Τετάρτη , 18 Μαΐου 2022
Επικαιρότητα
Αρχική / Επικαιρότητα / Ε.Ζιώγα -Το υπέροχο με την Τέχνη είναι ότι μέσω αυτής δένεται η κοινωνία σε μια συλλογική γλώσσα. Η σεναριογράφος της σειράς “Αγάπη Παράνομη”, παρουσιάζει τα ευδιάκριτα σημεία και αποκαλύπτει “μυστικά” στοιχεία της

Ε.Ζιώγα -Το υπέροχο με την Τέχνη είναι ότι μέσω αυτής δένεται η κοινωνία σε μια συλλογική γλώσσα. Η σεναριογράφος της σειράς “Αγάπη Παράνομη”, παρουσιάζει τα ευδιάκριτα σημεία και αποκαλύπτει “μυστικά” στοιχεία της

Από:Γιώργος Γκόντζος([email protected])— Από  τις πρώτες ώρες   μετά την προβολή τα σχόλια    ήταν από θετικά έως διθυραμβικά  για την νέα σειρά της   δημόσιας τηλεόρασης «Αγάπη Παράνομη ».

Η Ελένη  Ζιώγα  ,σεναριογράφος, η οποία έκανε την μεταφορά  για την τηλεόραση   του ομότιτλου  διηγήματος  του Κωνσταντίνου Θεοτόκη ,μίλησε(Ηχητικό ΕΔΩ)  στην εκπομπή «ό,τι  πεις εσύ» (Γιώργος Γκόντζος), στο δημοτικό ραδιόφωνο για  την συμβολή  της στο τηλεοπτικό εγχείρημα που το πρώτο  μέρος προβλήθηκε  το προηγούμενο  Σάββατο στην ΕΡΤ1

Αρχικά  κατέθεσε  την αγωνία της  για το τελικό  προϊόν, μετά  τα γυρίσματα που προηγήθηκαν και  στα οποία  συμμετείχε και η ίδια  μαζί με  τους συντελεστές  της σειράς.

«Στα γυρίσματα παίρνεις μια ιδέα ,καταλαβαίνεις   ότι εδώ έχει γίνει  κάτι. Ας πούμε ,στην περίπτωσή  μας αισθανόμουν ότι έχουμε κάνει  κάτι  καλό ,αλλά από εκεί  και  έπειτα  είναι  το στοίχημα αν θα επικοινωνήσει αυτό  που κάναμε με τον κόσμο.Αν  θα συμβεί  αυτή  η χρυσή στιγμή της επικοινωνίας ,όπου όλοι μαζί συλλογικά μιλάμε για  το  ίδιο  πράγμα .Γιατί  αυτό είναι το υπέροχο  με την Τέχνη :ότι  μέσω αυτής δένεται  η κοινωνία σε μια συλλογική γλώσσα.Εκείνη τη στιγμή που σε όλους μας αρέσει  κάτι ,ή σε όλους  δεν μας αρέσει  κάτι ,στους  περισσότερους τέλος πάντων αρέσει  ή δεν αρέσει κάτι, εκείνη την στιγμή, συμβαίνει μια χρυσή συνθήκη επικοινωνίας. Μια συνθήκη που λέμε ότι ,ναι βρε παιδί  μου ,όλοι έχουμε την ίδια  στόφα ,είμαστε άνθρωποι. Και δενόμαστε. Αυτός ο στόχος λοιπόν έχει  την αγωνία  του . Έχει πολύ μεγάλη αγωνία, αν θα καταφέρουμε να τον πετύχουμε.Δεν το συζητάμε.Και όταν συμβεί  να τον πετύχουμε , όπως τώρα, με την «Αγάπη παράνομη» νιώθουμε ένα ξάφνιασμα…Τι να σας πω…Για  μας  είναι ένα ευχάριστο ξάφνιασμα σε επίπεδο σοκ… Δεν περιμέναμε  τόση  μεγάλη ανταπόκριση  για να πούμε την αλήθεια.Γιατί είχαμε  την  αγωνία μας ,όλα αυτά  που έχουμε εμείς ,τις «καλλιτεχνικές μας  διαστροφές», που  λέει ο λόγος ,που πάντα  θα θέλαμε  κάτι καλύτερο  να είχαμε κάνει ,πάντα  θα θέλαμε να έχουμε  πιο πολύ χρόνο,πάντα  θα θέλαμε  να έχουμε πιο  πολλά χρήματα,αλλά όταν τελικά συμβαίνει  είμαστε ευτυχισμένοι-σοκαρισμένοι.»

 Στην ερώτησή μας για  τους λόγους που έγινε επιλογή για τη μεταφορά του συγκεκριμένου διηγήματος  του Κ.Θεοτόκη, δηλαδή, για το αν επιλέχτηκε επειδή  ο συγγραφέας είχε υποστηρίξει το κίνημα για την χειραφέτηση  των γυναικών,ή επειδή αποτύπωσε με σκληρότητα  μια ολόκληρη εποχή, η Ελένη Ζιώγα σημείωσε  πως ο Κ.Θεοτόκης ήταν η μεγάλη  αγάπη  του  Νίκου Κουτελιδάκη . Πως εκείνος  περισσότερο της   τον «σύστησε»(«με έβαλε  στο κόσμο του  και εγώ βουτήχτηκα στον κόσμο του,).Ανέφερε επίσης ότι θεωρεί και τον «ΚΑΤΑΔΙΚΟ»  του ίδιου συγγραφέα «αριστούργημα» και πρόσθεσε:

