Δευτέρα , 15 Απριλίου 2024
Αρχική / Επικαιρότητα / Σκληρή κριτική εφ΄όλης της ύλης στη Δημοτική Αρχή από την Τατιάνα Καλογιάννη

Σκληρή κριτική εφ΄όλης της ύλης στη Δημοτική Αρχή από την Τατιάνα Καλογιάννη

Η παράταξη του Δημάρχου εκλέχτηκε τον Μάιο του 2019 και διοικεί ως δημοτική αρχή με τη σύμπραξη 3 παρατάξεων από την 1η Σεπτεμβρίου 2019. Είναι στη μέση σχεδόν της θητείας της, το έργο της μέχρι σήμερα; Αμελητέο και πάντως όχι ικανό να αλλάξει την εικόνα του Δήμου, τόνισε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου η επικεφαλής της Δημοτικής παράταξης “Ιωάννινα 2023” κ. Τατιάνα Καλογιάννη.

Γιατί; Γιατί υπάρχει, πρόσθεσε, παντελής έλλειψη γενικού σχεδιασμού αλλά και ειδικού για κάθε τομέα. Δηλαδή, η σύμπραξη της δημοτικής αρχής δεν γνωρίζει -και κατ’ επέκταση δεν γνωρίζει ο καθένας από εμάς- πού πάμε και τι επιδιώκουμε για το Δήμο μας.

Τα θέματα αντιμετωπίζονται τυχαία και πρόχειρα. Για αυτό και τα έργα δεν προοδεύουν. Θα αναφερθώ σε ορισμένα παραδείγματα στη συνέχεια.

Το λυπηρότερο, όμως, είναι ότι η δημοτική αρχή μη έχοντας την επάρκεια να σχεδιάσει και να παράξει έργο, αξιοποιώντας και εκμεταλλευόμενη στο έπακρο τις όποιες προσωπικές δυνατότητες του Δημάρχου, επιρρίπτει μονίμως τις ευθύνες σε τρίτους. Άλλοτε στο στελεχιακό προσωπικό του Δήμου, άλλοτε στους ρυθμούς δύο ταχυτήτων μεταξύ των διοικούντων, άλλοτε στο νομικό πλαίσιο και τη γραφειοκρατία, αλλά πάντα στην πανδημία και στην αντιπολίτευση.

Και προκύπτουν εύλογα τα ερωτήματα: αφού εγκρίνονται -είτε ομόφωνα είτε κατά πλειοψηφία, καθώς ο νόμος το επιτρέπει- όλες οι αποφάσεις για δεκάδες έργα, δράσεις και παρεμβάσεις, γιατί ο Δήμος μας παραμένει στάσιμος; Γιατί δεν βλέπουμε κάτι καινούριο σήμερα στην πόλη μας; Γιατί δεν υλοποιούνται ούτε καν τα προγραμματισμένα έργα του παρελθόντος;  

Ο καθένας μας αντιλαμβάνεται ότι όλα αυτά συμβαίνουν γιατί η δημοτική αρχή ήταν παντελώς απροετοίμαστη και για αυτό αναποτελεσματική. Αποδεικνύεται ότι όλα αυτά που διατυμπάνιζε προεκλογικά ο Δήμαρχος ήταν ασκήσεις επί χάρτου.

Το πρόβλημα της αναποτελεσματικότητάς της, όμως, η δημοτική αρχή δεν το αντιμετωπίζει με ορθολογισμό και δουλειά, αλλά με τους εξής δύο χειρισμούς:

  • Επικοινωνιακά, για να εκφράζονται δικαιολογίες και να επιρρίπτονται ευθύνες σε οποιονδήποτε άλλον, και
  • Αρνούμενη να εξετάσει κάθε εναλλακτική ή διαφορετική πρόταση ή άποψη που καταθέτει τεκμηριωμένα η αντιπολίτευση.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε σε ορισμένα κρίσιμα αναπτυξιακά θέματα του Δήμου μας και στις απόψεις της παράταξής της επί αυτών.

ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ: Χρειάζεται ένα σύγχρονο κτίριο στέγασης όλων των δημοτικών υπηρεσιών και επιχειρήσεων του Δήμου. Το ΚΕΠΑΒΙ (μετά τις διάφορες παλινδρομήσεις για το οικόπεδο της Λαϊκής Αγοράς Αγίας Μαρίνας), παρουσιάζεται ως μία λύση που πρέπει να μελετηθεί κατά προτεραιότητα.

ΟΙΚΟΠΕΔΟ ΦΥΛΑΚΩΝ: Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην αξιοποίηση του ακινήτου που στεγάζεται σήμερα η Δικαστική φυλακή, μετά την μεταφορά της στην περιοχή Κόντσικας – Ασβεστοχωρίου. Οι σχετικές ενέργειες πρέπει να ξεκινήσουν από τώρα. ΚΤΙΡΙΟ επί της οδού ΔΟΜΠΟΛΗ: Με δεδομένο ότι παραχωρείται είτε προς χρήση, είτε κατά κυριότητα στον Δήμο, παρουσιάζεται ως μία λύση για τις ανάγκες στέγασης καλλιτεχνικής δημιουργίας, πολιτιστικού και μουσειακού ενδιαφέροντος, ειδικών εκθέσεων, στα πρότυπα του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Σίγουρα πάντως δεν προσφέρεται για Δημαρχείο.

ΠΑΡΚΟ ΠΥΡΣΙΝΕΛΛΑ – ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΥ: Η πρόταση της δημοτικής αρχής για την ανάπλαση του πάρκου που αφορά επί της ουσίας έναν καλό «καθαρισμό» -κάτι που έπρεπε να είχε ήδη ολοκληρωθεί- είναι παρωχημένη. Εμείς, προτείναμε –και παράλληλα με τη διεκδίκηση του Στρατοπέδου- να διακηρυχθεί ένας διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός από τον οποίο θα προκύψει ο ενδεδειγμένος χαρακτήρας της παρέμβασης με όλες τις προδιαγραφές, ώστε ο ενιαίος αυτός χώρος να ανταποκρίνεται στα σύγχρονα ευρωπαϊκά δεδομένα. Το Πάρκο δεν πρέπει να εξυπηρετεί μόνο τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και των γειτονικών περιοχών, αλλά να καταστεί ένας αναπτυξιακός πόλος για τον Δήμο μας.

ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΥΡΡΟΥ: Παρ΄όλες τις πολλαπλές προτροπές και προσκλήσεις της παράταξης προς τη δημοτική αρχή για να αποφασίσει αν θα υλοποιηθεί ή όχι το έργο της ανάπλασης όπως μελετήθηκε, απαιτήθηκαν δύο ολόκληρα χρόνια για να καταλήξει ότι τελικά θα προχωρήσει ως έχει. Αν προχωρήσει.

Σχετικά με τα ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΜΜΕΝΑ & ΑΝΑΞΙΟΠΟΙΗΤΑ ΚΤΙΡΙΑ:

Όλα τα προαναφερόμενα αποτελούν προτάσεις. «Ενδέχεται και άλλως έχειν».

Για αυτόν και μόνο τον λόγο, προτείνουμε να διακηρυχθεί άμεσα ένας διεθνής διαγωνισμός ιδεών ώστε να γίνει η καταγραφή και αποτύπωση όλων των κτιρίων, εγκαταλειμμένων και ανεκμετάλλευτων (οποιασδήποτε ιδιοκτησίας), εντός ορίων του Δήμου και να κατατεθεί ένας πλήρης σχεδιασμός με τη χρήση τους. Έτσι, κατά τρόπο συμπληρωματικό και όχι αποσπασματικό να δρομολογηθεί η αξιοποίησή τους. Απαιτείται μεθοδική και οργανωμένη εργασία, η ενημέρωση και η δέσμευση όλων για όλα.

Χρηματοδοτικό Πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ»:

Το πρόγραμμα ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ και οι άξονές του ανακοινώθηκαν τον Απρίλιο του 2020. Οι προσκλήσεις δημοσιεύτηκαν το καλοκαίρι του 2020 με καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προτάσεων την 31η Δεκεμβρίου 2020.

Η δημοτική αρχή, μη γνωρίζοντας αλλά και μη θέλοντας να καταλάβει τι σημαίνει προγραμματισμός –κάτι για το οποίο η παράταξή μας της έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου πολλές φορές-, δεν μερίμνησε για την έγκαιρη εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών. Δηλαδή, εάν η χρονική προθεσμία για την υποβολή των προτάσεων παρέμενε η αρχική, η δημοτική αρχή δεν θα υπέβαλλε καμία πρόταση.

Ασθμαίνοντας, τις τελευταίες μέρες του Μαρτίου λαμβάνει αποφάσεις για την υποβολή των προτάσεων αυτών.

Παράλληλα, η μείωση κατά 80% του προϋπολογισμού του προγράμματος, η μεταφορά έργων από το ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ στο ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ και η ένταξη προτάσεων άλλων Δήμων που είχαν έγκαιρο προγραμματισμό, μειώνουν περαιτέρω τον προϋπολογισμό του προγράμματος. 

Η πρόχειρη και βεβιασμένη δουλειά της «τελευταίας στιγμής» της δημοτικής αρχής θα αποτυπώνονταν στην περίπτωση ενός προγράμματος με ανταγωνιστικά κριτήρια, όπως το ΕΣΠΑ. Στην περίπτωση όμως του ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ, επειδή το πρόγραμμα παρατείνεται εκ νέου και μάλλον θα υπάρξει και πλαφόν ανά Δήμο, κάτι θα καταφέρει, τελικά, στην τύχη.

Προς επίρρωση της τυχαίας και πρόχειρης και όχι της προγραμματισμένης και έγκαιρης αντιμετώπισης των θεμάτων, η δημοτική αρχή, και σε ότι αφορά την πρόσκληση ΑΤ06 «Αστική Αναζωογόνηση», χάνει μία χρηματοδότηση ύψους 8.500.000€.

Και εξηγώ: στην πρόσκληση του ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ πρόκειται να υποβληθούν 2 έργα. Η «ανάπλαση της Πλατείας Πύρρου», Π/Υ: 5.200.000€ με ΦΠΑ και η «Επανάχρηση του κτιρίου “Πνευματικό Κέντρο Κατσικάς” ως Κέντρο Πολιτισμικής Δημιουργίας», Π/Υ: 1.500.000€ προ ΦΠΑ.

Η συνολική χρηματοδότηση κάθε αίτησης δικαιούχου ανέρχεται μέχρι 10.000.000€ (προ ΦΠΑ).

Εάν η δημοτική αρχή ήταν συνεπής στα χρονοδιαγράμματα και στις υποσχέσεις της, το έργο της «ανάπλασης της Πλατείας Πύρρου» θα χρηματοδοτούταν ήδη από το ΠΕΠ Ηπείρου, στο πλαίσιο του σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ).

Έτσι, σήμερα, η δημοτική αρχή μπορούσε να προτείνει στην πρόσκληση για την «Αστική Αναζωογόνηση» και άλλα έργα, ύψους 8.500.000€. Όπως η ανάδειξη οχυρών Μπιζανίου, παρεμβάσεις αποκατάστασης και επανάχρησης για την αξιοποίηση των δημοτικών κτιρίων στις κοινότητες πχ. Πνευματικό Κέντρο Κρύας, και άλλα.

Η δημοτική αρχή χάνει χρηματοδοτικές ευκαιρίες. Χάνει έργα τα οποία είναι κρίσιμα για τον τόπο. Ελπίζουμε να μην χάσει χρήματα και νέα έργα εξοικονόμησης ενέργειας σε δημοτικά κτίρια και από το πρόγραμμα «ΗΛΕΚΤΡΑ», για το οποίο η παράταξή μας, τον περασμένο Σεπτέμβριο, κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση.

Ενεργειακή αναβάθμιση του οδικού και αστικού φωτισμού του Δήμου Ιωαννιτών (LED).

Η εξοικονόμηση ενέργειας είναι πλέον αδιαμφισβήτητη ανάγκη. Η υλοποίηση των έργων που αφορούν το αντικείμενο αυτό απασχολεί κάθε πολιτική ηγεσία, οποιουδήποτε βαθμού και επιπέδου παγκόσμια. Και τα έργα αυτά, όπως και κάθε επένδυση, για να είναι επιτυχημένα προϋποθέτουν την εκπόνηση των σχετικών μελετών, με σαφή και διακριτά στοιχεία, δεδομένα και πληροφορίες. Για δύο λόγους:

  1. Για να αποτυπωθεί η υφιστάμενη κατάσταση και να διευκρινιστεί η επιδιωκόμενη, ώστε να αποδεικνύεται ότι το έργο είναι σκόπιμο και ωφέλιμο για τον κύριο του έργου και
  2. Για να μπορούν οι διαγωνιζόμενοι – έχοντας τις ίδιες παραδοχές- να συντάσσουν τις προσφορές τους ώστε να είναι συγκρίσιμες για τον κύριο του έργου και να έχουν ίση μεταχείριση.

Η Περιφέρεια Ηπείρου, επί θητείας μου, πέτυχε σύμβαση χρηματοδότησης με 90% δωρεάν χορήγηση, ποσού 1.500.000€, από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, μέσω του μηχανισμού ELENA για τις μελέτες και μέχρι του σταδίου της δημοπράτησης μίας ομάδας ενεργειακών έργων και παρεμβάσεων, όπως:

  • οι παρεμβάσεις στη Λιμναία Συγκοινωνία της Λίμνης Παμβώτιδας,
    • οι παρεμβάσεις σε δημόσια κτίρια στη χωρική εμβέλεια της Περιφέρειας,
      • οι παρεμβάσεις στον οδοφωτισμό ευθύνης και αρμοδιότητας της Περιφέρειας Ηπείρου και
      • οι παρεμβάσεις στον οδοφωτισμό των Δήμων Αρταίων, Πρέβεζας και Ηγουμενίτσας, δεδομένου ότι άλλοι δήμοι –συμπεριλαμβανομένου και του Δήμου Ιωαννιτών- δεν εκδήλωσαν ενδιαφέρον, αν και προσκλήθηκαν στον χρόνο σχεδιασμού της αίτησής μας προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Μετά την υπογραφή της σύμβασης δημοπρατήσαμε με τη μορφή διεθνούς διαγωνισμού την εκπόνηση όλων των τεχνικών μελετών.

Παράλληλα δημοπρατήσαμε και την υπηρεσία του τεχνικού συμβούλου για την, παράλληλη με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, παρακολούθηση υλοποίησης του έργου σύμφωνα με τις συμβατικές δεσμεύσεις, την επικοινωνία και αλληλογραφία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, τη σύνταξη και υποβολή εκθέσεων προόδου του έργου κτλ.

Μετά την παράδοση των μελετών, τον έλεγχο, την έγκριση και τη θεώρησή τους από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, τέθηκαν υπ’ όψιν των κυρίων των έργων, δηλαδή των Δήμων Άρτας, Πρέβεζας και Ηγουμενίτσας –όχι του Δήμου Ιωαννιτών αφού δεν είχε ενταχθεί στη σύμβαση της Π.Η με την ΕτΕ- και των κρατικών υπηρεσιών που εποπτεύουν τη λειτουργία των κτιρίων στα οποία προβλεπόταν επεμβάσεις.

Στη συνέχεια, 12 Αυγούστου 2019, δημοπρατήσαμε το πρώτο έργο, αυτό του οδοφωτισμού σε πλαίσιο ΣΔΙΤ.

Τον Οκτώβριο του 2019, με την δική μας θετική ψήφο αποφασίζεται να προχωρήσει το έργο της ενεργειακής αναβάθμισης αστικού δικτύου ηλεκτροφωτισμού Δήμου Ιωαννιτών, με τους παρακάτω όρους:

  • να καλυφθεί το σύνολο της έκτασης του Δήμου Ιωαννιτών,
  • να υλοποιηθεί με μόχλευση πόρων από τον ιδιωτικό τομέα, με Σύμβαση Ενεργειακής Απόδοσης ή με ΣΔΙΤ και
  • να αξιοποιηθεί ο μηχανισμός ELENA που ήδη υποστηρίζει αντίστοιχα έργα της Περιφέρειας Ηπείρου για την ωρίμανση της παρέμβασης.

Τον Μάιο του 2020, και ενώ η δημοτική αρχή δεν τήρησε –για μια ακόμη φορά- αυτά που συμφωνήθηκαν στο δημοτικό συμβούλιο, αλλά και για να βοηθήσουμε το Δήμο μας και να προφυλάξουμε τη δημοτική αρχή, υπέβαλα επιστολή στον αρμόδιο Αντιδήμαρχο στην οποία καταγράφονται αναλυτικά όλα τα παραδοτέα (με βάση την σχετική Τεχνική Οδηγία του ΤΕΕ και την προγενέστερη εμπειρία μου) μιας τέτοιας μελέτης. Μιας αξιόπιστης και εφαρμόσιμης μελέτης ώστε η σύμβαση που θα καταρτιζόταν με την ανάδοχο εταιρεία του έργου να καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες του Δήμου και να επιτυγχάνονται οι στόχοι του έργου. Αλλά και να ελέγχονται τα παραδοτέα των εργασιών του αναδόχου σε κάθε στάδιο και σε κάθε χρονική στιγμή υλοποίησης του έργου.

