Με τη σημερινή της ανακοίνωση για τους Σταθμούς Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ), η Λαϊκή Συσπείρωση (ΛΑΣΥ) επιβεβαιώνει ότι όχι μόνο αδυνατεί να κατανοήσει βασικές έννοιες, αλλά, παρά τις συνεχείς επαναλήψεις της Περιφέρειας Ηπείρου, είναι και ανεπίδεκτη μαθήσεως.
Οφείλει λοιπόν η Περιφερειακή Αρχή να επαναλάβει για μια ακόμη φορά τα εξής:
1) Όπως προκύπτει από την Προγραμματική Σύμβαση που υπογράφηκε στις 24.11.2015 μεταξύ της Περιφέρειας Ηπείρου και των τεσσάρων (4) τότε Αναγκαστικών Συνδέσμων, οι Σύνδεσμοι, -στη θέση των οποίων υπεισήλθε ο ΑΣΔΣΑ ΔΕ ΠΗ, ανέθεσαν- λόγω έλλειψης τεχνικής και διαχειριστικής επάρκειας, (όπως επί λέξει αναφέρεται στην Προγραμματική), και η Περιφέρεια Ηπείρου ανέλαβε την κατασκευή επτά (7) ΣΜΑ και την προμήθεια εξοπλισμού για οκτώ (8) ΣΜΑ. Την κατασκευή του ΣΜΑ Πρέβεζας, οι Σύνδεσμοι δεν την πρότειναν για ένταξη στην Προγραμματική.
Επομένως, εξαρχής οι (‘άχρηστοι’, όπως τους αποκαλεί η ΛΑ.ΣΥ.) μελετητές, τεχνικοί και νομικοί σύμβουλοι, γνώριζαν ότι η κατασκευή του ΣΜΑ Πρέβεζας δεν ενέπιπτε στις αρμοδιότητες της Περιφέρειας Ηπείρου. Παρά ταύτα, η ΛΑΣΥ έξι χρόνια μετά, και ενώ έχει στη διάθεσή της όλα τα έγγραφα που το αποδεικνύουν, εμφανίζεται να το αγνοεί.
Θα προτείναμε στο συντάκτη της ανακοίνωσης, να λαμβάνει υπόψη του τα επίσημα δημόσια έγγραφα και να μην εκλαμβάνει ως «έγκυρα» -ώστε να ενημερώνεται για τέτοια σοβαρής φύσης ζητήματα- σχόλια από γραφικούς ιστότοπους, που με τις αερολογίες τους μόνο για ψυχαγωγία προσφέρονται.
Οι μελετητές, οι τεχνικοί και νομικοί σύμβουλοι, που η ΛΑΣΥ τόσο εύκολα και ανέξοδα αποκαλεί άχρηστους, εργαζόμενοι είναι, παιδιά του λαού, ενδεχομένως και «δικά της παιδιά», για αυτό θα της προτείναμε να είναι πιο προσεκτική στους χαρακτηρισμούς.
Οι μελέτες και τα έργα που γίνονται στη χώρα πληρώνονται από πόρους κοινοτικούς, δηλαδή φορολογία ευρωπαίων πολιτών πιο ανεπτυγμένων χωρών, και εθνικούς, δηλαδή Ελλήνων φορολογούμενων είτε αυτοί είναι λαός, είτε επιχειρηματικοί όμιλοι, όπως διαχωρίζει η ΛΑΣΥ τους Έλληνες πολίτες. Πάντως σύμφωνα με το Σύνταγμα της χώρας (άρθρο 4 παρ. 5 Ατομικά και Κοινωνικά δικαιώματα) «5. Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους».
2) Η Περιφέρεια Ηπείρου- να το επαναλάβουμε- έχει αποπερατώσει προ πολλού τους επτά (7) ΣΜΑ που ανέλαβε να κατασκευάσει. Ο ΑΣΔΣΑ, όπως ενημέρωσε εγγράφως, μετά από σχετικό αίτημα της Περιφέρειας Ηπείρου, βρίσκεται ακόμα στο διαγωνιστικό στάδιο για την ανάδειξη αναδόχου κατασκευής του ΣΜΑ Πρέβεζας, για λόγους που η Περιφέρεια αγνοεί. Από τα δεδομένα που παραθέτει στο έγγραφό του προκύπτει ότι έως 30 Απριλίου 2022 θα έχει αποπερατώσει την κατασκευή αυτού του ΣΜΑ. Αυτός είναι και ο λόγος που η Περιφέρεια μετέθεσε τον χρόνο παραλαβής του εξοπλισμού του έως την ημερομηνία αυτή.
3) Αναφορικά με την χρηματοδότηση της μεταφοράς του υπολείμματος από το Υπουργείο Ανάπτυξης με απαλλαγή από τα αντίστοιχα δημοτικά τέλη όλων των δημοτών Περιφέρειας Ηπείρου για μεγάλο χρονικό διάστημα -λαμβάνοντας υπόψη και την έκπτωση που εξασφάλισε η Περιφέρεια (πάνω από 30%)- δεν κατανοούμε ποιο είναι το «παράπονο» της ΛΑΣΥ. Συντάσσεται μήπως με «σχολιαστές» που προτείνουν να πληρώνει ο λαός με τα ανταποδοτικά τέλη, ακόμη και όταν το δημόσιο χρηματοδοτεί την υπηρεσία;
4) Όσον αφορά τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, η Περιφερειακή Αρχή, όπως είχε προαναγγείλει – με υπόμνημα που έχει καταθέσει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας ζητά την ακύρωση του διαγωνισμού που έχει προκηρύξει ο ΑΣΔΣΑ για να αναθέσει σε εργολάβο την λειτουργία των ΣΜΑ.
Έχει ενημερώσει και τον ΑΣΔΣΑ ότι η χρηματοδότηση του έργου ως επιτρεπόμενη κρατική ενίσχυση δεν είναι συμβατή με την ανάθεση σε εργολάβο, όπως το είχε προγραμματίσει ο ΑΣΔΣΑ, με προϋπολογισμό μάλιστα 3.563.957,79€ για ένα έτος μόνο. Επίσης τον ενημέρωσε ότι η Μελέτη ΥΓΟΣ για την λειτουργία της ΜΕΑ προβλέπει σαράντα πέντε (45) μόνιμες θέσεις εργασίας εργατοτεχνικού προσωπικού (οδηγοί, χειριστές, φύλακες κλπ), τους οποίους και οφείλει να προσλάβει ο ΑΣΔΣΑ.
Επιπλέον έχει καταστήσει σαφές, ότι τυχόν ανάθεση σε ιδιώτη θα προκαλέσει την απένταξη του έργου, την επιβολή δημοσιονομικής διόρθωσης με επιστροφή του 100% του ποσού χρηματοδότησης (12.349,685,03€), χωρίς να αποκλείεται και η αναζήτηση και άλλου είδους ευθυνών.
Ας κατανοήσει η ΛΑ.ΣΥ. ότι η Περιφερειακή Αρχή δεν συντάσσεται με κανενός είδους συμφέροντα, όπως ενδεχομένως θα βόλευε την «ρητορεία» της, αλλά μόνο με το συμφέρον του κάθε ηπειρώτη πολίτη, και το αποδεικνύει διαρκώς (βλ. χρηματοδότηση μεταφοράς υπολείμματος).
Θα ήταν χρήσιμο δε για το θεσμό της Αυτοδιοίκησης να μην παραπληροφορούν με τις αυταπόδεικτες αστήρικτες αιτιάσεις της βουλευτές και δη του Κόμματος που την εκφράζει και να τους εκθέτει στο Κοινοβούλιο.