Τετάρτη , 4 Αυγούστου 2021
Επικαιρότητα
Αρχική / Επικαιρότητα / Φ.Μωρόγιαννης-Ό,τι συμβαίνει στο σώμα της γυναίκας δεν οφείλεται αποκλειστικά στην δικαιοδοσία της.Η ιατρική έχει σταθεί στο πλευρό των γυναικών.

Φ.Μωρόγιαννης-Ό,τι συμβαίνει στο σώμα της γυναίκας δεν οφείλεται αποκλειστικά στην δικαιοδοσία της.Η ιατρική έχει σταθεί στο πλευρό των γυναικών.

Από:Γιώργος Γκόντζος(ggontzos@yahoo.gr)—- “Είναι πολύ σημαντικό να εκφράζονται οι  απόψεις που  να τονίζεται  η ανάγκη  να έχουν οι γυναίκες  μια ευχάριστη θέση ,να  μπαίνουν  από πολύ νωρίς  στην διαδικασία  να κάνουν  παιδιά.Γιατί έχουμε ταυτίσει  την αναπαραγωγή  και  την γονιμότητα των γυναικών με την χειραγώγησή  τους, με τον έλεγχο ,με την καταπίεση ,με την απομάκρυνσή τους από  την ελευθερία και κανονική φυσιολογική  ζωή.Έχουμε φτάσει  σε τέτοια  σημαία  μεγάλης  παρεξήγησης και γι’ αυτό  ακριβώς μέσα  σ’ αυτό  το  διαφημιστικό  σποτ που  ταυτιζόταν η   δυσκολία  των γυναικών να συλλάβουν  μετά  τα 40  και  τίποτε  άλλο, δημιουργήθηκε  τέτοιος  μεγάλος  θόρυβος.Εδώ  θα πρέπει  να τονίσω  ότι  το τρίτο  κύμα του φεμινισμού   έχει δημιουργήσει  μεγάλα θέματα , γιατί τονίζει  ότι η διαδικασία  της αναπαραγωγής είναι  μια υπόθεση  που αφορά αποκλειστικά  την γυναίκα,επειδή το έμβρυο, το γονιμοποιημένο  ωάριο,και  το σπερματοζωάριο βρίσκονται  στην μήτρα της  γυναίκας. Και  θεωρούν  ότι αυτό το γονιμοποιημένο ωάριο, σπερματοζωάριο είναι  ένα  γυναικείο όργανο.Αυτό  είναι  ένα μεγάλο  λάθος .Είναι  μια μεγάλη σύγχυση  που γίνεται.Γιατί  ό,τι συμβαίνει ,αυτή  η διαδικασία το ό,τι συμβαίνει  στο σώμα  της  γυναίκας,δεν ανήκει  στην γυναίκα και δεν οφείλεται  αποκλειστικά στην δικαιοδοσία της  γυναίκας.Είναι  μια μυσταγωγία  και μυστικό  φαινόμενο ανεξήγητο  πως γίνεται  αυτό και θα πρέπει  να το  σεβαστούμε  και να το δούμε  με ένα ευρύτερο  μάτι,με  μια ευρύτερη  προσέγγιση.Και πρέπει  οπωσδήποτε να επανασυνδέσουμε την διαδικασία  της γονιμότητας  και της αναπαραγωγής,με  την γυναικεία ελευθερία και  την γυναικεία ένταξη ,την ομαλή και  ανθρώπινη ένταξη των γυναικών  στην κοινωνία.Και όχι σαν χειραγώγηση  και αποστέρηση.Έγινε ένα λάθος σ’ αυτή  την αντιμετώπιση”.

Αυτά υπογράμμισε ο Φώτης Μωρόγιαννης ,ψυχίατρος Ιωαννίνων, ο  οποίος μάλιστα εξελέγη πρώτος  σε ψήφους  στην Εξελεγκτική Επιτροπή  της  Ελληνικής Ψυχιατρικής Εταιρείας, σε συνέντευξή του (Ηχητικό ΕΔΩ) στην εκπομπή «ό,τι πεις εσύ» (Γιώργος Γκόντζος), στο δημοτικό ραδιόφωνο Ιωαννίνων.