«Δεν είναι μόνο σκληρός(σ.σ: ο Κ.Θεοτόκης),ξέρετε.Είναι εξωτερικά σκληρός . Μέσα  στα κείμενά του όμως κρύβει  μια τρομερή τρυφερότητα για  τον άνθρωπο και τον αντιμετωπίζει με σφαιρικότητα , σαν ένα πάσχον πρόσωπο, σαν ένα τραγικό πρόσωπο που έχει  την ανάγκη  να είναι καλός αλλά το θηρίο  μέσα του πολλές φορές παίρνει την σκυτάλη …»

Σε ερώτηση αν πρόκειται για μια ιστορία πάθους ή μια περιγραφή μιας  πατριαρχικής κοινωνίας εκείνης  της εποχής , είπε: «Αντιμετώπισα το θέμα φωτίζοντάς το πιο σφαιρικά. Προσθέτοντας σκηνές και εικόνες. Στο διήγημα επιλέγεται από τον συγγραφέα να κυριαρχεί περισσότερο ένα τραχύ ανθρώπινο τοπίο.Όμως στην μεταφορά θα πρέπει να δώσεις και εκείνες τις διαστάσεις των χαρακτήρων που  υπάρχουν,  πέραν της αφήγησης που επιλέγει να σου βγάλει σε πρώτο πλάνο ο διηγηματογράφος.Εκεί μπορεί να στραφεί κάποιος, να διαβάσει το κείμενο  , να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα και να το ευχαριστηθεί και στην γλώσσα  του . Εμάς η δουλειά μας είναι να δώσουμε μια σφαιρική εικόνα , γιατί υπάρχει μεν το σκληρό στοιχείο το οποίο θα φανεί και αργότερα στα επεισόδια που ακολουθούν , αλλά στο σενάριο δώσαμε και μια πιο τρυφερή εικόνα της εποχής .Γιατί οι άνθρωποι ζουν και τις ευτυχισμένες στιγμές τους μέσα στην καθημερινότητα.Αυτό ακριβώς προσπάθησα εγώ να κάνω , να δώσω σφαιρικότερα την εικόνα που επιμελώς έκρυβε ,  αλλά όμως άφηνε να διαφανεί σε πάρα πολλά σημεία ο συγγραφέας.Ειδικά στον αρραβώνα , στις περιγραφές της χαράς και της ηθογραφίας. Υπάρχουν  μέσα στο πρωτότυπο, αλλά σε μικρές δόσεις , γιατί έτσι επιτάσσει η οικονομία της γραφής ενός  διηγήματος .Εδώ, που το απλώσαμε πιο πολύ, δείξαμε και αυτές τις πλευρές».

Σε άλλο σημείο για την άποψη που έχει διατυπώσει ότι ο συγγραφέας απέφυγε το δίπολο κακού –καλού, ηθικού –ανήθικου ,είπε: «Βέβαια έχει ήδη φανεί και θα φανεί ακόμη περισσότερο .Είναι  ξεκάθαρο στον συγγραφέα αυτό το πράμα . Ειδικά το εσωτερικό δράμα  που περνάει ο ίδιος ο θύτης , που πολεμάει με πείσμα και πόνο τον κακό του εαυτό,είναι  το κυρίαρχο στοιχείο του συγγραφέα .Αυτό  κοίταξα να κρατήσω ακέραιο”.

Η Ελένη Ζιώγα στην συνέχεια της συζήτησης αναφέρθηκε και στο θέμα της πατριαρχίας, έκανε  μια αναδρομή , στο «σύστημα αυτό της εξουσίας» όπως το χαρακτήρισε  στην χώρα μας, τόνισε ότι στο παρελθόν υπήρχε  και η μητριαρχία, θύμισε ότι η ίδια ανήκε στην πρώτη γενιά φεμινιστριών στην χώρα μας και υπογράμμισε πως  για  το θέμα της ισοτιμίας της γυναίκας χρειάστηκαν χρόνια για να γίνει συνείδηση.

Με λίγα λόγια περιέγραψε την υπόθεση της σειράς, έπλεξε  το εγκώμιο σε όλους τους συντελεστές και ανέδειξε  τις υποκριτικές ικανότητες και των νέων ηθοποιών  δίπλα σε ήδη καταξιωμένους όπως για παράδειγμα  η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και ο Νίκος Ψαρράς , ενώ με ένα γέλιο «αρνήθηκε» να αποκαλύψει την τελική έκβαση  , αν «νικητής»  θα είναι ο πατέρας ή θα επικρατήσει η σύμπνοια  των δύο γυναικών.

Θυμήθηκε σκηνές από την παρουσία της σε διάφορες περιόδους στην πατρίδα της  στα Γιάννενα(Γεννήθηκε  στην Αθήνα αλλά η καταγωγή της είναι από το Συρράκο  και την Κωνσταντινούπολη . Πατέρας της  ο θεατρικός συγγραφέας Βασίλης Ζιώγας και μητέρα της η πιανίστα Ελένη Σαράντη) και δέχθηκε μετά την συζήτηση να ακουστεί ένα από τα τραγούδια  με τους στίχους της  (Η Ελένη  Ζιώγα είναι συγγραφέας, σεναριογράφος, ηθοποιός και στιχουργός ) «Η πρώτη μας φορά».Στίχοι: Ελένη ΖιώγαΜουσική: Αντώνης Μιτζέλος.Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Κότσιρας

Δείτε Επίσης

Κορονοϊός: 6.252 κρούσματα, 21 θάνατοι, 167 διασωληνωμένοι

Τα νέα κρούσματα κορονοϊού σήμερα Τρίτη 17 Μαΐου ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ. Σύμφωνα με την ενημέρωση, ...