Παρασκευή , 15 Οκτωβρίου 2021
Επικαιρότητα
Αρχική / Επικαιρότητα / Π.Μαραγκός(Πρόεδρος Τμήματος Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων)-Υποχρεωτικός εμβολιασμός γιατί το Πανεπιστήμιο είναι χώρος συγχρωτισμού και εστία μετάδοσης.Η αυτοδιάθεση του σώματός σου ,δεν πρέπει να επηρεάζει την υγεία του διπλανού σου.

Π.Μαραγκός(Πρόεδρος Τμήματος Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων)-Υποχρεωτικός εμβολιασμός γιατί το Πανεπιστήμιο είναι χώρος συγχρωτισμού και εστία μετάδοσης.Η αυτοδιάθεση του σώματός σου ,δεν πρέπει να επηρεάζει την υγεία του διπλανού σου.

Από:ΓιώργοςΓκόντζος(ggontzos@yahoo.gr)—- “Η επιστολή μας είχε δύο στόχους.Ο ένας στόχος να δείξουμε ότι αν θέλουμε πραγματικά να δουλέψουν τα Πανεπιστήμια με το μέγιστο της ασφάλειας ,θα πρέπει όλος ο πληθυσμός να είναι εμβολιασμένος .Το άλλο μήνυμα όμως που θέλουμε να στείλουμε είναι ότι αν σας λένε βιολόγοι ότι είναι υπέρ του υποχρεωτικού εμβολιασμού, είναι και ένα μήνυμα για το πόσο ασφαλή είναι αυτά τα εμβόλια νέας τεχνολογίας που έχουμε στα χέρια μας”.

Αυτά υπογράμμισε ο Πέτρος Μαραγκός ,Πρόεδρος Τμήματος Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων,σε συνέντευξή του (Ηχητικό ΕΔΩ) στην εκπομπή “ό,τι πεις εσύ” (Γιώργος Γκόντζος),στο δημοτικό ραδιόφωνο Ιωαννίνων,με αφορμή την επιστολή που συνυπογράφουν οι Πρόεδροι όλων των πανεπιστημιακών τμημάτων Βιολογίας της χώρας, προς την Υπουργό Παιδείας με την οποία καλούν την Υπουργό να επεκτείνει την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού σε όλους τους συμμετέχοντες στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο κ .Πέτρος Μαραγκός .στο Τμήμα των Ιωαννίνων, το ποσοστό των εμβολιασμένων φοιτητών από το 2ο έτος και πάνω αναμένεται, όταν ολοκληρωθεί σχετική έρευνα να φτάσει το 80%.Για το πρώτο έτος είπε, ότι αν όλα πάνε καλά , θα έχουμε εμβολιασμένους σε ποσοστό 40% και διευκρίνισε τα εξής: “Αυτά τα παιδιά εξαρτώνται ακόμα από τους γονείς τους , είναι σε φάση της μετάβασης στο ποιος λαμβάνει την απόφαση και επίσης δεν έχουν σχέση με την βιολογία ακόμα ώστε να αντιλαμβάνονται από μόνοι τους την αξία του εμβολιασμού και τι σημαίνει εμβόλιο και ιδιαίτερα τα εμβόλια νέας τεχνολογίας ,τα οποία ένας που είναι βιολόγος αντιλαμβάνεται καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον πόσο αξιόπιστη τεχνολογία μπορεί να είναι…”

Σε άλλο σημείο τόνισε ότι το rapid test μπορεί να βοηθήσει προφανώς να εντοπιστούν κρούσματα ,αλλά δεν ξεχνάμε ότι δεν είναι θεραπεία , δεν σε προστατεύει από τίποτα, και ανέφερε ότι “σε μια αίθουσα 100 ατόμων θα έχουμε εν δυνάμει 60 εμβολιασμένους και κατά συνέπεια κάποια κρούσματα σ’ αυτόν τον πληθυσμό θα μεταδοθούν με ταχύτητα πυρκαγιάς σε δάσος και αυτό είναι πολύ επικίνδυνο”

Για το θέμα της υποχρεωτικότητας που τίθεται στην επιστολή τόνισε ότι “το Πανεπιστήμιο είναι χώρος συγχρωτισμού και κατά συνέπεια εστία μετάδοσης”, ενώ ερωτηθείς να σχολιάσει την άποψη “ναι στον εμβολιασμό, όχι στην υποχρεωτικότητα” ,απάντησε: “Εγώ διαφωνώ με αυτό γιατί υπάρχουν σειρά υγειονομικών μέτρων που είναι υποχρεωτικά.Ο εμβολιασμός των παιδιών είναι υποχρεωτικός και καλώς είναι υποχρεωτικός Υπάρχουν και άλλα μέτρα που σχετίζονται με την υγεία και είναι υποχρεωτικά.Φαντάζεστε να μην ήταν υποχρεωτική η ζώνη ασφαλείας και υποχρεωτικό το κράνος;Έχουμε μια σειρά μέτρων που είναι υποχρεωτικά για να προστατέψουμε την υγεία των πολιτών.Και είναι υποχρεωτικά για να καλύψουμε και αυτούς που από αμέλεια, ή οποιονδήποτε άλλον λόγο δεν είναι διατεθειμένοι να τα στηρίξουν.Και εκεί η κοινωνία προστατεύει αυτούς τους ανθρώπους και τους συμπολίτες τους με το να θέτει υποχρεωτικά μέτρα.”