=Η εμπλοκή  της Προέδρου της Δημοκρατίας ,   ήταν πολύ βιαστική

Στην συνέχεια απαντώντας  στην επισήμανση  αν είχε νόημα η παρουσία  της Εκκλησίας στο Συνέδριο –το οποίο ματαιώθηκε  τελικά –μετά  τις  σφοδρές  αντιδράσεις , είπε:  «Εγώ  πιστεύω προσωπικά ότι η Εκκλησία λόγο έχει…Αλλά επίσημη θέση  δεν μπορεί να έχει.Τον λόγο της μπορεί να τον εκφράσει , να πει την άποψή της γιατί  είναι μια θρησκευτική προσέγγιση , σε μια τέτοια εποχή όπου κατέρρευσαν πολλές θεωρίες ,ακόμη και επιστημονικές αντιλήψεις προσβάλλονται και θίγονται, προφανώς έχει λόγο.Αλλά δεν  έχει τον τελικό λόγο.Γιατί προηγείται ο επιστημονικός λόγος και μάλιστα ο επιστημονικός λόγος μέσω της υποβοηθούμενης ιατρικά αναπαραγωγής των γυναικών στηρίζει πάρα πολύ τις γυναίκες  άνω των 40  ετών.Και  βλέπουμε σήμερα με πολύ μεγάλη ευχαρίστηση γυναίκες μετά  40 έως τα 50 , να αποκτούν παιδιά με την  βοήθεια της επιστήμης , φυσιολογικά, φυσιολογικότατα  παιδιά. Δηλαδή  η ιατρική έχει  σταθεί στο πλευρό των γυναικών.Αυτό προσπαθούσε να δείξει το Συνέδριο τονίζοντας την μεγάλη βοήθεια της ιατρικής στην αναπαραγωγή την γυναικεία ,αλλά ταυτόχρονα εκθειάζοντας και την φυσιολογική  πορεία στην αναπαραγωγή , των νεώτερων γυναικών.Γι’ αυτό έγινε μια παρεξήγηση και η εμπλοκή  της Προέδρου της Δημοκρατίας , κατά  την γνώμη μου  ήταν πολύ βιαστική».

==Να  ξανασυνδέσουμε την σεξουαλικότητα με την αναπαραγωγή

Στην συνέχεια της συζήτησης  ανέδειξε  και τις ακόλουθες διαστάσεις: «Ουσιαστικά αυτά τα δύο φαινόμενα  συνδέονται.Σεξουαλικότητα και αναπαραγωγή ,μπορεί να γίνουν την ίδια στιγμή.Φυσικά δεν συνδέονται αποκλειστικά και συνεχώς.Αλλά  να αποσυνδεθούν όμως πλήρως δεν γίνεται .        Είναι αδιανόητο.Γιατί συμβαίνει την ίδια στιγμή και στον ίδιο χώρο, με την ίδια ένταση και πολλές φορές με την ίδια ευχαρίστηση και την ίδια επιθυμία,είτε συνειδητή είτε ασυνείδητη.Το ότι υπάρχει ένας έλεγχος των γεννήσεων είναι  μια άλλη ιστορία αυτό.Δεν σημαίνει  ότι θα κατανικηθεί  , ή θα πολεμηθεί το βασικό ένστικτο της λίμπιντο και της σεξουαλικότητας που ενυπάρχει  στον άνθρωπο συγκροτεί τον ανθρώπινο ψυχισμό  και ενώνει  τον άνδρα και την γυναίκα και δημιουργεί ισχυρούς, ισχυρότατους ερωτικούς ,συναισθηματικούς, κοινωνικούς δεσμούς.Είναι  δυνατόν να πούμε όχι σ’  αυτό το συγκλονιστικό φαινόμενο της σεξουαλικότητας το οποίο συντρίβει πραγματικά τα εμπόδια όλα που φέρνουν τους ανθρώπους μακριά τον έναν από τον άλλον;Πρέπει να ξανασυνδέσουμε την αναπαραγωγή με έναν  σωστό τρόπο.Να  ξανασυνδέσουμε την σεξουαλικότητα με την αναπαραγωγή…Όχι στην πλήρη αποσύνδεση .Διότι αυτό που γίνεται σήμερα  με το τρίτο κύμα του φεμινισμού, αποσυνδέει εντελώς  την αναπαραγωγή με την σεξουαλικότητα.Αποσυνδέει γενικώς την γυναίκα από τα πάντα.Την οδηγεί σε μια απόλυτη και μοναχική αντικοινωνικότητα , την πάει μακριά από τις ανθρώπινες σχέσεις».