Και πάλι η δημοτική αρχή όχι μόνο αδιαφόρησε, αλλά μας υποτίμησε και προτίμησε και τις προσωπικές επιθέσεις του τύπου: «Η κ. Καλογιάννη, που ως αντιπεριφερειάρχης δήλωνε περήφανη για το πρόγραμμα ELENA και προέτρεπε τους Δήμους της Ηπείρου να  συμμετάσχουν σε αυτό, σήμερα καταψηφίζει. Επί της ουσίας  καταψηφίζει το δικό της σχέδιο, την δική της δουλειά».

Αυτά που μας κατάθεσε ως φάκελο μελέτης δεν έγιναν αποδεκτά από την πλευρά μας και έτσι καταψηφίσαμε το θέμα.

Η δημοτική αρχή, τελικά και με τη βοήθεια της αλλαγής του νόμου, ψήφισε την Προγραμματική Σύμβαση με την Περιφέρεια Ηπείρου και εκχώρησε σε αυτήν την πλήρη αρμοδιότητα δημοπράτησης του έργου. Η Περιφέρεια δημοπράτησε το έργο και προσφάτως η Αρχή Ελέγχου Προδικαστικών Προσφυγών στην οποία προσέφυγαν κάποιοι ενδιαφερόμενοι, επισημαίνει –και εκτός άλλων θεμάτων επί της διακήρυξης- ελλείψεις ίδιες με αυτές που είχαμε επισημάνει εμείς από τον Μάιο του 2020.

Έτσι ακυρώθηκε η τρέχουσα διαδικασία δημοπράτησης.

Σήμερα, όλοι αποδέχονται ότι πρέπει «να θεραπευτούν άμεσα όλες οι πλημμέλειες», ότι δηλαδή απαιτούνται επαναδιατυπώσεις στους όρους δημοπράτησης και ουσιαστικές συμπληρώσεις στην τεκμηρίωση του τεχνικού αντικειμένου.

Το έργο πρέπει να γίνει το συντομότερο δυνατόν και η απόφαση της αρχής αυτής, θεωρούμε ότι εξυπηρετεί έστω και εμμέσως (αφού προκλήθηκε από υποψήφιους εργολάβους) τα συμφέροντα του δήμου.

Ποια είναι τα πολιτικά συμπεράσματα:

  • Λάθος της δημοτικής αρχής στο ότι δεν ενημέρωσε κανέναν σχετικά με το σχεδιασμό και τις προθέσεις της για το έργο από το καλοκαίρι του 2019.
    • Λάθος τη δημοτικής αρχής που δεν τήρησε τα συμφωνηθέντα κατά το δημοτικό συμβούλιο του Οκτωβρίου του 2019.
    • Λάθος της δημοτικής αρχής που δεν έλαβε υπ όψιν της τα απαιτητά παραδοτέα της μελέτης, όπως της καταθέσαμε.
    • Λάθος της δημοτικής αρχής που υποτίμησε το δημοτικό συμβούλιο.
    • Λάθος της δημοτικής αρχής που εκχώρησε τα πάντα που σχετίζονται με τη δημοπράτηση του έργου στην περιφέρεια.
    • Λάθος της δημοτικής αρχής που υποτίμησε τις υπηρεσίες του δήμου.
    • Λάθος της δημοτικής αρχής που δεν κατανοεί τη διαφορά μεταξύ μελετητή και τεχνικού συμβούλου.
    • Λάθος της δημοτικής αρχής που ισχυρίζεται ότι το έργο θα εξελιχθεί χωρίς να πληρώσουν οι πολίτες ούτε ένα ευρώ τόσο στη φάση της ωρίμανσης όσο και στη λειτουργία.
    • Λάθος της δημοτικής αρχής που προσέφυγε σε προσωπικές επιθέσεις εναντίον των δημοτικών συμβούλων που είχαν ενστάσεις για την πρακτική της και ιδιαίτερα σε εμένα προσωπικά.
    • Λάθος της δημοτικής αρχής που μετά την απόφαση της ΑΕΠΠ, κρύφτηκε πίσω από την ανακοίνωση της περιφέρειας, όπως συνηθίζει.

