Πέμπτη , 16 Σεπτεμβρίου 2021
Επικαιρότητα
Αρχική / Ελλάδα / Λ.Ζαούσης(Αρχιτέκτονας)—Ο μέσος όρος των φοιτητών είναι και ο μέσος όρος του μετέπειτα επαγγελματία.

Λ.Ζαούσης(Αρχιτέκτονας)—Ο μέσος όρος των φοιτητών είναι και ο μέσος όρος του μετέπειτα επαγγελματία.

Από: Γιώργος Γκόντζος(ggontzos@yahoo.gr)— Επίκαιρες προσεγγίσεις για θέματα  που αφορούν την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής  σε σχέση με την ποιότητα της εκπαίδευσης στα ΑΕΙ, τις  αντιλήψεις που υπάρχουν  στην Ελληνική κοινωνία  για την απόκτηση ενός πτυχίου, και την  συνάρτηση μιας επαγγελματικής πορείας και των γνώσεων που αποκτά ένας φοιτητής στις σπουδές του ,ανέδειξε  ο Αρχιτέκτονας Λαζαρής Ζαούσης, σε παρέμβασή του(Ηχητικό ΕΔΩ )στην εκπομπή  «ό,τι πεις εσύ» (Γιώργος Γκόντζος), στο δημοτικό ραδιόφωνο Ιωαννίνων.

Αρχικά  σημείωσε  ότι στην Ελλάδα έχουμε 7 Αρχιτεκτονικές σχολές σε έναν  πληθυσμό 11  εκατομμυρίων ,όταν  στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχουν 10  Σχολές σε σε μια χώρα  66  εκατομμυρίων κατοίκων ,στις ΗΠΑ υπήρχαν όταν ο ίδιος σπούδαζε  εκεί , 98.000 αρχιτέκτονες , και στην Ελλάδα υπάρχουν 14000 ,δηλαδή τετραπλάσιους ανά  κάτοικο…

Στην συνέχεια υπογράμμισε  με αφορμή και  τις γνωστές πρόσφατες συζητήσεις , τα ακόλουθα: «Το πρώτον είναι να αναλαμβάνει  ο καθένας τις ευθύνες  του.Δηλαδή αν δεν πέρασες στο Σχέδιο ,δεν φταίει το σύστημα  εξετάσεων , φταις εσύ που δεν προετοιμάστηκες  αρκετά.Σε όποιο μάθημα  και αν είναι  αυτό……Για όλους τους υποψήφιους ισχύει.Δεν είναι ότι κάποια παιδιά κάνανε μαθήματα στο σπίτι και κάποια άλλα έκαναν  μέσω τηλεκπαίδευσης.Όλα  στην οθόνη προσπάθησαν να το μάθουν.Και πάρα πολλά  από αυτά τα παιδιά πήραν πολύ καλούς βαθμούς.Γιατί τους πήραν; Το δεύτερον είναι  κατά πόσον πρέπει να είμαστε πιο αυστηροί στο ποιους φοιτητές δεχόμαστε  στο Πανεπιστήμιο.Δηλαδή κάποιος  δεν περνά  στο Σχέδιο, ασχέτως αν η βάση είναι υψηλή,το Σχέδιο είναι από τα πιο  βασικά  μαθήματα της Αρχιτεκτονικής.Σε τελική ανάλυση αν δεν σου αρέσει  το Σχέδιο μήπως δεν θα έπρεπε  να γίνεις και αρχιτέκτονας;Το οποίο  συνδέεται και με το ποιο πτυχίο δίνουμε.Μήπως θα έπρεπε  να δίνουμε λιγότερα πτυχία , να έχουμε λιγότερες Σχολές και μήπως αυτές οι Σχολές θα έπρεπε  να προσφέρουν καλύτερη ποιότητα εκπαίδευσης;

Στις  Αρχιτεκτονικές Σχολές διδάσκεται το Σχέδιο βεβαίως κατά κόρον και ακόμη το Ελεύθερο Σχέδιο ,το Γραμμικό , με το χέρι , παρ’ όλο που τα αρχιτεκτονικά σχέδια γίνονται  με κομπιούτερ ,και διδάσκεται  σε όλες τις Αρχιτεκτονικές Σχολές  του κόσμου και είναι πολύ σημαντικό να διδάσκεται διότι μας βοηθά να καταλάβουμε τον τρισδιάστατο χώρο καλύτερα.Δεν διδάσκεται δυστυχώς στα  σχολεία και αυτό είναι ένα  πρόβλημα.Αλλά  αυτό ισχύει  για όλους τους υποψηφίους….

Αν δέχεσαι σε Πανεπιστήμια μαθητές με πολύ χαμηλούς βαθμούς ,τότε μοιραία πέφτει το επίπεδο των φοιτητών.Δεν έχουν φοιτητές οι οποίοι έχουν μάθει να προετοιμάζονται πάρα πολύ καλά , να δουλεύουν πάρα πολύ κ.ο.κ.Θα  μου πείτε βέβαια ότι αυτά τα παιδιά δουλεύουν πάρα πολύ.Φυσικά.Αλλά πως να το κάνουμε ,πρέπει  να έχουμε ένα σημείο  όπου να λέμε μόνο «από εδώ και πάνω».Τώρα ποιο θα είναι αυτό το σημείο ,θα το καθορίσει η κάθε Σχολή , δεν θα το καθορίσετε εσείς  ή εγώ.

Αλλά γενικώς , ιδίως σε πάρα  πολλές Σχολές τα προαπαιτούμενα είναι σχετικώς χαμηλά.Και  αυτό φαίνεται και μετέπειτα  στην ποιότητα των φοιτητών που έχουμε στα Πανεπιστήμια.» 

Σε άλλο σημείο ο Λ.Ζαούσης υπογράμμισε: «Ο μέσος όρος των φοιτητών είναι και  ο μέσος όρος του  μετέπειτα  επαγγελματία .Εάν δεν είναι πολύ καλά καταρτισμένος ως φοιτητής θα προσπαθήσει πάρα πολύ μετά για να μάθει αυτά τα οποία θε έπρεπε  να είχε μάθει και δυστυχώς δεν τα έμαθε στην Σχολή του…Έχουμε μια τάση στην Ελλάδα να μπει το παιδί και όπου νάναι.Να μην μπει όπου νάναι.Αν θέλεις  να γίνεις Τοπογράφος και δεν μπεις την πρώτη φορά να ξαναδοκιμάσεις και να  ξαναδοκιμάσεις.Μέχρι να γίνεις αυτό που θέλεις.Να μην γίνεις Ηλεκτρολόγος και ασχολείσαι σε όλη  σου  την ζωή με ένα επάγγελμα που σε αφήνει αδιάφορο»

Τέλος  για την περίπτωση του υποψηφίου που συζητήθηκε  τις τελευταίες μέρες ,τόνισε μεταξύ άλλων: «Υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις.Δεν είναι ότι  κάποιος του έκλεισε την πόρτα ,και του είπε «τέρμα , ξέχασέ το , δεν θα γίνεις  αρχιτέκτονας»

Δείτε Επίσης

Χ.Ματσούκας: (ΕΤΕΠ Τομέα Υγείας του Παιδιού):Ενδιαφερόμαστε πρώτα απ’ όλα για την ασφάλεια των φοιτητών , των εργαζόμενων και των δομών-Έχουμε σαν όπλο μας το εμβόλιο.

Από:Γιώργος Γκόντζος(ggontzos@yahoo.gr)—- “Ο κόσμος έχει κουραστεί , και οι φοιτητές και εμείς έχουμε κουραστεί στα ...