Παρασκευή , 19 Απριλίου 2024
Αρχική / Ενδιαφέρουσες Ιστορίες / ΕΠΙΣΤΟΛΗ:Σκέψεις -Απορίες και ερωτήματα ενός πολίτη σχετικά με την σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Εγνατία και ειδικά με την πόλη των Ιωαννίνων

ΕΠΙΣΤΟΛΗ:Σκέψεις -Απορίες και ερωτήματα ενός πολίτη σχετικά με την σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Εγνατία και ειδικά με την πόλη των Ιωαννίνων

kombosΑπό:Γιώργος Γκόντζος–Σε επιστολή του στην εκπομπή “.ότι πεις εσύ” (Γιώργος Γκόντζος) ο δημότης του δήμου Ιωαννιτών Γιώργος Τσάμπας αναφέρεται στην ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗς ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Σκέψεις -Απορίες και ερωτήματα ενός πολίτη σχετικά με την σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Εγνατία και ειδικά με την πόλη των Ιωαννίνων

Με τα μάτια ενός πολίτη(1) λοιπόν———– ΕΡΩΤΗΜΑ 1ον: Στην θέση Αβγό (σύμφωνα με τα σχέδια που έχουμε υπ΄όψιν μας ως πολίτες) θα κατασκευαστεί κόμβος που σημαίνει ότι θα υπάρξει έξοδος προς τα Ιωάννινα.Η έξοδος αυτή θα διοχετεύσει την κυκλοφορία της Ιόνιας Οδού  στο εθνικό δίκτυο όπως έχει αυτή την στιγμή;Δρόμος (του ΄60;)με δεκάδες διασταυρώσεις επαρχιωκών και αγροτικών δρόμων και στις οποίες έχουμε θρηνήσει δεκάδες νεκρούς (οι τραυματίες είναι άλλη ιστορία). Μια εθνική οδός, που δεν έχει μεσαίο στηθαίο αποτροπής μετωπικών συγκρούσεων και φυσικά καμμία ανισόπεδη διάβαση-διασταύρωση(πλην αυτής στην θέση εποχικής λίμνης κοντά στο μουσείο Π.Βρέλλη ,όπου και τα πολυκαταστήματα)Ούτε λόγος για φωτισμό!Με δεδομένο ότι ο ερχόμενος οδηγός από την Ιόνια Οδό θα διακατέχεται από το λεγόμενο σύνδρομο των αυτοκινητόδρομων(2) δεν θα συμμορφώνεται εύκολα με τα μικρά όρια ταχύτητας που επιβάλλει  η είσοδός του στο εθνικό δίκτυο.Η συμμόρφωση αυτή απαιτεί παιδεία περί την οδήγηση και πειθαρχία! Αυτό λοιπόν αυτόματα οδηγεί στο “ατύχημα” με όλες τις τραγικές συνέπειες.

Η ΛΥΣΗ είναι προφανής και φυσικά οι αρμόδιοι θα το έχουν στο πρόγραμμά τους πριν δοθεί σε κυκλοφορία η σύνδεση του κόμβου Αβγού, (ελπίζω).Από την διασταύρωση-σύνδεση Αβγού έως την διασταύρωση Πεδινής (διαταύρωση που οδηγούσε στην Αρχαία Δωδώνη παλαιότερα κ.λ.π.) ,δεξιά και αριστερά,υπάρχει ακάλυπτο έδαφος (σωστά) που μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε οδόστρωμα,οπότε θα έχουμε έναν δρόμο διπλής κατευθύνσεως με στηθαίο στη μέση,στα πρότυπα του δρόμου που μπαίνει στα Ιωάννινα από τον κόμβο Εγνατίας (έξοδο-είσοδο) προς και από τα Ιωάννινα με τα όρια(;) ταχύτητας που έχει αυτή την στιγμή (και που μπορούν να αλλάξουν),70 χ/ω στην αριστερή,50χ/ω στην μεσαία 30χ/ω στην δεξιά για είσοδο -έξοδο,αν βέβαια δεν κατασκευαστούν ανισόπεδοι κόμβοι (3) που είναι απαραίτητη για την ασφάλεια των οδηγών και των επιβαινόντων!(βλέπε κόμβος (;) πολυκαταστημάτων στο Μπιζάνι).