Επιπροσθέτως είπε στη συνέχεια η κ. Καλογιάννη, συνεργάστηκα με τον Αλέκο Καχριμάνη για εννέα έτη και για μια ακόμη φορά τον ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη που με περιέβαλλε κατά την περίοδο της κοινής μας θητείας. Είναι απολύτως αποδεκτό από όλους, ότι προβήκαμε σε μεταρρυθμίσεις σε πολλούς τομείς και η περιφέρειά μας άλλαξε και όψη και πορεία. Πλην όμως και επί του θέματος, αναγκάζομαι  να αναφέρω τα παρακάτω:

  1. Λάθος της περιφερειακής αρχής που δεν αναγνωρίζει ότι η παράταξη ΙΩΑΝΝΙΝΑ_2023 ήταν εκείνη που στήριξε τη δημοτική αρχή για να προχωρήσει το έργο τον Οκτώβριο του 2019 και που προσπάθησε να την βοηθήσει και να την προφυλάξει με τις παρατηρήσεις της τον Μάιο του 2020.
  2. Λάθος της περιφερειακής αρχής που μου επιρρίπτει ευθύνες ότι δεν συνέβαλα στην ομαλή διεξαγωγή του διαγωνισμού και στην υλοποίηση ενός έργου χωρίς μελέτες. Η περιφερειακή αρχή όφειλε να γνωρίζει ότι η παράταξη ΙΩΑΝΝΙΝΑ_2023 είναι δημοτική παράταξη του Δήμου Ιωαννιτών και καταθέτει τις απόψεις της στη δημοτική αρχή και ελέγχει τη δημοτική αρχή. Δεν έχει δε, καμία πρόθεση ή αρμοδιότητα ή δικαιοδοσία να καταθέτει παρατηρήσεις και συμβουλές για οποιαδήποτε ενέργεια, οποιουδήποτε άλλου φορέα.

Δύο άλλα θέματα που θεωρούμε ότι πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο διαλόγου στο δημοτικό συμβούλιο είναι:

  • η εκκρεμότητα, εδώ και ένα χρόνο, της μελέτης βιωσιμότητας της εταιρείας «ΜΕΡΙΜΝΑ» και
    • τα τεκταινόμενα στο Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΣΧΕΔΙΑ» και το μέλλον του.

Λίγα λόγια για τα πολιτικά χαρακτηριστικά της αντιπολιτευτικής μας πρακτικής:

  • Ασκούμε ουσιαστική –εποικοδομητική- κριτική, καθώς μελετούμε σε βάθος κάθε θέμα και τοποθετούμαστε πάντα συγκεκριμένα και αναλυτικά με πλήρη τεκμηρίωση.
    • Είμαστε διεκδικητικοί για τα συμφέροντα του δήμου, αντικειμενικοί και απροκατάληπτοι, και υπερψηφίζουμε τις επιλογές της δημοτικής αρχής που κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.
    • Παρουσιάζουμε σοβαρές εναλλακτικές προτάσεις, ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες λύσεις, με κύρια στόχευση το μέλλον και την προοπτική του δήμου.
    • Μιλάμε τη γλώσσα της αλήθειας, και αποφεύγουμε αυτά που διχάζουν.
    • Δεν κολακεύουμε τους δημότες και κυρίως δεν λαϊκίζουμε.

Επί του «πιεστηρίου»:

Διαβάσαμε στον τύπο ότι η κυβέρνηση προτίθεται σε νομοσχέδιο «σκούπα» να αυξήσει ακόμη περισσότερο τις αρμοδιότητες της Οικονομικής Επιτροπής. Μία από αυτές που θα εκχωρηθούν είναι και η ίδρυση Αναπτυξιακού Οργανισμού.

Επί του θέματος λοιπόν, είναι γνωστό ότι αυτό έχει λάβει απορριπτική απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο. Είναι γνωστή και η θέση της παράταξής μας. 

Στην περίπτωση που ψηφιστεί η συγκεκριμένη διάταξη και για να είναι ξεκάθαρα τα θέματα, δηλώνουμε ότι εάν οι συνδημότες μας, μας δώσουν εντολή να αναλάβουμε τη διοίκηση του δήμου, θα καταργήσουμε όποια εταιρεία τέτοιου είδους συστήσει η τρέχουσα δημοτική αρχή.

Στην πολιτική δύο ρόλοι υπάρχουν. Ή υποδύεσαι τον ρόλο ή τον υπηρετείς.

Εμείς τον υπηρετούμε, κατέληξε η κ. Καλογιάννη.

Δείτε Επίσης

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ιωαννίνων στις 03.04.2024 – ώρα 18.00.

Έχοντας υπόψη της διατάξεις των άρθρων 67 και 65 του Ν. 3852/2010 (Πρόγραμμα Καλλικράτης) όπως ...