Πέμπτη , 11 Απριλίου 2024
Αρχική / Επικαιρότητα / «Η κυβέρνηση μεθοδεύει την απαξίωση των ΕΛΤΑ σε βάρος των εργαζόμενων και των πολιτών», διαμαρτύρεται ο Κώστας Μπάρκας

«Η κυβέρνηση μεθοδεύει την απαξίωση των ΕΛΤΑ σε βάρος των εργαζόμενων και των πολιτών», διαμαρτύρεται ο Κώστας Μπάρκας

Ερώτηση προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατέθεσε ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Νομού Πρέβεζας, Κώστας Μπάρκας, με θέμα την απαξίωση στην οποία οδηγούνται τα ΕΛΤΑ στον Νομό Πρέβεζας, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην ανακοίνωση που ακολουθεί:

«Σε μια εποχή, που δεδομένων των υγειονομικών συνθηκών, η παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών βρίσκεται σε άνθηση, η κυβέρνηση μεθοδεύει την απαξίωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) σε βάρος των εργαζομένων του Οργανισμού και των πολιτών, που βλέπουν να συρρικνώνεται μια παροχή δημόσιου ενδιαφέροντος με χαμηλό κόστος ακόμη και για τις πιο απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές. Την πραγματικότητα αυτή αναδεικνύει με Ερώτησή του προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Νομού Πρέβεζας, Κώστας Μπάρκας.

Ο μαρασμός που επιδιώκει η κυβέρνηση για έναν από τους αρχαιότερους οργανισμούς δημόσιου ενδιαφέροντος της χώρας αποδεικνύεται και από το γεγονός, ότι ενώ κλείνει πλειάδα τραπεζικών καταστημάτων σχεδόν στο σύνολο της χώρας και τα ταχυδρομικά καταστήματα θα μπορούσαν να ήταν μια αξιόπιστη λύση για βασικές οικονομικές συναλλαγές, όπως η πληρωμή συντάξεων, ειδικά σε δυσπρόσιτες περιοχές, όπου κατά κύριο λόγο ζουν ηλικιωμένοι συμπολίτες για τους οποίους είναι δύσκολη η μετακίνηση ή η χρήση νέων τεχνολογιών, εντούτοις η κυβέρνηση κλείνει δεκάδες υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα. Είναι προφανής από πλευράς κυβέρνησης η μεθόδευση για ουσιαστικό κλείσιμο των ΕΛΤΑ. Ειδικότερα, στον Νομό Πρέβεζας οδεύουν προς κλείσιμο τα καταστήματα των ΕΛΤΑ σε Πάργα, Λούρο και Θεσπρωτικό, που σε συνδυασμό με το κλείσιμο τραπεζικών καταστημάτων σε αυτές τις περιοχές θα αναγκάζει χιλιάδες συμπολίτες σε τρεις από τις μεγαλύτερες πληθυσμιακά περιοχές του Νομού να διανύουν δεκάδες χιλιόμετρα από δυσπρόσιτες περιοχές με ανεπαρκές οδικό δίκτυο, για να εξυπηρετηθούν. Δηλαδή, ενώ τα ΕΛΤΑ θα μπορούσαν να επεκταθούν στις περιοχές αυτές, καθώς θα μπορούσαν να παράσχουν βασικές οικονομικές υπηρεσίες λόγω του κλεισίματος των τραπεζικών καταστημάτων, όπως την πληρωμή συντάξεων, εντούτοις όχι μόνο δεν συμβαίνει αυτό, αλλά η κυβέρνηση επιλέγει να κλείσει και τα ίδια τα καταστήματα των ΕΛΤΑ στις περιοχές αυτές.

Η απαξίωση του Οργανισμού υλοποιείται και από τη μείωση του προσωπικού, με ταυτόχρονη αύξηση του έργου που θα πρέπει να αναληφθεί για το εναπομείναν προσωπικό, με προφανείς αρνητικές συνέπειες, τόσο για τους εργαζόμενους, όσο και για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, που εν τέλει αποβαίνει εις βάρος της ίδιας της λειτουργίας του οργανισμού. Στην Πρέβεζα, οι διανομείς από επτά (7) που ήταν το 2019, σήμερα είναι τρεις (3) και οι τομείς που πρέπει να εξυπηρετούν αυξήθηκαν από τους τρεις (3) στους έξι (6). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, πέρα από την εξουθένωση των εργαζόμενων, οι οποίοι πλέον δεν έχουν τη δυνατότητα ούτε να αρρωστήσουν, αφού δεν υπάρχει κάποιος να τους αντικαταστήσει, την επιδείνωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αφού άλλωστε αυξήθηκε η ελάχιστη διάρκεια υποχρέωσης παράδοσης της ταχυδρομικής υπηρεσίας, από τις τρεις (3) στις έξι (6) ημέρες, ενισχύοντας επομένως με έμμεσο τρόπο τις ιδιωτικές εταιρείες. Αυτή τη στιγμή στα ΕΛΤΑ Πρέβεζας δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί το πρόγραμμα των χορηγούμενων αδειών στους εργαζόμενους, γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα να συνεχιστεί απρόσκοπτα το παρεχόμενο έργο.

Η απόφαση της κυβέρνησης για την απαξίωση των ΕΛΤΑ, τα οποία ιστορικά έχουν συνδεθεί με την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών με χαμηλό κόστος ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές, έχει οδηγήσει σε αναστάτωση πολλές περιοχές της χώρας και ήδη Δημοτικά Συμβούλια εκδίδουν Ψηφίσματα εναντίον της υποβάθμισης των Ελληνικών Ταχυδρομείων.»

Δείτε Επίσης

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ιωαννίνων στις 03.04.2024 – ώρα 18.00.

Έχοντας υπόψη της διατάξεις των άρθρων 67 και 65 του Ν. 3852/2010 (Πρόγραμμα Καλλικράτης) όπως ...