ΕΡΩΤΗΜΑ 2ον: Πριν από την σήραγγα Δωδώνης κατασκευάζεται η σύνδεση,(κόμβος) της Ιόνιας Οδού με την Εγνατία,προφανώς με κατεύθυνση και προς Ηγουμενίτσα και προς Ιωάννινα .Από την έξοδο αυτή μέχρι την υπάρχουσα διασταύρωση(κόμβο;) ,Ιωαννίνων -Εγνατίας-Εθνικής Οδού Αθηνών , η απόσταση είναι περίπου 3,5 χιλόμετρα (ένα λεπτό περίπου).Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι κάποιος οδηγός που έρχεται από Άρτα, από Ιόνια Οδό , δεν επιλέγει την έξοδό του από τον Α/Κ Αβγού αλλά της Δωδώνης και μαζί με αυτόν οι περισσότεροι (ιδιωτικά οχήματα,φορτηγά κ.λ.π.).Θα φτάσει στον φωτεινό σηματοδότηπου οδηγεί στην  έξοδο προς την πόλη των Ιωαννίνων,ήτοι στην διασταύρωση με τα πλαστικά (!) κολωνάκια, ως διαχωριστικά και τα οριζόντια φωτά-κια (!) πορείας (γιατι δεν λειτουργούν άραγε;), στην διαταύρωση που έχει χαρακτηριστεί η χειρότερη και πιο επικίνδυνη της Εγνατίας Οδού ,όπου έχουμε θανατηφόρα δυστυχήματα(πρόσφατα τον Αύγουστο του 2016 ,ένα  παλληκάρι έχασε την ζωή του)τραυματισμούς και υλικές ζημιές (ποιος νοιάζεται γι΄αυτές). Βέβαιο επίσης είναι ότι στον σηματοδότη αυτόν (έστω και αν ρυθμιστεί), θα υπάρχει μεγάλο “μποτιλιάρισμα” ,οχημάτων πράγμα πολύ επικίνδυνο για έξοδο αυτοκινητόδρομου.

ΛΥΣΗ η επαναχάραξη- βελτίωση του κόμβου αυτού.

Οι ανθρώπινες ζωές δεν αποτιμώνται  με χρήματα!

Το ΤΕΕ Ιωαννίνων , ο κ.Περιφερειάρχης και οι εμπλεκόμενοι κ.κ. Δήμαρχοι πιστεύω ότι θα προσπαθήσουν για το καλύτερο.Τώρα αν τα ερωτήματά μου .οι απορίες μου και οι διαπιστώσεις μου είναι λανθασμένα (μακάρι να είναι) ζητώ εκ των προτέρων συγγνώμη.

Σημειώσεις :

(1). Στον επαγγελματικό μου βίο συμμετείχα σε σεμινάρια με θέματα ασφαλούς οδήγησης, το τροχαίο ατύχημα,τα αίτια που το προκαλούν και τις συνέπειες μετά από αυτό.Δασκάλους είχα καταξιωμένους καθηγητές Ιατρικής, νομικούς, οδηγούς αγώνων, κοινωνικούς λειτουργούς .ειδικούς συγκοινωνιών και άλλες συναφείς ειδικότητες.Πάντα τους ευχαριστώ για τις γνώσεις που μου έδωσαν.

(2)Όταν κάποιος οδηγός οδηγεί επί ώρες (π.χ. Αθήνα -Ιωάννινα,σε αυτοκινητόδρομο με επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας 130 χ/ω ,90,100,120 κ.λ.π.,όταν βγαίνει από τον αυτοκινητόδρομο και οδηγεί σ΄ένα εθνικό  ή επαρχιακό δίκτυο όπου όμως τα όρια είναι σαφώς κατώτερα , δεν προσαρμόζεται ακαριαία όπως πρέπει αλλά έχει την τάση να κινείται με μεγάλη ταχύτητα και την προηγούμενη σιγουριά(;) του αυτοκινητόδρομου ,με αποτέλεσμα να είναι επιρρεπής σε ατύχημα.Για την κατανόηση χαρακτηριστικό παράδειγμα για  τους γνωρίζοντες τον ημικόμβο (έξοδο) της Εγνατίας για Κατσικά (LAKE!!!) στο ρεύμα από Μέτσοβο όπου όριο ταχύτητας 130χ/ω, πέφτει το όριο 60χ/ω δεξιά και έξοδος που οδηγεί σ΄έναν επαρχιακό μονόδρομο-μονοπάτι, με όριο ταχύητητας 50χ/ω έως τα Ιωάννινα(απόσταση περίπου 10 χιλιόμετρα!!).Αν δεν τον γνωρίζεια αυτό τον δρόμο έχεις πρόβλημα.(Ευτυχώς δεν τον χρησιμοποιεί κανένας παρά μόνο εμείς που ζούμε κοντά του ,αυτός όμως που δεν τον γνωρίζει;)

(3)Αν δεν έχει ανισόπεδους κόμβους και στηθαίο αποτροπής μετωπικών συγκρούσεων θα γίνει ότι με την περιφερειακή οδό των Ιωαννίνων (έστω και με φωτεινούς σηματοδότες) ήτοι τόπος ατυχημάτων,δυστυχώς και λόγω ταχύτητας πολύ σοβαρών.

Τα τροχαία δεν συμβαίνουν μόνο σε άλλους!Στο επόμενο τόνο μπορεί να συμβεί και σε εμάς ,στα παιδιά μας ,στους φίλους μας.

Προβληματισμένος πολίτης ,δημότης,Δήμου Ιωαννιτών ,Γιώργος Τσάμπας

Δείτε Επίσης

Σ.Σούρλας-Η απόπειρα να αξιολογηθεί  η ψήφος  μεγάλης  ομάδας πολιτών  με ψυχιατρικούς όρους ,είναι μια,εγκληματικού τύπου, πρακτική

  Από: Γιώργος Γκόντζος([email protected])—   Ποια είναι τα  αίτια, ποιες οι ερμηνείες  για  το φαινόμενο που ...

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments