Τετάρτη , 4 Αυγούστου 2021
Επικαιρότητα
Αρχική / Επικαιρότητα / Ι.Γρυσπολάκης – Οι αβελτηρίες στο εκπαιδευτικό σύστημα.Η σημασία της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα από το 2010.

Ι.Γρυσπολάκης – Οι αβελτηρίες στο εκπαιδευτικό σύστημα.Η σημασία της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα από το 2010.

Από:Γιώργος Γκόντζος(ggontzos@yahoo.gr)— “Κατ’ αρχάς να σας πω ότι στις 38 χώρες του ΟΟΣΑ , ο μέσος όρος των εισαγόμενων στα Πανεπιστήμια από αυτούς που αποφοίτησαν από τα Λύκεια είναι 30% -33%.Στην Ελλάδα ήταν μέχρι πέρυσι 80%.Με αποτέλεσμα ελάχιστοι να μπαίνουν στην Τεχνολογική Εκπαίδευση.Είχαμε επίσης όλα αυτά τα χρόνια , το βιώσαμε οι καθηγητές των Πανεπιστημίων,ανθρώπους οι οποίοι εισήρχοντο στα Πανεπιστήμια , με βαθμούς 2,3,5 και 6 από τα 20….Όλοι αυτοί δεν μπορούσαν να παρακολουθήσουν και να ακολουθήσουν Προγράμματα Σπουδών Πανεπιστημιακού Επιπέδου, με αποτέλεσμα είτε να λιμνάζουν ,είτε να τα παρατούν.Αλλά ακόμη και αν έπαιρναν κάποτε το πτυχίο τους , μετά από 8 ή 10 χρόνια ,αυτό θα ήταν ένα πτυχίο ανεργίας.Ήταν φανερό.Φανταστείτε ότι στα ΙΕΚ αυτή την στιγμή το 25% των σπουδαστών έχουν ήδη πτυχίο Πανεπιστημίου.Διότι πήραν ένα πτυχίο από κάποιο Τμήμα το οποίο ήταν αγνώστου γνωστικού αντικειμένου , δεν είχε γνωστικό αντικείμενο,ή ήταν εντελώς υποβαθμισμένο, δεν μπορούσαν να βρουν δουλειά και αναγκάζονταν να πάνε σε ΙΕΚ , για να πάρουν μια επαγγελματική κατάρτιση .Το 2012 ,φανταστείτε , ότι το συνολικό ποσοστό πτυχιούχων Πανεπιστημίων που παρακολουθούσαν ΙΕΚ ήταν 5% , και αυτή την στιγμή είναι 25%….Αντιλαμβάνεστε ότι παιδιά τα οποία έχουν χαμηλή βαθμολογία , δεν είναι δυνατόν να ταλαιπωρούνται,δεν πρέπει να ταλαιπωρούνται πλέον.Αυτός ήταν και ο λόγος που εισήχθη η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, ούτως ώστε σταδιακά, ένα μέρος ,αυτό που αξίζει ,που μπορεί να παρακολουθήσει Προγράμματα Σπουδών Πανεπιστημιακού επιπέδου , να μπαίνει στα Πανεπιστήμια , και οι υπόλοιποι να προωθούνται στην Επαγγελματική Κατάρτιση και Εκπαίδευση”.

Αυτά υπογράμμισε ο Καθηγητής Πολυτεχνείου Κρήτης και πρώην Πρύτανης, Ιωακείμ Γρυσπολάκης σε συνέντευξή του(Ηχητικό ΕΔΩ) στην εκπομπή “ό,τι πεις εσύ” (Γιώργος Γκόντζος), στο δημοτικό ραδιόφωνο Ιωαννίνων/

