Από:Γιώργος Γκόντζος([email protected])—«Κατ’ αρχάς να σας πω ότι δεν χρειάζεται να στείλω κάποιο μήνυμα.Μόνο ευχαριστίες.Για ποιο λόγο…Γιατί και η εκπαιδευτική κοινότητα ανταποκρίθηκε απολύτως,συνεργάστηκε πάρα πολύ πρόθυμα και πάρα πολύ γρήγορα με εξαιρετικά αποτελέσματα και οι γονείς επίσης έδειξαν την απαιτούμενη ευελιξία για να προσαρμοστούμε στις καινούριες συνθήκες που επέβαλε η πανδημία ,αλλά και τα παιδιά ,είτε στην δια ζώσης, είτε στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση προσέφεραν και αυτά τον καλύτερό τους εαυτό.Άρα λοιπόν δεν χρειάζεται να στείλω μήνυμα , το μήνυμα το έστειλαν εκείνοι συνεργαζόμενοι και αποδίδοντας τα μέγιστα.»
Αυτά υπογράμμισε η Ζέττα Μακρή, Υφυπουργός Παιδείας με αρμοδιότητες στην Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή, σε συνέντευξη (Ηχητικό ΕΔΩ), στην εκπομπή «ό,τι πεις εσύ» (Γιώργος Γκόντζος), στο δημοτικό ραδιόφωνο Ιωαννίνων.
Για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση παρουσίασε την ακόλουθη εικόνα: «Το Υπουργείο παρακολουθεί καθημερινά και ξέρει πολύ καλά την ύλη που παραδίδεται ,και εκείνο που έχω να πω, και δεν είναι κάτι που το λέμε εμείς για να ευλογήσουμε τα γένια μας ,είναι μια παραδοχή η οποία έχει γίνει από το εξωτερικό, θα σας θυμίσω το άρθρο στο Economist που επαινούσε την χώρα για τον τρόπο με τον οποίο διοργάνωσε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση .Θέλω να πω ότι εκπαιδευτικά έχει τα ίδια αποτελέσματα με την δια ζώσης εκπαίδευση.Βέβαια η δια ζώσης είναι αναντικατάστατη για λόγους κοινωνικούς ,για την ανάγκη που έχουν τα παιδιά να είναι στον φυσικό τους εκπαιδευτικό χώρο, με τις συμμαθήτριες, τους συμμαθητές, τους δασκάλους , τις δασκάλες,αλλά εκπαιδευτικά όπως το παρακολουθούμε , όπως διεξάγεται το μάθημα με τις οδηγίες ,έχει ισοδύναμα αποτελέσματα με την δια ζώσης εκπαίδευση.»
Για την κριτική σε διάφορα θέματα,τις απόψεις και τις προτάσεις από τις συνδικαλιστικές ηγεσίες της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ , ανέφερε: «Κατ’αρχάς για τον αριθμό των μαθητών στις αίθουσες θα σας πω ότι είμαστε η τέταρτη στις χώρες του ΟΟΣΑ σε αριθμό μαθητών ανά τάξη.Άρα είναι απολύτως αστήρικτο και ανακριβές το επιχείρημα ότι συνωστίζονται τα παιδιά στις ελληνικές τάξεις .Σε ό,τι αφορά τα άλλα τα αιτήματά τους τα συνδικαλιστικά , βεβαίως το Υπουργείο τα γνωρίζει, βεβαίως τα καταγράφει και στον βαθμό που είναι λογικά και εφικτά εμείς τα ικανοποιούμε.Θέλω να πω και θα το λέω με κάθε ευκαιρία ,παρά τις συνδικαλιστικές αντιδράσεις, παρά τις , καμιά φορά, υπερβολικές διεκδικήσεις, εγώ δεν θα τις κρίνω οι συνδικαλιστές κάνουν την δουλειά τους είναι αιρετοί δεν απολογούνται στο Υπουργείο,απολογούνται στον κόσμο τους , ότι την δουλειά τους,να μην την πω έτσι γιατί την μειώνει, την αποστολή τους την έχουν επιτελέσει , στην συντριπτική πλειοψηφία, για να μην πω στο σύνολό τους , με πάρα πολύ καλό τρόπο.Το είπα και στην αρχή θα το πω και τώρα, την εκπαιδευτική κοινότητα όχι μόνο την ευχαριστούμε ,την επαινούμε γιατί έκανε το καθήκον της”
Στην συνέχεια η Υφυπουργός κατάθεσε την αίσθηση που αποκόμισε από την συζήτηση στην Βουλή και απάντησε και στην άποψη πως “το νομοσχέδιο θα μείνει στα χαρτιά”: “ Η κυβέρνηση και το Υπουργείο όπως κάνει πάντοτε τους νόμους τους οποίους ψηφίζει , τους εφαρμόζει.Και αυτό είναι κάτι το οποίο είπα και εγώ στην ομιλία μου.Δεν θα ψηφίσουμε απλώς το νομοσχέδιο αλλά θα το κάνουμε και όταν θα γίνει νόμος θα το εφαρμόσουμε….Η συζήτηση στην Βουλή ,να το πω με ειλικρίνεια, εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις δεν είχε παρά επανάληψη όσων είχαν αποτυπωθεί στον δημόσιο διάλογο.Είτε στις τηλεοράσεις ,είτε στα ραδιόφωνα ,είτε στην διαβούλευση.Δεν είχε κάτι διαφορετικό ,υπήρχαν και κάποιες εντάσεις,προφανώς σε μια τέτοια συζήτηση θα υπάρχουν,αλλά δεν παρουσιάστηκε κάτι καινούριο ,ή ,εκτός ή εντός εισαγωγικών ,δεν αιφνιδιαστήκαμε με καινούρια επιχειρήματα , ή με αντιρρήσεις οι οποίες ήταν τεκμηριωμένες.Παρ’ όλα αυτά να ξέρετε ότι κατά την διάρκεια της διαβούλευσης αλλά και κατά την διάρκεια της συζήτησης στις Επιτροπές και κατά την συζήτηση στην Ολομέλεια ,θα σας πω ότι μίλησαν σχεδόν 160 βουλευτές και 12 υπουργοί.Κάτι το οποίο συμβαίνει μόνο στον προϋπολογισμό,που δείχνει το αυξημένο ενδιαφέρον.Όσα αιτήματα έγιναν από την αντιπολίτευση και ήταν τεκμηριωμένα και ορθά , υιοθετήθηκαν.Δεν προσήλθε δηλαδή το Υπουργείο στην συζήτηση αυτή πίσω από αποφάσεις τις οποίες δεν άλλαζε.Ο,τιδήποτε ήταν προς την σωστή κατεύθυνση και αυτό είναι και μια δική μου έκκληση στην αντιπολίτευση,καλό είναι όταν υπάρχουν αντιρρήσεις και είναι θεμιτό και είναι δημοκρατικό και πολλές φορές είναι και αναμενόμενο να υπάρχουν αντιρρήσεις,όταν όμως οι αντιρρήσεις τεκμηριώνονται ,ή όταν υπάρχουν προτάσεις βελτιωτικές ,που βεβαίως δεν εμποδίζουν την ουσία του νομοσχεδίου, δεν το αναιρούν, τότε αυτές γίνονται δεκτές.Δεν υπάρχει δογματισμός , δεν υπάρχει a priori αποκλεισμός κάποιες βελτιωτικής πρότασης ,προς θεού.Νομοθετούμε για το καλύτερο”.
Στην Υφυπουργό τέθηκε το ερώτημα πως θα αντιδράσει η κυβέρνηση όταν θα υψωθεί από κόμματα , παρατάξεις και πρυτάνεις ,ένα τείχος απέναντι στις αλλαγές αυτές στα Πανεπιστήμια, και απάντησε: “Καταλαβαίνω τι μου λέτε,αλλά δεν μπορώ να ερμηνεύσω αυτό που υπαινίσεσθε.Τι τείχος θα υψωθεί.Θα πάνε ειδικά εκπαιδευμένοι αστυνομικοί που έχουν σκοπό να προλάβουν ,ή να αντιμετωπίσουν την παραβατικότητα και θα τους εμποδίσουν να κάνουν την δουλειά τους;Θα δουν δηλαδή να τελείται ένα πλημμέλημα μπροστά στα μάτια τους και θα πουν, “μην επεμβαίνεις;”….Δεν μπορώ να το καταλάβω.Δηλαδή είναι και κάτι το οποίο είναι πολύ δύσκολο να το κάνουν και δεν νομίζω ότι είναι και δική τους φιλοσοφία.Γιατί ξέρετε όλοι, ακόμα και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης,παραδέχτηκαν χτες ότι το πρόβλημα υπάρχει.Που ήταν η διαφωνία, στο πως θα αντιμετωπιστεί.Και εισηγήθηκαν μέχρι και ιδιωτικές εταιρείες φύλαξης.Ποια είναι η γνώμη η δική μας…Ότι το έργο αυτό το κάνει η αστυνομία,η οποία λογοδοτεί στην Πολιτεία.Δεν μπορεί να λέμε ότι εμπιστευόμαστε ανθρώπους εκπαιδευμένους μεν , αλλά στον ιδιωτικό τομέα ,καλύτερα από ότι τους αστυνομικούς οι οποίοι θα είναι κατάλληλοι και θα έχουν προσληφθεί γι’ αυτή ακριβώς την δουλειά”.
Τέλος κληθείσα να σχολιάσει την στάση Πρυτάνεων ,είπε: “Παρ’ότι η δική μου αρμοδιότητα δεν είναι η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ,θα σας πω το εξής; Εμείς στο Υπουργείο τους συνδικαλιστές ,τους πρυτάνεις ,τους εκπαιδευτικούς ,τους βλέπουμε ως συνεργάτες.Δεν θα αφήσουμε ,ορισμένες δυσκολίες οι οποίες υπήρχαν μέχρι τώρα ,όπως θα υπάρχουν και στον δικό μου τομέα προφανώς, να εμποδίσουν την περαιτέρω συνεργασία.Είναι κάτι όμως ,που αν θέλετε την προσωπική μου γνώμη,με εξέπληξε δυσάρεστα.Θα προτιμούσα καλύτερη συνεργασία και προτάσεις εποικοδομητικές.Σε κάθε περίπτωση συνεργάτες είναι, η συνεργασία θα συνεχιστεί και αυτοί από την πλευρά τους το καλό θέλουν,εμείς το αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά ως Πολιτεία.Έχω την εντύπωση ότι όλα αυτά δεν θα εμποδίσουν μια περαιτέρω συνεννόηση σε θέματα στα οποία πρέπει η Πολιτεία, οι θεσμικοί φορείς να έχουν συνεργασία , ανταλλαγή απόψεων και από κοινού αποφάσεις”.