Κυριακή , 22 Μαΐου 2022
Αρχική / Επικαιρότητα / Ζ.Μακρή-Αποδείχθηκε ότι ήταν μια σωστή επιλογή .Θερμά συγχαρητήρια   στην εκπαιδευτική κοινότητα , στους γονείς, στους μαθητές και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Ζ.Μακρή-Αποδείχθηκε ότι ήταν μια σωστή επιλογή .Θερμά συγχαρητήρια   στην εκπαιδευτική κοινότητα , στους γονείς, στους μαθητές και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

 

Από:Γιώργος Γκόντζος([email protected])— Αποτίμηση  των πρωτοβουλιών  της κυβέρνησης για θέματα που αφορούν την λειτουργία  των σχολείων πραγματοποίησε η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέττα Μ.Μακρή  σε συνέντευξή της(Ηχητικό ΕΔΩ) στην εκπομπή «ό,τι πεις εσύ»(Γιώργος Γκόντζος) στο δημοτικό ραδιόφωνο Ιωαννίνων.Ταυτόχρονα ανέδειξε επιλογές και αποφάσεις  που αφορούν συνολικά την Μέση Εκπαίδευση και διευκρίνισε κρίσιμα και επίκαιρα ζητήματα τα οποία απασχόλησαν  και απασχολούν την  εκπαιδευτική κοινότητα και κατ’ επέκταση την κοινωνία.

Σε ερώτηση αν η επιλογή για το άνοιγμα των σχολείων δικαιώνεται από το αποτέλεσμα ,απάντησε:

«Δεν θα  πω το ρήμα «δικαιωνόμαστε» , όχι γιατί δεν πήγαν  τα πράγματα όπως ήταν αναμενόμενο , και κρούσματα περιμέναμε  και ιχνηλάτηση έγινε και η εκπαιδευτική κοινότητα προφανώς εφήρμοσε τα πρωτόκολλα, όπως έκανε μέχρι τώρα ,γιατί όταν υπάρχει έστω και  ένα κρούσμα δεν θέλω  να μιλάω για «δικαίωση» , για να μην προκαλούνται εκείνοι που ταλαιπωρούνται.

Όμως απεδείχθη ότι  ήταν  μια σωστή επιλογή.Γιατί; Ένα εκατομμύριο εξακόσιες χιλιάδες πολίτες , εκπαιδευτικοί και  μαθητές είναι η πρώτη φορά κατά  την οποία εξετάστηκαν μέχρι στιγμής τέσσερις φορές. Ιχνηλάτηση τόσης μεγάλης πληθυσμιακής ομάδας ,συντονισμένα και συντεταγμένα δεν έχει ξαναγίνει.Θα σας  παραπέμψω στα  νούμερα των δύο πρώτων ημερών των οποίων τα αποτελέσματα στην σχολική δραστηριότητα. Και ήταν 15.000  και 9.000 ,το λέω τώρα σε αδρές γραμμές.Αυτά οφείλονταν σε δραστηριότητα που ήταν εκτός σχολείου.Εκείνο που έχει  μεγαλύτερη σημασία είναι ότι ήταν ασυμπτωματικοί οι περισσότεροι φορείς που σημαίνει ότι τα εν δυνάμει αυτά κρούσματα , δεν έχουν επιβεβαιωθεί όλα , θα ήταν «υγειονομικές   βόμβες»  , θα μετέδιδαν εν πάση περιπτώσει την νόσο σε άλλα  συνομίληκα  παιδιά , σε συγγενείς ,φίλους, σε παιδικές χαρές , σε πάρκα , οπουδήποτε…»

Στην  επισήμανση ότι μπορεί να υπάρχει η εκτίμηση ότι εκτός από τα κρούσματα των δύο πρώτων ημερών είχαμε   κρούσματα και τις επόμενες μέρες  που λειτουργούσαν τα σχολεία , είπε: «Μπορεί να πει ότι τα κρούσματα αυτά οφείλονταν στην σχολική δραστηριότητα , τα περίπου 6000 της Παρασκευής  και  τα 7000 στην συνέχεια… Όμως  σύμφωνα με μια επιδημιολογική έρευνα

 που είχε κάνει ο ΕΟΔΥ πριν τα Χριστούγεννα ,είχε αποδείξει ότι το 30% των κρουσμάτων οφείλεται

 στην σχολική δραστηριότητα στα παιδιά από τεσσάρων έως δεκαοκτώ  ετών .Το υπόλοιπο οφείλεται  σε άλλους παράγοντες.Εγώ δεν θα μείνω  ούτε  καν σ’ αυτό.Θα μείνω

 στο ότι τα παιδιά αυτά απεδείχθησαν εν δυνάμει κρούσματα , γιατί υπάρχει και μια άλλη διαδικασία επαλήθευσης ,και  προστατεύονται και τα ίδια με την εξέταση αλλά και όσοι έρχονται σε επαφή με  αυτά.Η καταγραφή λοιπόν ο λόγος για τον οποίον άνοιξαν τα σχολεία και σ’ αυτό δεν υπήρξε από κανέναν αντίρρηση , όλοι συμφώνησαν ότι η δια ζώσης εκπαίδευση και είναι επιβεβλημένη για λόγους παιδαγωγικούς , για λόγους ψυχοσυναισθηματικούς , τώρα και για λόγους υγειονομικούς».

Στο σημείο αυτό η Υφυπουργός έκανε την ακόλουθη ιδιαίτερη αναφορά: «Θερμά συγχαρητήρια   στην εκπαιδευτική κοινότητα , στους γονείς, στους μαθητές και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση γιατί και αυτή συνεργάστηκε για  την εφαρμογή του πρωτοκόλλου που εισηγήθηκε η Επιτροπή  των ειδικών και εμείς εν συνεχεία υποδείξαμε να εφαρμοστεί»

Για τις ενστάσεις  από την αντιπολίτευση όσον αφορά το πρωτόκολλο και το αίτημα αλλαγής του , τόνισε: «Όντως έχει απασχολήσει  πάρα πολύ τον δημόσιο διάλογο και έχει διευκρινιστεί πολύ καθαρά ότι τις δυο φορές που τέθηκε στην Επιτροπή , η Επιτροπή δεν είχε καμία αντίρρηση  , γιατί  η Επιτροπή  δεν ενδιαφέρεται για την λειτουργικότητα της τάξης.Περί αυτού πρόκειται  , η λειτουργικότητα της  τάξης  είναι που  έχει σχέση με το 50%, ενδιαφέρεται γαι την επιδημιολογική καταγραφή .Αν η Επιτροπή είχε αντιρρήσεις για το 50+1  , σας βεβαιώ  ότι ανάλογη θα ήταν και η πολιτική απόφαση»,

Στην συνέχεια διευκρίνισε ότι από 81000 τμήματα αυτή τη στιγμή είναι σε αναστολή 17 τμήματα , ενώ στην ερώτηση αν η επιλογή τρίμηνης σύμβασης είναι η ενδεδειγμένη από παιδαγωγικής άποψης , υπογράμμισε: « Εγώ  θεωρώ σωστή την ερώτηση.Να  μου δώσετε την ευκαιρία να διευκρινίσω κάποια πράγματα.Κατ’ αρχάς το Υπουργείο φρόντισε η κάλυψη αυτών των κενών που θα υπήρχαν λόγω COVID να είναι γρήγορη .Αυτό έγινε χάρις  στην πρόνοια που είχαμε  όταν δήλωσαν οι αναπληρωτές που θέλουν   να πάνε να δηλώσουν και την διαθεσιμότητά τους αλλά και τον  τομέα που θέλουν να απασχοληθούν όταν υπάρχουν τρίμηνες συμβάσεις.Καταλαβαίνω την ερώτησή σας αν είναι παιδαγωγικά σωστό να αλλάζουν τα παιδιά εκπαιδευτικούς.Μπορεί  να  μην είναι το ορθότερο. Από την άλλη πλευρά επιτρέπει  σε παιδιά να συνεχίσουν την δια ζώσης εκπαίδευση στο συνήθως μικρό  διάστημα των πέντε ημερών , στις περιπτώσεις που απαιτείται περισσότερο, περισσότερο , παρά να μείνουν απομονωμένοι να ξαναγυρίζουν σπίτι όπου δεν θα ελέγχονται και  για  τον COVID 19.Και σε κάθε περίπτωση  όλοι έχουμε αντιληφθεί ότι είναι μια περίοδος στην οποία απαιτείται προσαρμοστικότητα σε τυχόν αρρυθμίες.Δεν είναι εκπαιδευτική ομαλότητα όπως την γνωρίζαμε και εκεί θέλω να  σας πω ότι υπήρχαν περιπτώσεις προφανώς πολύ λιγότερες, όπως γυναικών εκπαιδευτικών  οι οποίες εγκυμονούσαν και έπαιρναν την επιβαλλόμενη και δικαιολογημένη άδειά τους, εκπαιδευτικών που ασθενούσαν και προφανώς και αυτοί έπρεπε  να πάρουν  την άδειά τους»

Για το θέμα  των σχολικών αιθουσών αφού αναφέρθηκε στην συνεργασία  του Υπουργείου Παιδείας με το Υπουργείο Υποδομών και στο «αυξημένο ενδιαφέρον» του Υπουργείου Παιδείας «για το που διδάσκονται  τα παιδιά μας» πρόσθεσε τα εξής:

«Εσείς είπατε  για τα τελευταία τριάντα χρόνια.Να  πάω εγώ στα τελευταία 4,5 χρόνια ;Γιατί από εκεί ακούγονται οι περισσότερες φωνές ,Δεν προστέθηκε  ούτε μία αίθουσα .Ούτε μία. Κατέστησαν υποχρεωτική την δίχρονη  προσχολική αγωγή την οποία εμείς καθιερώσαμε από φέτος καθολική , πέρυσι είχε εφαρμοστεί στο 90% , και δεν προστέθηκε ούτε μια αίθουσα και γι’ αυτό  δεν κατάφεραν να την εφαρμόσουν.Απλώς την ψήφισαν».

Παρουσίασε μετά ορισμένα στοιχεία («όσον αφορά τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη είμαστε η τέταρτη  χώρα στον ΟΟΣΑ») , ανέφερε τον αριθμό των προσλήψεων που έγιναν από την Κυβέρνηση ενώ απαντώντας σε ερώτηση ακροατή για το θέμα των δημοσίων ΙΕΚ τόνισε ότι «έχει αναβαθμιστεί η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση από εκεί που ήταν το αποπαίδι της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα»

 

Δείτε Επίσης

Ειδική Προωθητική Εκδήλωση παρουσίασης της Ηπείρου των 4 εποχών και των τοπικών προϊόντων στις Βρυξέλλες

Την 1η Ειδική Προωθητική Εκδήλωση παρουσίασης της Ηπείρου των 4 εποχών και των τοπικών προϊόντων στις ...