Στην συνέχεια αναφέρθηκε στην “αβελτηρία”, όπως είπε, το Ελληνικού συστήματος και τόνισε: “Φανταστείτε ότι υπάρχουν σχολές οι οποίες έχουν διάσπαρτα Τμήματα σε διάφορες πόλεις.Να αρχίσουμε από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου το οποίο έχει μια Πολυτεχνική Σχολή, με τέσσερα Τμήματα σε τέσσερις διαφορετικές πόλεις.Αντιλαμβάνεστε ότι δεν υπάρχει η διεπιστημονικότητα , δεν μπορούν αυτά τα παιδιά να επικοινωνήσουν μεταξύ τους από τα διάφορα Τμήματα της Πολυτεχνικής Σχολής και να πάρουν κοινά μαθήματα.Φανταστείτε επίσης ότι επί ΣΥΡΙΖΑ δημιουργήθηκαν Τμήματα Γεωπονίας ,είχαμε τρία και έγινα δέκα, φανταστείτε επίσης ότι δημιουργήθηκε Σχολή Οικονομικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας με 7 νέα Τμήματα τα οποία τοποθετήθηκαν εξ αρχής σε τρεις διαφορετικές πόλεις.Το φαντάζεστε αυτό; Παρομοίως στο Πανεπιστήμιο Πατρών ιδρύθηκε σχολή Γεωπονικών Επιστημών με 5 Τμήματα σε τρεις διαφορετικές πόλεις. όλες αυτές είναι αβελτηρίες οι οποίες πρέπει να διορθωθούν.Υπάρχουν δεκάδες Τμήματα σε Πανεπιστήμια αυτή την στιγμή τα οποία θα πρέπει να επανέλθουν στα ΤΕΙ ,τα οποία κατάργησε ο ΣΥΡΙΖΑ και θα πρέπει να επανιδρυθούν και Τμήματα όπως είναι οι Ξυλουργοί , οι επεξεργαστές ξύλου δηλαδή, Μουσικών Οργάνων και πάρα πολλά άλλα τα οποία δεν έχουν θέση στα Πανεπιστήμια και πρέπει να πάνε σε ΙΕΚ”

Στην επισήμανση για την ανάγκη ενίσχυσης των Δημόσιων ΙΕΚ, απάντησε: “Σαφώς…Έχουν δημιουργηθεί ΙΕΚ αυτό τον καιρό τα οποία ε΄χουν όλες τις σύγχρονες ειδικότητες.Δεν πριμοδοτείται κανένα ιδιωτικό ΙΕΚ.Είναι λανθασμένη η εντύπωση αυτή που έχει δοθεί από ορισμένους και μάλιστα εκ του πονηρού.Τα Δημόσια ΙΕΚ είναι ικανά να απορροφήσουν όλους αυτούς οι οποίοι θέλουν να ακολουθήσουν ένα επάγγελμα , να πάρουν ένα πτυχίο και να μπορούν αξιοπρεπώς να ζήσουν στην κοινωνία”

Ακόμη ο καθηγητής ανέδειξε μια χαρακτηριστική προσωπική του εμπειρία από το παρελθόν: “Το 2010 , τον Ιανουάριο , μετά από συνεννόηση με την τότε Υπουργό Παιδείας κυρία Διαμαντοπούλου , δημοσιοποίησα, έδωσα στην δημοσιότητα και στην Σύνοδο των Πρυτάνεων, μια μελέτη που είχα κάνει για το θέμα της χωροταξικής αναδιάρθρωσης των Πανεπιστημίων, τον “Καλλικράτη” των Πανεπιστημίων όπως έλεγα.Μετά από λίγες μέρες δέχομαι ένα τηλεφώνημα από έναν ραδιοσταθμό της Λαμίας.

Μου λέει λοιπόν : “Μα κύριε Πρύτανη λέτε να κλείσει το Τμήμα μας , πως είναι δυνατόν, εδώ πέρα δουλεύουν οι καφετέριες , δουλεύουν τα ROOMS TO LET, κ.λ.π , κ.λ.π….Και εξάλλου το Τμήμα μας είναι το μοναδικό που υπάρχει στον κόσμο “

Λέω ,”ποιος είναι ο τίτλος , για θυμίστε μου…”

Λέει, ” Πληροφορική με έμφαση στην Βιοϊατρική..”

Και λέω: “Ακριβώς γι’ αυτό ,γιατί είναι ανύπαρκτο , γιατί θα μπορούσε να είναι μια διπλωματική εργασία που θα έδινε ένας καθηγητής ,σε έναν φοιτητή σε μεταπτυχιακό επίπεδο.Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι μοναδικό στον κόσμο.Διότι είναι ανύπαρκτο ως σπουδαστικό αντικείμενο.”

Δείτε Επίσης

Λελογισμένη χρήση του νερού συνιστά η «Ενότητα Πολιτών Νέα Γιάννενα»

Έκκληση προς τους πολίτες Αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που προκύπτουν στην υδροδότηση του δήμου μας λόγω ...