζώσης διδασκαλίας με την εξ’ αποστάσεως, τίποτε δεν λειτουργεί παρά μόνο σε «πιλοτική φάση», που μόλις τελειώσει η πιλοτική, χάνεται και η φάση.

  Το Υπουργείο λόγω των παραπάνω, πρέπει να σκεφτεί σοβαρά την περικοπή της ύλης και να μην σκέφτεται την μεταφορά των εξετάσεων τον Σεπτέμβρη, που μόνο επιπλέον προβλήματα θα δημιουργήσει.

Η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων βλέποντας όλα τα παραπάνω θέτει για άλλη μια φορά ερωτήματα  όπως, 

▪   Πότε επιτέλους θα καταρτιστούν προγράμματα έκτακτης ανάγκης;

▪   Πότε θα διαμορφωθούν σωστά και σοβαρά συστήματα τηλεκπαίδευσης για ώρα ανάγκης;

▪   Πότε θα υπάρξουν όλα τα μαθήματα δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου σε εκπαιδευτικά βίντεο, ελεγμένα από ομάδες εκπαιδευτικών που θα τα έχουν δοκιμάσει για την καταλληλότητα και τη λειτουργικότητά τους;

▪   Πότε η πολιτεία θα εξασφαλίσει ότι οι ελάχιστες οικογένειες με παιδιά σχολικής ηλικίας που αδυνατούν, θα έχουν σύνδεση με το ιντερνετ και έναν Η/Υ στο σπίτι;

▪   Πότε το Υπουργείο θα πάρει σοβαρά τις θέσεις του κλάδου για επιμόρφωση όλων των συναδέλφων ώστε να είναι ικανοί να ανταποκριθούν πλήρως σε τέτοιες δύσκολες καταστάσεις;

Δείτε Επίσης

To ΝΑΡ για την Κομμουνιστική Απελευθέρωση ενάντια στον νέο πτωχευτικό κώδικα

Σε σχετική ανακοίνωσή του, το ΝΑΡ-νΚΑ επικρίνει δριμύτατα τον νέο πτωχευτικό κώδικα, αναφέροντας τα εξής: ...