Για την άποψη περί δικαιώματος της αυτοδιάθεσης του σώματος, είπε: “Ζούμε σε κοινωνία δεν ζούμε ο καθένας μόνος του σε μια σπηλιά.Αφού έχουμε επιλέξει να ζούμε σε κοινωνία πρέπει να σεβόμαστε όχι μόνο τον εαυτό μας , να σεβόμαστε και τους ανθρώπους που είναι δίπλα μας.Δηλαδή μπορεί να έχεις την αυτοδιάθεση του σώματός σου ,αλλά αυτή η αυτοδιάθεση δεν πρέπει να επηρεάζει την υγεία του διπλανού σου”

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ

Αξιότιμη κ. Υπουργέ…

“H επί τρία συνεχόμενα εξάμηνα εξ αποστάσεως διδασκαλία στα ΑΕΙ άφησε ένα δυσαναπλήρωτο μαθησιακό κενό. Ιδιαίτερα επλήγησαν τα Τμήματα Θετικής Κατεύθυνσης, εφόσον η εργαστηριακή άσκηση των φοιτητών δεν υπήρχε δυνατότητα να γίνει εξ αποστάσεως.

Εκτιμούμε ότι η απώλεια ενός ακόμη εξαμήνου θα είναι καταστροφική, διότι το μαθησιακό έλλειμμα των φοιτητών μας θα καταστεί μη αναπληρώσιμο. Ως εκ τούτου, η απόφαση του ΥΠΑΙΘ για την επιστροφή στη δια ζώσης διδασκαλία στα ΑΕΙ, δεν μπορεί παρά να μας βρίσκει σύμφωνους.

Στόχος των διδασκόντων είναι η ασφαλής και αδιατάρακτη ακαδημαϊκή λειτουργία των Τμημάτων μας και γενικότερα των ΑΕΙ. Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός είναι απαραίτητη η αξιοποίηση όλων των εργαλείων που μας παρέχει η επιστήμη στη μάχη κατά της πανδημίας της Covid-19.

Η πρόσφατη εμπειρία μας έδειξε ότι τα PCR και Rapid τεστ βοηθούν στον εντοπισμό θετικών στον ιό ατόμων, αλλά δεν εξασφαλίζουν απόλυτα τη μη εκδήλωση κρουσμάτων σε φοιτητές που συμμετέχουν στα μαθήματα.

Επιπλέον, καθώς στις πανεπιστημιακές αίθουσες διδασκαλίας εισέρχονται και εξέρχονται διαφορετικοί φοιτητές καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ο έλεγχος των πιστοποιητικών θα πρέπει να είναι διαρκής, γεγονός που θα οδηγήσει σε παρακώλυση της φυσιολογικής εκπαιδευτικής διαδικασίας και σε μεγάλη ταλαιπωρία των φοιτητών και των διδασκόντων.Σήμερα, εννέα μήνες μετά την έναρξη του εμβολιαστικού προγράμματος έχει αποδειχθεί ότι τα εμβόλια είναι ασφαλή και παράλληλα παρέχουν υψηλή προστασία σε όλες τις ηλικιακές ομάδες.

Τα εμβόλια πρέπει να αξιοποιηθούν σε ένα περιβάλλον που είναι ιδιαίτερα ευάλωτο στη διασπορά του ιού, λόγω της υψηλής κινητικότητας των φοιτητών, της συγκέντρωσης ατόμων από όλες τις περιοχές της χώρας σε μία πόλη και της έντονης και πολύπλευρης κοινωνικής ζωής των νέων ανθρώπων. Η πολιτεία υποχρεούται να λάβει όλα τα μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας και την προάσπιση του δημόσιου συμφέροντος, που στην περίπτωση των ΑΕΙ είναι η επιστροφή στην κανονικότητα του διδακτικού έργου.

Καλούμε, λοιπόν, την Κυβέρνηση της χώρας να επεκτείνει την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού και στα ΑΕΙ συμπεριλαμβανομένων τόσο των φοιτητών όσο και του διδακτικού και διοικητικού προσωπικού.”

Εκ μέρους των Προέδρων όλων των Βιολογικών Πανεπιστημιακών Τμημάτων της χώρας:

-Καθηγητής Γιώργος Γαρίνης, Πρόεδρος Τμήματος Βιολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης

-Καθηγητής Μηνάς Γιάγκου, Πρόεδρος Τμήματος Βιολογίας, Α.Π.Θ.

-Καθηγητής Δημήτρης Καρπούζας, Πρόεδρος Τμήματος Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

-Καθηγητής Παναγιώτης Κατσώρης, Πρόεδρος Τμήματος Βιολογίας, Πανεπιστήμιο Πατρών

– Αναπληρωτής Καθηγητής Πέτρος Μαραγκός, Πρόεδρος Τμήματος Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

-Αναπληρωτής Καθηγητής Αριστείδης Παρμακέλης, Πρόεδρος Τμήματος Βιολογίας, ΕΚΠΑ

-Καθηγήτρια Αικατερίνη Χλίχλια, Πρόεδρος Τμήματος Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, Δ.Π.Θ

Δείτε Επίσης

Ενημέρωση για πανδημία, απορρίμματα και σχολεία του Δημάρχου Μ. Ελισάφ στο Δημοτικό Συμβούλιο

Η πορεία της πανδημίας στην περιοχή των Ιωαννίνων, οι εξελίξεις στον Φορέα Διαχείρισης Απορριμμάτων και ...