==Είναι πολύ πιο σύνθετο το φαινόμενο της υπογεννητικότητας

Ερωτηθείς για τον οικονομικό παράγοντα και την επίδρασή του στην αναπαραγωγή ,είπε: «Εγώ δεν συμφωνώ ότι είναι οικονομικοί οι λόγοι για το δημογραφικό.Ξέρουμε πολύ καλά ότι φτωχές κοινωνίες και φτωχές οικογένειες  έχουν πολύ μεγάλο πληθυσμό .Το φαινόμενο της υπογεννητικότητας έχει μια οικονομική διάσταση  αλλά δεν είναι  η μοναδική.Είναι πολύ πιο σύνθετο το φαινόμενο της υπογεννητικότητας στη Ελληνική  κοινωνία και στη Ευρώπη και σε ανεπτυγμένες κοινωνίες γενικότερα.Συμβαίνουν και άλλοι παράγοντες  οι οποίοι έχουν σχέση με τις θεωρίες που κυκλοφορούν για  τον άνθρωπο , με την θεωρία για  τις ανθρώπινες σχέσεις και την ανθρώπινη ελευθερία,τις αποδομιστικές θεωρίες για την αυτοδιάθεση και αυτονομία κ.λ.π, κ.λ.π.Την κατάλυση  των ανθρωπίνων σχέσεων και την απομάκρυνση των ανθρώπων, της επέλασης του ναρκισσισμού ,της κατάργησης της αγάπης ,την απουσία ενσυναίσθησης .Υπάρχουν πολλά φαινόμενα  τα οποία έχουν διαμεσολαβήσει.Δεν είναι μόνο οι οικονομικοί παράγοντες».

 Σε άλλο  σημείο έκανε λόγο για «μια απίστευτη θεωρία η οποία συνδέει την χειραγώγηση της γυναίκας με την αναπαραγωγή»   και πρόσθεσε: «Την χειραγώγηση προφανώς από τους θεσμούς της οικογένειας εννοείται, ας πούμε της διαδικασίας  που μια γυναίκα  για να μεγαλώσει τα  παιδιά της τα κρατάει στο σπίτι ,χωρίς να  λαμβάνει υπ’  όψιν ότι έχουν δημιουργηθεί  υπηρεσίες , δομές, βρεφονηπιακοί σταθμοί , πολύ μεγάλες υπηρεσίες πρόνοιας ,επιδοματικής πολιτικής που στηρίζουν τις  γυναίκες για να μεγαλώσουν  τα παιδιά.Χρειάζεται μια διαφορετική προσέγγιση για την ανατροφή των παιδιών και όχι να στερήσουμε από τις γυναίκες την τεκνογονία.Δηλαδή έχουμε φτάσει στα άκρα.έχουμε φτάσει στο να αποσυνδέουμε την γυναίκα  από κάθε σχέση ,ακόμα και ερωτική πια και να θεωρούμε ότι η γυναίκα μπορεί  να κάνει μόνη της παιδιά με την ιατρικά υποβοηθούμενη αναπαραγωγή ,ακόμα και χωρίς σεξουαλικές σχέσεις.Φτάσαμε δηλαδή σε ένα απίστευτο άλλο άκρο το οποίο θα οδηγήσει  την γυναίκα στην έξοδο από τους θεσμούς , στην έξοδο της γυναίκας από τις σχέσεις ,που θα οδηγήσει  τις γυναίκες σε μια απίστευτη μοναξιά και παλινδρόμηση που θα ταυτίσει την γυναίκα ολόκληρη με το ωάριό της ή  το γονιμοποιημένο ωάριό της .Αυτό είναι μια ήττα του πολιτισμού και των ανθρωπιστικών θεωριών»

Δείτε Επίσης

«Πολυεπίπεδη η προσφορά και το κοινωνικό έργο των Γιαννιώτικων επιχειρήσεων», σύμφωνα με τον Δημήτρη Δημητρίου

Την ακόλουθη ανακοίνωση εξέδωσε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων, Δρ. Δημήτριος Δημητρίου, σχετικά με τη ...