Κυριακή , 14 Απριλίου 2024
Αρχική / Επικαιρότητα / Η θέση του δήμου  Ιωαννιτών σχετικά με τα έγγραφα υπηρεσιών της ΥΠΑ που διαρρέουν σε Μέσα Ενημέρωσης

Η θέση του δήμου  Ιωαννιτών σχετικά με τα έγγραφα υπηρεσιών της ΥΠΑ που διαρρέουν σε Μέσα Ενημέρωσης

AERODROMIOΑπό:Γιώργος Γκόντζος–Σχετικά με εσωτερικά ενημερωτικά σημειώματα που ανταλλάσσουν Διευθύνσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων και τα οποία …  «διαρρέουν» σε τοπικά Μέσα Ενημέρωσης, η Δημοτική Αρχή Ιωαννίνων έχει να παρατηρήσει τα εξής:

Καταρχήν το γεγονός ότι μετά από αλλεπάλληλες επιστολές του Δημάρχου Ιωαννίνων προς την ΥΠΑ από το φθινόπωρο του 2014 μέχρι σήμερα, μετά από την από 18/4/2016 επιστολή στον πρωθυπουργό που συνυπογράφουν όλες οι αρχές και οι φορείς των Ιωαννίνων,  η ΥΠΑ αντί να δώσει επιτέλους μια επίσημη έγγραφη απάντηση, επιλέγει την διαρροή στον τύπο ενός εσωτερικού εγγράφου των υπηρεσιών της, αποτελεί συνέχεια της απαξίωσης με την οποία αντιμετωπίζει διαχρονικά, όχι μόνο αρχές και φορείς, αλλά συνολικά την κοινωνία των Ιωαννίνων.

Η ΥΠΑ αρνείται συστηματικά μέχρι σήμερα να απαντήσει επίσημα και εγγράφως για το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων και επιδίδεται συνεχώς στην τακτική «θολώνω τα νερά». Η επιμονή της Δημοτικής Αρχής Ιωαννίνων για έγγραφες- επίσημες απαντήσεις από την ΥΠΑ, δεν έχει κανέναν άλλο λόγο, παρά το αίτημα για επίσημη επιβεβαίωση όσων κατά καιρούς συζητιόνται προφορικά στις διάφορες συσκέψεις. Ως γνωστόν scripta manent – τα γραπτά μένουν.

Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις 16 Μαρτίου 2016 στην Αθήνα, και στην οποία συμμετείχε ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμάς Μπέγκας, ο Αντιδήμαρχος Ιωαννίνων, Νίκος Γκόλας και οι τέσσερεις βουλευτές Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ, ο Διοικητής της ΥΠΑ κ. Λιντζεράκος, είπε προφορικά και χωρίς καμία περεταίρω εξήγηση, πως το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων έχει εξαιρεθεί από την τετράδα των τεσσάρων αεροδρομίων του προγράμματος Horizon 2020, πως αυτό ήταν επιλογή του  Eurocontrol και πως γενικώς και αορίστως τα Γιάννενα θα ενταχθούν σε μια δεύτερη ομάδα αεροδρομίων στην οποία θα προωθηθούν διαδικασίες PNP ARCH.

Το ότι ειπώθηκε αυτό από τον Διοικητή της ΥΠΑ, δεν το αμφισβήτησε κανένας από τους παριστάμενους στη σύσκεψη. Το εάν γνώριζε ή όχι ο κ. Λιντζεράκος τι έλεγε και τι ισχύει, αυτό δεν είναι σε θέση να το κρίνει η Δημοτική Αρχή.

Αυτό που ζήτησε ο Δήμαρχος Ιωαννίνων στο τέλος της σύσκεψης, ήταν να υπάρξει έγγραφη απάντηση από την ΥΠΑ με αναλυτική ενημέρωση για όλα τα δεδομένα και το σχεδιασμό της για το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, βάση συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων. Ενώπιων όλων όσων συμμετείχαν στη σύσκεψη, ο Διοικητής της ΥΠΑ δεσμεύθηκε για έγγραφη απάντηση μέχρι τις 24 Μαρτίου. Όπως είναι γνωστό, η έγγραφη απάντηση ουδέποτε εδόθη και ακολούθησε περίπου ένα μήνα μετά η σύσκεψη όλων των φορέων στα Γιάννενα και η επιστολή στον πρωθυπουργό.

Με μια «διαρροή» που δημιουργεί σύγχυση

Η ΥΠΑ και πάλι επιλέγει να «θολώσει τα νερά» με  τη «διαρροή» στα μέσα ενημέρωσης, ενός εσωτερικού εγγράφου των υπηρεσιών της, το οποίο θα πρέπει να διαβάσει κανείς πολύ προσεκτικά, πριν βγάλει συμπεράσματα που προκαλούν σύγχυση, καθώς – εκτός των άλλων- αναφέρεται σε όρους που απαιτούν εξειδικευμένη γνώση.

Το έγγραφο αναφέρει ότι το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων είναι ενταγμένο στο πρόγραμμα Horizon 2020 και το πρόγραμμα εξελίσσεται κανονικά, αντίθετα με όσα είπε ο Διοικητής της ΥΠΑ στη σύσκεψη. Προσοχή όμως, είναι σαφές από το έγγραφο ότι αυτό δεν αφορά στην εγκατάσταση του συστήματος GBAS, αλλά στον σχεδιασμό των διαδικασιών GNSS PBN, δηλαδή στο σχεδιασμό διαδικασιών προσέγγισης στο Αεροδρόμιο.

Οι διαδικασίες προσέγγισης ΔΕΝ είναι σύστημα προσέγγισης όπως ILS, GBAS, ή κάποιο από αυτά που ονομάζαμε σχηματικά όλα αυτά τα χρόνια που συζητάμε για το αεροδρόμιο, «σύστημα τυφλής προσγείωσης».

Οι διαδικασίες προσέγγισης βελτιώνουν τις συνθήκες προσέγγισης αεροσκαφών στο Αεροδρόμιο (σε πιο βαθμό θα ελεγχθεί με την εφαρμογή τους) αλλά δεν αντικαθιστούν το επίγειο σύστημα προσέγγισης όπως είναι για παράδειγμα το GBAS, δηλαδή δεν επιλύουν το πρόβλημα των συνεχών ακυρώσεων λόγω καιρικών συνθηκών. Οφείλει λοιπόν η ΥΠΑ να απαντήσει αν μελετάει την εγκατάσταση συστήματος προσέγγισης – προσγείωσης, ποιο είναι το καταλληλότερο, ποιο το κόστος του, αν υπάρχει σχεδιασμός για την εγκατάσταση του κ.λ.π.

Εν κατακλείδι:  Αντί να χανόμαστε στη μετάφραση, αντί να προσπαθούμε να καταλάβουμε διάφορους τεχνικούς όρους ή να επιχειρούμε να ανιχνεύσουμε προθέσεις από διαρροές εγγράφων, αυτό που απαιτούν τα Γιάννενα είναι ξεκάθαρες απαντήσεις και δεσμεύσεις για το πότε και με ποιον τρόπο θα αποκτήσουν ένα αξιόπιστο Αεροδρόμιο, ικανό να υπηρετήσει την ανάπτυξη του τόπου μας.

 

 

 

 

 

 

 

Δείτε Επίσης

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ιωαννίνων στις 03.04.2024 – ώρα 18.00.

Έχοντας υπόψη της διατάξεις των άρθρων 67 και 65 του Ν. 3852/2010 (Πρόγραμμα Καλλικράτης) όπως ...

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments