Δευτέρα , 15 Απριλίου 2024
Αρχική / Τεχνολογία / Μυστικά μιας επιτυχημένης digital marketing καμπάνιας

Μυστικά μιας επιτυχημένης digital marketing καμπάνιας

Καθημερινά όλο και περισσότερες επιχειρήσεις αναζητούν το Άγιο Δισκοπότηρο για μια επιτυχημένη digital marketing καμπάνια.

Όμως στην αναζήτηση της επιτυχημένης συνταγής συχνά σκοντάφτουν σε “επαγγελματίες” του digital marketing οι οποίοι παρουσιάζουν ως επιτυχία τον αριθμό των likes ή και τον αριθμό των ανθρώπων που ήρθαν σε επαφή (εφ’ εξής θα χρησιμοποιώ την αγγλική ορολογία engage) με κάποιο status update ή tweet ή όποια άλλου τύπου ενημέρωση στις υπόλοιπες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Ο πραγματικός στόχος είναι η κατάκτηση των business στόχων που θέτει η ίδια η επιχείρηση όπως π.χ. αύξηση πωλήσεων.

Ποια είναι λοιπόν η ανατομία μιας επιτυχημένης digital marketing καμπάνιας;

Ας ξεκαθαρίσουμε το τοπίο  και ας παραθέσουμε  τα βασικά στοιχεία μιας επιτυχημένης digital marketing καμπάνιας.

1. Καθορισμός ξεκάθαρων στόχων

Ο καθορισμός ξεκάθαρων στόχων είναι ένα από τα πολύ βασικά στοιχεία οποιασδήποτε ψηφιακής ή μη marketing καμπάνιας. Οι στόχοι που θα τεθούν είναι αυτοί που θα καθορίσουν την κατεύθυνση της καμπάνιας, από την γενικότερη στρατηγική μέχρι και τις επιμέρους τακτικές που θα χρησιμοποιηθούν προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι αυτοί.

2. Καθορισμός στρατηγικής

Η digital καμπάνια σας θα πρέπει να είναι ολοκληρωμένη και να καλύπτει όλες τις διαστάσεις, δηλαδή, από τον καθορισμό του κοινού που θα στοχεύσει, τον τρόπο προσέγγισης αυτού του κοινού μέχρι τον καθορισμό των καναλιών και τον προϋπολογισμό του χρηματικού ποσού που θα διατεθεί.

3. Δημιουργία σχετικότητας (relevance)

Προκειμένου μια digital marketing καμπάνια να είναι ολοκληρωτικά αποτελεσματική θα πρέπει να απευθύνεται και να είναι σχετική με το κοινό στο οποίο στοχεύετε. “Ξερή” και πεζή επικοινωνία γενικευμένου χαρακτήρα δεν πρόκειται να φέρει αξιόλογα άλλα ούτε και τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η πεμπτουσία του marketing είναι να προβεί σε όλες τις κατάλληλες ενέργειες ώστε οι business στόχοι που έχει θέσει η επιχείρηση να μεταμορφωθούν και επικοινωνηθούν με τέτοιο τρόπο ώστε το κοινό που στοχεύουμε να σχετιστεί μαζί τους. Για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τεχνικές και μια προσέγγιση που θα στοχεύσει στο συναίσθημα του κοινού μας. Αυτή η προσέγγιση θα βοηθήσει και θα ενδυναμώσει τα αποτελέσματα της digital marketing καμπάνιας σας.

4. Προσελκύετε το κοινό σας

Είναι ζωτικής σημασίας να προσελκύσετε το κοινό σας. Δεν αρκεί απλά να προωθήσετε το site σας μέσω ενός facebook fan page ή με μια οποιαδήποτε άλλη ψηφιακή καμπάνια. Για να μπορέσετε να προσελκύσετε και να συγκεντρώσετε το κοινό στο οποίο στοχεύετε, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε μια σειρά τακτικών με επικοινωνία μέσω emails, άρθρα σε blog, παρουσία σε social media πλατφόρμες και χρησιμοποιώντας παράλληλα μεθόδους search engine optimization που θα βελτιώσουν την κατάταξη του site στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης καθώς και διενεργώντας πληρωτέες καμπάνες. To digital marketing διαθέτει όλα τα κατάλληλα εργαλεία προκειμένου η καμπάνια σας να είναι απόλυτα στοχευμένη στο κοινό που επιθυμείτε. Για παράδειγμα, το Facebook παρέχει τη δυνατότητα η διαφήμιση σας να στοχεύει βάση γεωγραφική θέσης, ηλικίας, φύλλου, ενδιαφερόντων, εκπαίδευση κ.α. Επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την μέθοδο του retargeting, η οποία σε περίπτωση που ένας χρήστης έχει επισκεφτεί το website σας και έχει φύγει από αυτό,  υπάρχει η δυνατότητα να του εμφανισθεί διαφήμιση σας σε κάποιο άλλο site που θα επισκεφτεί μελλοντικά.

5. Χρησιμοποιείστε οπτικό υλικό

Μια εικόνα χίλιες λέξεις. Εκτός από το γνωστό κινεζικό γνωμικό αυτό τεκμηριώνεται και από σχετικές έρευνες που δείχνουν ότι οι χρήστες του internet προτιμούν να βλέπουν εικόνες. Αυτό συμβαίνει διότι το 90% των πληροφοριών που επεξεργάζεται ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι εικόνες, και οι εικόνες επεξεργάζονται 60.000 φορές πιο γρήγορα από οτι ο γραπτός λόγος. (πηγή: έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της 3Μ) Για το λόγο αυτό ίσως θα έχετε διαπιστώσει οτι στις διάφορες social media πλατφόρμες διακινούνται όλο και περισσότερες εικόνες και video. Η ίδια τακτική έχει αρχίσει να εφαρμόζεται σε όλα και περισσότερα websites. Έτσι λοιπόν χρησιμοποιώντας περισσότερες εικόνες στην καμπάνια σας, εκτός από την ενδυνάμωση της καμπάνιας, επιτυγχάνετε μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα άλλα και συσχέτιση του κοινού με το προϊόν σας που μπορεί να οδηγήσει στους business στόχους που έχει θέσει η επιχείρηση.

6. Εκμεταλλευτείτε όλα τα κανάλια

Τα συστατικά που συνθέτουν μια επιτυχημένη digital marketing καμπάνια είναι πολλά. Έτσι λοιπόν όταν σχεδιάζετε την καμπάνια σας θα πρέπει να είστε σίγουροι ότι τα έχετε λάβει υπόψη και το κυριότερο ότι τα έχετε συμπεριλάβει. Η επιτυχή σύνδεση των online ενεργειών σας με οποιεσδήποτε offline ενέργειες θα προσεγγίσουν μεγαλύτερο μέρος του στοχευμένου κοινού, θα βελτιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας και θα σας φέρουν πιο κοντά στους στόχους που έχουν τεθεί.  Φανταστείτε να έχετε δημιουργήσει μια καμπάνια στα social media που οδηγούν τους χρήστες σε μια συγκεκριμένη σελίδα του εταιρικού website σας, το οποίο όμως να μην ακολουθεί τον επικοινωνιακό σχεδιασμό της καμπάνιας σας είτε σε γραφικό επίπεδο ή στο μήνυμα που θέλετε να επικοινωνήσετε.

7. Διατήρηση συνέπειας

Ένα κρίσιμο στοιχείο μιας digital marketing καμπάνιας είναι η συνέπεια. Από την συνέπεια στη μετάδοση μηνυμάτων θα εξαρτηθεί η αξιοπιστία και η αυθεντικότητα της καμπάνιας καθότι υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ του “βλέπω” και του “λαμβάνω” το μήνυμα. Ο εξορθολογισμός όλων των στοιχείων της καμπάνιας και η εκμετάλλευση τους από όλα τα διαθέσιμα online κανάλια θα μεγιστοποιήσουν την αναγνωρισιμότητα και θα διασφαλίζει ότι το κοινό θα λάβει το μήνυμα που επιθυμείτε. Το να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα βοηθήσει το κοινό να οδηγηθεί στην επιθυμητή τελική ενέργεια που έχετε καθορίσει.

Δημιουργήστε επιτυχημένες και άξιας προσοχής καμπάνιες

Η ανάπτυξη πραγματικά αποτελεσματικών digital marketing καμπανιών δεν στοχεύουν απλά και μόνο στην συλλογή διαφόρων στατιστικών σχετικά με την επισκεψιμότητα και το engagement των χρηστών.  Απαιτείται κάτι περισσότερο και αυτό είναι στρατηγική και δημιουργικότητα προκειμένου να καταφέρετε να οδηγήσετε το κοινό σας στους business στόχους που έχετε θέσει.

Πηγή: dfactory.gr

Δείτε Επίσης

Δημοτική αρχή Ιωαννίνων: Άδικη και ακατανόητη απόφαση εκ μέρους του υπουργού Περιβάλλοντος

Από:Γιώργος Γκόντζος([email protected])–Σε ανακοίνωση της δημοτικής αρχής Ιωαννίνων για την απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος που αφορά ...

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments