Δευτέρα , 15 Απριλίου 2024
Αρχική / Ειδήσεις Ηπείρου / Ο απολογισμός πεπραγμένων του αρμόδιου για θέματα Τουρισμού ,Αντιπεριφερειάρχη ,Στράτου Ιωάννου

Ο απολογισμός πεπραγμένων του αρμόδιου για θέματα Τουρισμού ,Αντιπεριφερειάρχη ,Στράτου Ιωάννου

Από:Γιώργος Γκόντζος([email protected])— Ο απολογισμός πεπραγμένων του αρμόδιου για θέματα Τουρισμού ,Αντιπεριφερειάρχη ,Στράτου Ιωάννου, που έγινε στο  πρόσφατο Περιφερειακό Συμβούλιο  είναι ο ακόλουθος:

 

Πριν την αναλυτική περιγραφή των δράσεων που υλοποιήθηκαν το 2017 υπενθυμίζουμε τη στρατηγική που ακολουθούμε, η οποία στηρίζεται στο Επιχειρησιακό – Στρατηγικό Σχέδιο για την Τουριστική Ανάπτυξη της Ηπείρου, που εκπονήθηκε το 2011 και δέχτηκε απόλυτης αποδοχής από όλους τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό φορείς, προκειμένου να  υπάρχει τουριστική ανάπτυξη σε ολόκληρη την Ήπειρο και μέσω αυτής έχουμε καταφέρει να έχουμε απτά αποτελέσματα.

Οι βασικοί λοιπόν Πυλώνες της Στρατηγικής Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης που εφαρμόζουμε τα τελευταία χρόνια είναι οι εξής:

  •  Ήπειρος των 4 Εποχών
  • Τουριστική Ανάπτυξη Πάντοτε και Παντού
  • Περιβάλλον à η προίκα μας
  • Εξωστρέφεια
  • Αξιοποίηση κάθε ευκαιρίας & δημιουργία ευκαιριών
  • Ολιστική Προσέγγιση-Καινοτομία

Κινούμενοι σε αυτούς τους πυλώνες:

  •     Προωθούμε όλες τις θεματικές μορφές τουρισμού που προσφέρει η Ήπειρος
  •     Προωθούμε την ποιοτική ενίσχυση του μαζικού τουρισμού
  •      Δίνουμε μεγαλύτερο βάρος σε προορισμούς που δεν έχουν αναπτυχθεί αρκετά
  •      Χρησιμοποιούμε καθιερωμένα ισχυρά brand names της Ηπείρου για να φέρουμε
    τουρίστες στην Ήπειρο
  •      Δείχνουμε εξωστρέφεια και αξιοποιούμε κάθε ευκαιρία που παρουσιάζεται
  •      Επιλέξαμε να προβάλουμε το τουριστικό προϊόν μας θεματικά (Ήπειρος της
    Φύσης, Ήπειρος της περιπέτειας, Ήπειρος του πολιτισμού, Ήπειρος του Ήλιου,
    και της θάλασσας, Ήπειρος της Γεύσης, Ήπειρος της θρησκείας

 

Ως Περιφέρεια υλοποιήσαμε πρόγραμμα  επικοινωνιακής προβολής της Ηπείρου  ως brand name  με προϋπολογισμό περί το  1.000.000 σε  όλα τα μέσα, σε μια αντίξοη οικονομική συγκυρία, αυξάνοντας αισθητά την αναγνωρισιμότητα  της Ηπείρου στο εξωτερικό και την ελκυστικότητά της ως προορισμού στο εσωτερικό και μέχρι τέλος Απριλίου θα υπάρχει ανάδοχος για την προκήρυξη ύψους 1.500.000 ευρώ για την τουριστική προβολή και προώθηση της Περιφέρειας για τα επόμενα χρόνια!

Και σε αυτό το νέο πρόγραμμα προβολής ο προσανατολισμός μας είναι:

  1. Δυναμική συμμετοχή σε εκθέσεις στο εξωτερικό και το εσωτερικό με γνώμονα πάντα τις αγορές στόχους και το τι θέλουν οι αγορές, με την πραγματοποίηση θεματικών παράλληλων εκδηλώσεων π.χ.:
  • «Αθλητικές Δραστηριότητες στον Ορεινό Όγκο»
  • «Προτάσεις για Εκδρομές Επιβατών Κρουαζιέρας»
  • «Τα Πέτρινα Γεφύρια της Ηπείρου»
  • «Πολιτιστική Διαδρομή στα Αρχαία Θέατρα της Ηπείρου»
  • «Βυζαντινές Εκκλησίες στην Ήπειρο» κ.α
  • και B2B εκδηλώσεων για να επέλθουν άμεσες συμφωνίες με τους επαγγελματίες.

Σε αυτό το σημείο να σας πω ότι η Περιφέρεια δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην Αττική διότι λόγω της ολοκλήρωσης της Ιόνιας Οδού ανοίγεται ένα μεγάλο πεδίο προώθησης σε 4 εκατ. πληθυσμό και προσέλκυσης μεγάλης μερίδας αυτού.

  1. Ειδικές εκδηλώσεις σε διάφορες χώρες για την παρουσίαση του τουριστικού μας προϊόντος και του γαστρονομικού μας πλούτου
  2. Πραγματοποίηση ταξιδιών εξοικείωσης (familiarization trip) 2 κατηγοριών (γενικής γνωριμίας και θεματικών) για:

(α) τουριστικούς δημοσιογράφους

(β) tour operators / travel agents – διακινητές τουριστών

(γ) bloggers – διαμορφωτές γνώμης

  1. Αξιοποίηση Διαδικτύου και Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης με άξονες
  • Την ένταξη του τουριστικού προϊόντος της Ηπείρου στο διάλογο ο οποίος
    πραγματοποιείται στα κοινωνικά δίκτυα
  • Τη διαμόρφωση της βέλτιστης εμπειρίας για το χρήστη
  • Τη διασύνδεση με φορείς ενδιαφέροντος και διαμορφωτές κοινής γνώμης
  1. Αναβάθμιση Portal
  2. Παραγωγή πρόσθετου προωθητικού υλικού
  3. Διάχυση στα ΜΜΕ (εκτός Διαδικτύου)
  4. Λειτουργία γραφείου τουριστικής δημοσιότητας
  5. Σχεδιασμός – Δημιουργία Αναμνηστικών προϊόντων
  6. Έρευνα Αποτελεσματικότητας των δράσεων
  7. Συνδυαστικές προωθητικές εκστρατείες – δράσεις
  8. Δράσεις προώθησης αγροδιατροφικών προϊόντων

 

Συνεχίζοντας λοιπόν και για το 2017 τις δράσεις εξωστρέφειας και βασιζόμενοι πάντα στο Επιχειρησιακό – Στρατηγικό Σχέδιο για την Τουριστική Ανάπτυξη της Ηπείρου, πραγματοποιήθηκε, μια επιθετική προβολή και πληθώρα ενεργειών που συντέλεσαν στην προβολή και την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του τόπου μας. Έγινε αναπαραγωγή του απαιτούμενου έντυπου προωθητικού υλικού (φυλλάδια), προωθήθηκαν τα σποτ και το βίντεο που είχαν παραχθεί την προηγούμενη χρονιά, εμπλουτίστηκε το τουριστικό portal, πραγματοποιήθηκε τηλεοπτική και ραδιοφωνική προβολή χωρίς κόστος για την Περιφέρεια Ηπείρου, μέσω τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών συνεντεύξεων, πραγματοποιήσαμε πληθώρα ενεργειών και συναντήσεων για την αύξηση των αεροπορικών συνδέσεων, καθώς και την αύξηση του οδικού τουρισμού, συμμετείχαμε σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, πραγματοποιήσαμε εκδηλώσεις στο εξωτερικό με στόχο την προβολή του τουριστικού μας προϊόντος και των τοπικών μας προϊόντων.

 

Στο επιχειρησιακό-στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης της Ηπείρου μια σημαντική στρατηγική επιδίωξη είναι η ενίσχυση της προσβασιμότητας της Ηπείρου (σελ. 47 – 48) μέσω έργων υποδομής πχ. οδικοί άξονες και μέσω της ενίσχυσης των αεροδρομίων Ιωαννίνων και Ακτίου καθώς και των λιμανιών της Ηπείρου.

Στο πλαίσιο αυτό για το 2017 έγιναν τα εξής:

  1. Ενέργειες για την ενίσχυση της αεροπορικής σύνδεσης της Ηπείρου με την Ελλάδα και το εξωτερικόà Άνοιγμα Συνεργασιών με εταιρίες χαμηλού κόστους
  • Πτήσεις από το εξωτερικό στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων.

Το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων το 2017 με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και παρά τα διάφορα προβλήματα που ανέκυψαν αλλά αντιμετωπίστηκαν με επιτυχία, μπήκε στον τουριστικό χάρτη, καθώς συνδέθηκε με τη Σκανδιναβία κατά τη θερινή περίοδο (Ιούνιο – Οκτώβριο 2017) με 1 απευθείας εβδομαδιαία πτήση charter με τη Σκανδιναβική Εταιρεία Danish Air Transport (DAT) για λογαριασμό της εταιρείας “Apollo Travel Group” φέρνοντας τουρίστες από την Κοπεγχάγη.

Μείζονος σημασίας είναι επίσης η αεροπορική σύνδεση των Ιωαννίνων με την Κύπρο που ξεκίνησε το Φεβρουάριο 2018 με 2 εβδομαδιαίες πτήσεις για τους χειμερινούς μήνες, οι οποίες θα αυξηθούν σε 4 τους θερινούς. Η σύνδεση αυτή ήταν απόρροια της επιχειρηματικής συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στην Κύπρο στις  12-15/11/2017, στην οποία συμμετείχε και ο Περιφερειάρχης μας κος Αλέξανδρος Καχριμάνης.

  • Πλήθυνση των πτήσεων από το εξωτερικό προς το αεροδρόμιο του Ακτίου, το οποίο όπως δείχνουν τα στοιχεία έχει τεράστια δυναμική. Το 2017 επιτεύχθηκε να ενισχυθούν οι υπάρχουσες γραμμές, κατά κύριο λόγο από Ευρωπαϊκές χώρες. Επιπλέον χωρίς επιβάρυνση του προϋπολογισμού της Περιφέρειας συνεχίστηκε η πτήση της Easy Jet η οποία συνέδεσε το Λονδίνο με το Άκτιο, πραγματοποιώντας δυο εβδομαδιαίες πτήσεις το Μάιο και τον Οκτώβριο και τρεις πτήσεις εβδομαδιαίως για το διάστημα Ιούνιος – Σεπτέμβριος 2017. Επιπλέον, η Easy Jet πρόσθεσε 2 εβδομαδιαίες πτήσεις από το Μάντσεστερ του Ηνωμένου Βασιλείου.

Πολύ σημαντικό είναι ότι η Easy Jet συνεχίζει με τον ίδιο αριθμό πτήσεων και για το 2018.

Για το 2017 υπάρχει μια αύξηση στις αφίξεις και αναχωρήσεις των επιβατών του εξωτερικού, στο αεροδρόμιο του Ακτίου της τάξης του 19,3%, υπερδιπλάσια της μέσης αύξησης της Ελλάδας (9,5%). Συγκεκριμένα καταγράφηκαν 549.545 αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών εξωτερικού, όταν το 2016 τα αντίστοιχα νούμερα ήταν της τάξης των 458.018 σε ότι αφορά τις αφίξεις και τις αναχωρήσεις.

Για το 2018 με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία που έχουμε από το αεροδρόμιο του Ακτίου, αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη αύξηση των αφίξεων τόσο από καινούριες αγορές, όσο και από υφιστάμενες χώρες, από διαφορετικά αεροδρόμια, που όμως καλύπτουν άλλες αγορές. Συγκεκριμένα περισσότερα από 850 επιπλέον αεροπλάνα θα προσγειωθούν στο αεροδρόμιο του Ακτίου το 2018 που σημαίνει 37% αύξηση σε αφίξεις αεροπλάνων που θα φέρει τεράστια οφέλη στην περιοχή μας.

  • Συνέχιση της αεροπορικής σύνδεσης της Αθήνας με το Άκτιο. Όπως είναι ήδη γνωστό κατόπιν μεγάλων προσπαθειών, συνεργασιών και διαβουλεύσεων από το 2015 ξεκίνησε η σύνδεση της Αθήνας με το Άκτιο κάθε χρόνο από τον Ιούνιο μέχρι το Οκτώβριο. Η εισαγωγή των συγκεκριμένων αεροπορικών δρομολογίων μας έδωσε τη δυνατότητα να συνδεθούμε με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας, άρα να μπορούν επισκέπτες από όλον τον κόσμο να έρχονται αεροπορικώς στην Αθήνα και στη συνέχεια με αεροπορική πτήση στο Άκτιο (για τις περιπτώσεις που δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση με το Άκτιο). Και για το 2018, από 12/6 έως 22/9 θα υπάρχουν:
  • 2 εβδομαδιαίες πτήσεις τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο (Τρίτη και Σάββατο)
  • 4 εβδομαδιαίες πτήσεις (Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Σάββατο), από τέλος Ιουνίου μέχρι αρχές Σεπτεμβρίου

Αποδεδειγμένα η συγκεκριμένη αεροπορική σύνδεση συμβάλει καθοριστικά στην τουριστική κίνηση ημεδαπών και αλλοδαπών στον τόπο μας και για αυτό το λόγο επιβάλλεται να στηριχθεί από όλους τους ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς που εμπλέκονται με το τουριστικό προϊόν της Περιφέρειάς μας.

  1. Συστηματικές προσπάθειες για την Προσέλκυση Κρουαζιερόπλοιων στην Ήπειρο
  • Είμαστε σε συνεργασία με τον ΟΛΗΓ για την αύξηση των στάσεων κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια της Ηπείρου.  

Και στην κρουαζιέρα στην Ήπειρο που αποτελεί ένα δυναμικά αναπτυσσόμενο κλάδο του τουρισμού η αύξηση είναι μεγάλη. Το 2015 ήρθαν 6 κρουαζιερόπλοια με 4.270 επιβάτες, ενώ το 2016 ήρθαν 9 κρουαζιερόπλοια με 8.774 επιβάτες. Το 2017 ήρθαν 8 κρουαζιερόπλοια με 10.340 επιβάτες, ενώ για το 2018 αναμένεται μεγάλη αύξηση με 13 κρουαζιερόπλοια και 18.538 επιβάτες να έρχονται στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

  • Πραγματοποιήσαμε και το 2017 συναντήσεις με τους ναυτικούς πράκτορες Ηγουμενίτσας και Πρέβεζας για τον καλύτερο συντονισμό με την Περιφέρεια για την ανάπτυξη τουρισμού κρουαζιέρας στην Ήπειρο.

Παράλληλα προωθούνται μια σειρά από έργα υποδομής (οδικοί άξονες), τα οποία κάποια βρίσκονται στο στάδιο ολοκλήρωσης των μελετών τους και κάποια άλλα κατασκευάζονται.

 

Άλλη μια στρατηγική επιδίωξη επιχειρησιακού -στρατηγικού σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης της Ηπείρου είναι η Δυνατή και Στοχευμένη Προβολή στην Ελλάδα και στο εξωτερικό – Επικοινωνιακή Προώθηση του Τουριστικού Προϊόντος της Ηπείρου (σελ.58-67). Οι δράσεις που προτείνονται στο σχέδιο, για την επίτευξη αυτής της στρατηγικής επιδίωξης είναι: Έκδοση Εντύπων, Διαφημιστική εκστρατεία στα ΜΜΕ και στο INTERNET, Συμμετοχή σε εκθέσεις/ εκδηλώσεις, Ενέργειες Δημοσίων Σχέσεων με μηδενική δαπάνη (Προβολή της Περιφέρειας σε τηλεοπτικές εκπομπές ψυχαγωγικού τύπου με τη μορφή διαγωνισμού, Δημιουργική χρήση του Διαδικτύου για προώθηση της Περιφέρειας Ηπείρου χωρίς κόστος).

 

Προς την κατεύθυνση αυτή οι ενέργειες που έγιναν για το 2017 είναι οι εξής:

Α. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

Η Περιφέρεια Ηπείρου προέβη στην αναπαραγωγή του διαφημιστικού έντυπου υλικού που είχε εξαντληθεί.

Σχέδιο Προώθησης-Διανομής Προωθητικού Υλικού

Μέρος των εντύπων που έχει γενικότερα στη διάθεση της η Περιφέρεια διανεμήθηκε σε:

  • Τουριστικές Εκθέσεις που συμμετείχε η Περιφέρεια Ηπείρου
  • Συνέδρια και εκδηλώσεις συμμετείχε η Ήπειρος
  • Στα γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό για να προβληθεί η περιοχή μας μέσω καναλιών κοινωνικής δικτύωσης
  • Σε τουριστικούς πράκτορες του εξωτερικού που είχαν φιλοξενηθεί στην περιοχή μας την προηγούμενη χρονιά.
  • Σε συλλόγους, ταξιδιωτικά γραφεία, σχολεία, ξενοδοχεία κλπ
  • Οργανωμένες προωθητικές ενέργειες, σε ξενοδοχεία, διανομή μέσω συλλόγων, κ.α.
  • Τοποθέτηση εντύπων σε Υπηρεσίες με μεγάλη επισκεψιμότητα
  • Τουριστικά γραφεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης
  • Δημοσιογράφους που ασχολούνται με το τουριστικό ρεπορτάζ.

Β. ΠΡΟΒΟΛΗ

  • Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Προβολή

Πραγματοποιήθηκε τηλεοπτική και ραδιοφωνική προβολή της Περιφέρειας Ηπείρου χωρίς κόστος για την Περιφέρεια Ηπείρου, μέσω τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών συνεντεύξεων που έδιναν στελέχη της Περιφέρειας κατά την συμμετοχή τους σε εκθέσεις της Ελλάδας και του εξωτερικού, καθώς και μέσω φωτογραφικού υλικού και ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σποτ.

  • Ηλεκτρονική Προβολή
  • Πραγματοποιήθηκε και για το 2017 διαρκής ενημέρωση της ιστοσελίδας (προφίλ) στο facebook και το twitter με το όνομα «Ήπειρος – Τουριστική Προβολή» στα ελληνικά και τα αγγλικά με φωτογραφίες και κείμενα παρουσίασης. Η συγκεκριμένη ενέργεια δεν είχε κόστος για την Περιφέρεια Ηπείρου
  • Επιπλέον γινόταν διαρκής ενημέρωση της τουριστικής ιστοσελίδας της Περιφέρειας Ηπείρου epirusforallseasons.gr. Η ιστοσελίδα είναι δομημένη κατά τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται εύκολη και γρήγορη πρόσβαση, καθώς και παροχή όλων των πληροφοριών που τυχόν αναζητήσει ο τουρίστας/χρήστης με δυνατότητα εύκολης επικαιροποίησης κ.λ.π. ώστε ο χρήστης να σχηματίζει γρήγορα μια πρώτη θετική εικόνα και στη συνέχεια να έχει τη δυνατότητα να εξειδικεύσει τις ζητούμενες πληροφορίες ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του. Το τουριστικό portal ενημερώνεται διαρκώς με κείμενα, φωτογραφικό και οπτικοαουστικό υλικό, πληροφορίες κ.α.
  • Εκθέσεις

Η Περιφέρεια Ηπείρου συνεχίζοντας να δείχνει εξωστρέφεια προβάλλοντας δυνατά το τουριστικό της προϊόν τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό συμμετείχε το 2017 σε επιλεγμένες τουριστικές εκθέσεις του εσωτερικού και σε τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού με κριτήριο επιλογής τόσο την ενδυνάμωση της θέσης μας σε «παραδοσιακές» αγορές στις οποίες η Ήπειρος και το τουριστικό προϊόν που προσφέρει είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, όσο και την προσέγγιση νέων αναπτυσσόμενων αγορών. Στην επιλογή των εκθέσεων προτεραιότητά μας ήταν η αξιολόγηση του λόγου οφέλους/δαπάνης τόσο συγκριτικά με άλλες εκθέσεις, όσο και συγκριτικά με άλλες μορφές διαφήμισης.

Στις εκθέσεις συμμετέχει ξενόγλωσσο προσωπικό της Περιφέρειας το οποίο παρουσιάζει το τουριστικό προϊόν του τόπου μας και με το κίνητρο των δωρεάν διακοπών, από προσφορές δωρεάν διαμονών των επιχειρηματιών, συμπληρώνονται ερωτηματολόγια και στήνονται βάσεις δεδομένων.

Έτσι το 2017 πραγματοποιήθηκε συμμετοχή της Περιφέρειας σε τουριστικές εκθέσεις κατόπιν αυστηρής επιλογής και στη συνέχεια αξιολόγησης των αποτελεσμάτων και άριστης αξιοποίησης τους, με βάση πάντα και τα στενά οικονομικά πλαίσια, στα οποία μπορούσε να κινηθεί η Περιφέρεια το έτος που πέρασε. Ειδικότερα:

  • Τουριστική Έκθεση Ι.Μ.Τ.Μ. στο Τελ Αβίβ (7-8/2/2017)

Με την επιδίωξη η Ήπειρος να διευρύνει περαιτέρω το μερίδιό της στην συνεχώς αυξανόμενη τουριστική κίνηση από το Ισραήλ προς την Ελλάδα, η Περιφέρεια Ηπείρου, συμμετείχε για 7η συνεχή χρονιά στη Διεθνή Έκθεση Ι.Μ.Τ.Μ. του Τελ Αβίβ, που πραγματοποιήθηκε το διήμερο 7 και 8 Φεβρουαρίου.

Ήδη από τις προηγούμενες παρουσίες της Περιφέρειας Ηπείρου στην ανωτέρω Έκθεση καταγράφονται θετικά αποτελέσματα, ενώ από τις επαφές, τις συναντήσεις των μελών της αποστολής και γενικότερα το ενδιαφέρον που επέδειξαν παράγοντες του Τουρισμού του Ισραήλ, διαφαίνεται ότι αναμένεται νέα αύξηση του αριθμού των Ισραηλινών τουριστών που θα επισκεφθούν τα επόμενα χρόνια την Ήπειρο. Οι προτιμήσεις σε πρώτο στάδιο επικεντρωνόταν προς τις ορεινές περιοχές, ενώ διαπιστώθηκε, ότι αναπτύσσεται και ενδιαφέρον για τις παραθαλάσσιες δραστηριότητες.

Μεταξύ άλλων το περίπτερο της Περιφέρειας Ηπείρου, επισκέφτηκαν εκπρόσωποι τουριστικών γραφείων, επαγγελματίες τουρισμού, δημοσιογράφοι, opinion makers και tour operators που δραστηριοποιούνται στο Ισραήλ. Εκτός της γενικής ενημέρωσης, οι εκπρόσωποι των Ηπειρωτικών επιχειρήσεων που μετείχαν στην αποστολή πραγματοποίησαν Β2Β συναντήσεις με Ισραηλινούς συναδέλφους τους για την ανάπτυξη συνεργασιών και τη σύναψη συμφωνιών.

  • Τουριστική Έκθεση REISEN στο Αμβούργο (8-12/2/2017)

Η Περιφέρεια Ηπείρου συμμετείχε για πρώτη φορά στη μεγαλύτερη έκθεση τουρισμού της Βόρειας Γερμανίας, τη Διεθνή Έκθεση «Reisen» στο Αμβούργο, όπου πρόβαλλε τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που διαθέτει η Ήπειρος, όπως Caravanning (διακοπών με τροχόσπιτο), Outdoor-Activities (Υπαίθριων Δραστηριοτήτων), Κρουαζιέρας,  ποδηλασίας κ.α..

Η συγκεκριμένη έκθεση αποτελεί σημείο συνάντησης επαγγελματιών του κλάδου, αλλά και ιδιωτών που ανήκουν κυρίως σε εύπορες οικονομικές ομάδες πληθυσμού.

Στο Περίπτερο της Περιφέρειας Ηπείρου φιλοξενήθηκαν ως συν-εκθέτες, επιχειρηματίες ξενοδοχείων και καταλυμάτων της Ηπείρου, τουριστικών γραφείων, υπαίθριων δραστηριοτήτων και  οινοπαραγωγής, ενώ  ένας μεγάλος αριθμός φορέων, οργανισμών και επιχειρήσεων προβλήθηκε μέσω διανομής διαφημιστικού υλικού. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης οι  εκπρόσωποι των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στο περίπτερο της Περιφέρειας  πραγματοποίησαν  συναντήσεις με επιχειρήσεις ενδιαφέροντός τους, τόσο της Γερμανίας, όσο και άλλων  χωρών που παραβρέθηκαν σε αυτή.

Αποδοτικές ήταν επίσης οι επαφές που πραγματοποιήθηκαν  με Έλληνες επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται  στην Γερμανία καθώς και με μέλη του συλλόγου Ηπειρωτών Αμβούργου, τα οποία προθυμοποιήθηκαν να συμβάλλουν με κάθε πρόσφορο τρόπο στην προβολή της Ηπείρου, μέσω των εκδηλώσεων που διοργανώνουν.

  • Τουριστική Έκθεση MEDITERRANEAN PANORAMA στη Στοκχόλμη (16-18/2/2017)

Η Περιφέρεια Ηπείρου συμμετείχε στην τουριστική έκθεση Mediterranean Panorama στις 16-18/2/2017. Στο περίπτερο της έκθεσης παρασχέθηκαν πληροφορίες για το υψηλού επιπέδου τουριστικό προϊόν της Ηπείρου, με τις σύγχρονες προσφερόμενες τουριστικές υποδομές και υπηρεσίες που διαθέτει στις επιμέρους περιφερειακές ενότητες, καθώς και για τα υψηλής ποιότητας παραγόμενα τοπικά προϊόντα της περιοχής, ενώ οργανώθηκε ένα εντυπωσιακό γαστρονομικό event, με τη διαδικασία της προετοιμασίας της παραδοσιακής ηπειρώτικης πίτας και το άνοιγμα του χειροποίητου φύλλου, να εξελίσσεται μπροστά στα μάτια των επισκεπτών. Τα αποτελέσματα της συμμετοχής μας σε εκθέσεις στις Σκανδιναβικές χώρες είναι ορατά, καθώς πέραν των πτήσεων που έρχονται στο Άκτιο από τις Σκανδιναβικές χώρες, το καλοκαίρι του 2017 ξεκίνησαν πτήσεις στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων από τη μεγαλύτερη σκανδιναβική εταιρεία τουρισμού «Apollo Travel Group».

  • Τουριστική Έκθεση Ι.Τ.Β. στο Βερολίνο (8-12/3/2017)

Η Περιφέρεια Ηπείρου προέβη στην ενοικίαση εκθεσιακού χώρου από τον ΕΟΤ στον οποίο φιλοξενήθηκαν δωρεάν επαγγελματικές, ενώσεις του τουριστικού τομέα από όλη την Ήπειρο.  Το περίπτερό μας ήταν εξοπλισμένο με laptops για την προβολή των θεματικών video spots της Περιφέρειας Ηπείρου, τη σύνδεση με διαδίκτυο και προβολή του τουριστικού της portal και γενικότερα την προβολή της μέσω διαδικτύου. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης διενεμήθη έντυπο υλικό της Περιφέρειας Ηπείρου, αλλά και των ιδιωτών.

  • Τουριστική Έκθεση ΤΑΞΙΔΙ στη Λευκωσία (21-23/4/2017)

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης οι επισκέπτες του περιπτέρου μας είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για το τουριστικό προϊόν της Ηπείρου μέσα από τη διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων και παραδοσιακών εδεσμάτων και την προβολή video. Στο περίπτερο φιλοξενήθηκαν δωρεάν και επαγγελματίες του τουρισμού, οι οποίοι πραγματοποίησαν επαφές με στελέχη του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού, του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κύπρου και παράγοντες του Κυπριακού Υπουργείου Παιδείας. Γενικότερα δόθηκε μεγάλη σημασία στην προβολή, όχι μόνο των τουριστικών αξιοθέατων και του φυσικού περιβάλλοντος της Ηπείρου, αλλά και στην προβολή του πολιτισμού μας, της ιστορίας μας και των τοπικών προϊόντων της λαϊκής τέχνης και της παραδοσιακής βιοτεχνίας.

  • Εμπορική έκθεση ΠΑΝΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ στα Ιωάννινα (10-14/5/2017)

Η έκθεση διοργανώθηκε για 17η συνεχή χρονιά και έχει καταστεί πλέον θεσμός για την πρωτεύουσα της Ηπείρου, αφού συντελεί στην προβολή του επιχειρηματικού κόσμου, αλλά και της  περιοχής μας γενικότερα. Στόχος της συμμετοχή μας ήταν η ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας και η προβολή του τουριστικού προϊόντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής μας. Στο περίπτερό μας φιλοξενήθηκε η Ήπειρος Α.Ε. στελέχη της οποίας κατά τη διάρκεια της έκθεσης ενημέρωναν το κοινό για τις δυνατότητες ένταξης σε επιδοτούμενα προγράμματα, αλλά και επαγγελματίες παραδοσιακών προϊόντων.

  • Τουριστική Έκθεση TOURNATUR στο Ντίσελντορφ (1-3/9/2017)

Η Περιφέρεια Ηπείρου συμμετείχε στην τουριστική έκθεση TourNatur, από 1 μέχρι 3 Σεπτεμβρίου 2017 στοχεύοντας στην περαιτέρω ανάπτυξη της συγκεκριμένης μορφής τουρισμού και τις τέσσερεις εποχές του έτους. Οι δραστηριότητες υπαίθρου, όπως η πεζοπορία,  αποτελούν για σημαντικό αριθμό Γερμανών τουριστών μέρος του σχεδιασμού τους, για τις οποίες ξοδεύουν κάθε χρόνο σημαντικό ποσό του ετήσιου προϋπολογισμού τους. Ειδικά σε ότι αφορά στην πεζοπορία, καταγράφεται ότι το 69% των Γερμανών ενδιαφέρεται για αυτή ενώ ξοδεύει ετησίως πάνω από οκτώ δισεκατομμύρια ευρώ για εναλλακτικές μορφές τουρισμού αποτελώντας έτσι μία αγορά- στόχο για τους προορισμούς που διαθέτουν περιπατητικά μονοπάτια, αναρριχητικά πεδία κλπ.

  • Τουριστική Έκθεση ΜΙΤΕ στην Αθήνα (19-22/10/2017)

Δυναμική ήταν η συμμετοχή της Περιφέρειας Ηπείρου στην πρώτη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Mediterranean International Tourism Exhibition (ΜΙΤΕ), που διεξήχθη από 19 έως 22 Οκτωβρίου στο Μεσογειακό Εκθεσιακό Κέντρο MEC Παιανίας. Πολύ μεγάλος ήταν ο αριθμός επισκεπτών που προσέλκυσε το περίπτερο της Περιφέρειας. Όλοι τους ενημερώθηκαν από στελέχη της Περιφέρειας και τους εκπροσώπους επαγγελματιών του τουρισμού, για προορισμούς διακοπών στις ορεινές και παραθαλάσσιες περιοχές, τα αξιοθέατα της Ηπείρου.

  • 30η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Philoxenia στη Θεσσαλονίκη (10–12/11/2017)

Ξεχωριστή παρουσία είχε για άλλη μια χρονιά η Περιφέρεια Ηπείρου στην 30η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Philoxenia στη Θεσσαλονίκη,  που διαφήμισε με τον καλύτερο τρόπο τον φυσικό, πολιτιστικό και ιστορικό πλούτο της περιοχής

Στο περίπτερο της Περιφέρειας φιλοξενήθηκαν Δήμοι και επιχειρήσεις από τις τέσσερις Περιφερειακές Ενότητες. Οι επιχειρηματίες – εκπρόσωποι των τουριστικών επιχειρήσεων πραγματοποίησαν ένα σημαντικό αριθμό συναντήσεων με tour operators από την Ελλάδα και χώρες του εξωτερικού, καθώς και με μεμονωμένους επισκέπτες της Έκθεσης. Ιδιαίτερα επιτυχημένη ήταν και η προβολή προϊόντων των Ηπειρωτικών επιχειρήσεων.

Ως παράλληλη δράση της συμμετοχής της Περιφέρειας στη Διεθνή Έκθεση Philoxenia διοργανώθηκε τετραήμερο fam trip με επίσκεψη σε περιοχές των τεσσάρων περιφερειακών ενοτήτων της Ηπείρου. Στην αποστολή μετείχαν 15 δημοσιογράφοι και tour operators από Βουλγαρία, Σουηδία, Ρουμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ρωσία, Τουρκία, Γερμανία, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν την Ήπειρο.

  • GRECKA PANORAMA στη Βαρσοβία (1–3/12/2017)

Η Περιφέρεια συμμετείχε στην έκθεση στη Βαρσοβία με περίπτερο, στο οποίο φιλοξένησε επαγγελματίες του τουρισμού και παραγωγούς.  Κατά τη διάρκεια της έκθεσης έγινε παρουσίαση του τουριστικού προϊόντος της Ηπείρου και των τοπικών παραδοσιακών της προϊόντων και πραγματοποιήθηκε μουσικοχορευτική εκδήλωση παραδοσιακού χαρακτήρα και εκδήλωση προβολής της γαστρονομίας, με την παρουσία δημοσιογράφων και τουριστικών πρακτόρων.

  • Τουριστική Έκθεση GREEK TOURISM EXPO στην Αθήνα (8-10/12/2017)

Εντυπωσιακή και δυναμική ήταν η συμμετοχή της Περιφέρειας Ηπείρου στην 4η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού GREEK TOURISM EXPO στην Αθήνα. Η Περιφέρεια φιλοξένησε στο περίπτερο της επαγγελματίες του τουρισμού, οι οποίοι έκαναν δεκάδες επιτυχημένα Β2Β ραντεβού με τους Hosted Buyers της έκθεσης και δέχτηκαν επίσης πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών.

 

Γ. ΦΙΛΟΞΕΝΙΕΣ

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο σχεδιασμός της Περιφέρειας για την καθιέρωση της Ηπείρου, ως προορισμού τεσσάρων εποχών. Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκαν 12 ταξίδια εξοικείωσης (familiarization trip) τουριστικών πρακτόρων από το εξωτερικό και την Ελλάδα, οι οποίοι περιηγήθηκαν σε παραθαλάσσιες και ορεινές περιοχές με τουριστικό ενδιαφέρον. Στα ταξίδια εξοικείωσης, οι φιλοξενούμενοι τουριστικοί πράκτορες και δημοσιογράφοι προέρχονταν από διάφορες χώρες όπως τη Βουλγαρία, Σουηδία, Ρουμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ρωσία, Τουρκία, Γερμανία, Αλβανία, Ισραήλ, Πολωνία καλύπτοντας ένα μεγάλο φάσμα των τουριστικών αγορών για τις οποίες ενδιαφέρεται η Περιφέρεια Ηπείρου.

Οι φιλοξενούμενοι, επισκέφτηκαν περιοχές της Ηπείρου, ξεναγήθηκαν σε αξιοθέατα, δοκίμασαν την τοπική κουζίνα και είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν δραστηριότητες. Κατά την εδώ παραμονή τους, συναντήθηκαν με εκπροσώπους του τουριστικών φορέων και επαγγελματίες του τουρισμού σε όλες τις περιοχές που επισκέφτηκαν και τους δόθηκαν πληροφορίες για το τουριστικό προϊόν της Ηπείρου.

Δήλωσαν ενθουσιασμένοι από την φιλοξενία και δεν έκρυψαν τον θαυμασμό τους για το μοναδικό φυσικό περιβάλλον, τις πανέμορφες παραλίες, τους παραδοσιακούς οικισμούς, τα μνημεία και τα προϊόντα της περιοχής. Η ανεξερεύνητη Ήπειρος, όπως την χαρακτήρισαν, είναι ο νέος προορισμός που θα προωθήσουν επιστρέφοντας στις πατρίδες τους, καθώς προσφέρει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να απολαύσουν διακοπές σε έναν τόπο με πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα, κυρίως όμως είναι μια περιοχή με φιλόξενους ανθρώπους που σε κάνουν να νιώθεις σαν στο σπίτι σου.

Δ. ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ

  1. Συνεχή χρήση DATA BASE για ηλεκτρονική αποστολή τουριστικών μηνυμάτων

Η βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε από υπαλλήλους της Περιφέρειας με στόχο το direct marketing για την προώθηση της Ηπείρου και περιλαμβάνει λίστες από σχολεία της επικράτειας, τουριστικά γραφεία, ξενοδοχεία, κ.α χρησιμοποιείται για την αποστολή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο παρουσιάσεων, video κλπ.

  1. Ενέργειες για την προσέλκυση μαθητικού τουρισμού
  1. Δημιουργία ολοκληρωμένων προτάσεων- προγραμμάτων εκδρομών για μαθητικές εκπαιδευτικές εκδρομές στην περιοχή μας. Συγκεκριμένα δημιουργήθηκαν προγράμματα μονοήμερης διήμερης και τριήμερης εκδρομής, τα οποία αποστείλαμε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στα σχολεία.
  2. Βοήθεια στη διοργάνωση μαθητικών εκδρομών στην περιοχή όσον αφορά την παροχή πληροφοριών και τη σύσταση του προγράμματος επίσκεψης.
  3. Διατέθηκε συνοδός στις μαθητικές εκδρομές που οργανώθηκαν με τη βοήθεια μας.
  4. Αποστολή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχεδόν σε όλη την Ελλάδα ενημερωτικό υλικό με στόχο την προσέλκυση μαθητικών εκδρομών στην περιοχή.
  1. Ενέργειες για την προσέλκυση τουρισμού τρίτης ηλικίας
  • Αποστολή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο φυλλαδίων σε συλλόγους ατόμων τρίτης ηλικίας.

Μια άλλη σημαντική στρατηγική επιδίωξη σύμφωνα με το επιχειρησιακό -στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης της Ηπείρου είναι η καθιέρωση της Ηπείρου ως τουριστικός προορισμός 4 εποχών (σελ. 22), κάτι το οποίο θα επιτευχθεί κυρίως με την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Οι επιμέρους εναλλακτικές μορφές τουρισμού που έχουν μεγάλη δυνατότητα ανάπτυξης στην Ήπειρο είναι: πολιτισμικός, εκπαιδευτικός, γαστρονομικός, τουρισμός φύσης (οικοτουρισμός – αγροτουρισμός), θαλάσσιος τουρισμός, αθλητικός, συνεδριακός, αστικός, θρησκευτικός, ιαματικός.

 

Για την ανάπτυξη του πολιτισμικού τουρισμού (σελ. 29-30 του σχεδίου) οι ενέργειες που έγιναν το 2017 είναι οι κάτωθι:

  1. Συνέχιση της υλοποίησης του καινοτόμου πιλοτικού έργου «Πολιτιστική διαδρομή στα Αρχαία Θέατρα της Ηπείρου»

Το συγκεκριμένο έργο, το οποίο όπως όλοι πλέον γνωρίζουμε αποτελεί ένα πολύ σημαντικό, καινοτόμο πιλοτικό πρόγραμμα όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για ολόκληρη την Ευρώπη, προχωράει πολύ δυναμικά και το μεγαλύτερο μέρος των έργων έχει ξεκινήσει και υλοποιείται.

 

Να θυμίσουμε ότι ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 35.000.000 ευρώ και συνδυάζει πολιτισμό, τουρισμό, υποδομές και συνέργειες με επιχειρήσεις που παράγουν τοπικά προϊόντα.

Σύμφωνα με την πρόταση για παρεμβάσεις στα Μνημεία προβλέπεται ποσό 16, 2 εκ. ευρώ, για βασικές υποδομές (δίκτυα κοινής ωφέλειας, χώρους στάθμευσης, κτιριακές εγκαταστάσεις, οδοποιία –μεταξύ των οποίων και η κατασκευή δρόμου παράκαμψης της Νικόπολης- κ.α.) ποσό 19 εκ. ευρώ και το υπόλοιπο ποσό του προϋπολογισμού σε άλλες δράσεις και προωθητικές ενέργειες

 

Για την ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού (σελ.32-37 του σχεδίου) οι ενέργειες που έγιναν το 2017 είναι οι κάτωθι:

  1. Συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (Ξ.Ε.Ε.)

Έγιναν επανειλημμένες συναντήσεις με τον πρόεδρο και τα μέλη του Ξ.Ε.Ε. στο πλαίσιο της προσπάθειας που αφενός κάνει το Ξ.Ε.Ε. για την καθιέρωση του Ελληνικού πρωινού και αφετέρου της προσπάθειας που καταβάλει η Περιφέρεια για την καθιέρωση του Ελληνικού Ηπειρώτικου Πρωινού.

  1. Συνεργασία με τη Λέσχη Γαστρονόμων Ηπείρου (ΛΕΓΗ) και το Σύλλογο Γευσιγνωστών Πρέβεζας (Μίθαικος) για την καθιέρωση του Ελληνικού πρωινού Ηπείρου σε όλα τα ξενοδοχεία της Περιφέρειας

Επιπλέον, στο πλαίσιο της προσπάθειας ανάπτυξης του γαστρονομικού τουρισμού και προώθησης των τοπικών προϊόντων και επειδή στρατηγική κατεύθυνση της Περιφέρειας είναι να στηρίξει με κάθε τρόπο και μέσον την εξωστρέφεια των τοπικών προϊόντων, τόσο σε επίπεδο υποδομών (μέσα από το νέο πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης), όσο και σε επίπεδο προβολής σε επιλεγμένες διεθνείς εκθέσεις σε συνδυασμό και με το γενικότερο τουριστικό προϊόν συμμετείχε στις κάτωθι εκθέσεις:

  • Έκθεση τροφίμων GYLFOOD στο Ντουμπάι (26/2-02/3/2017)

Στην έκθεση GULFOOD στο Ντουμπάι συμμετείχε η Περιφέρεια Ηπείρου το διάστημα 26/2-2/3/2017.  Πρόκειται για μια σημαντική εμπορική έκθεση τροφίμων στη Μέση Ανατολή, η οποία προσέλκυσε επιχειρήσεις οι οποίες επιθυμούν να επεκταθούν εμπορικά σε Μέση Ανατολή, Νότια Ασία και Αφρική. Στην έκθεση προβλήθηκαν δυνατά τα τοπικά προϊόντα της Ηπείρου και για πρώτη φορά λειτούργησαν θεματικές αίθουσες για τα προϊόντα

  • Έκθεση FOOD EXPO στην Αθήνα (18-20/3/2017)

Επιχειρήσεις της Ηπείρου, αξιοποίησαν τη δυνατότητα που τους έδωσε η Περιφέρεια, συμμετέχοντας στην Έκθεση “FOOD EXPO” που πραγματοποιήθηκε από 18 έως 20 Μαρτίου στην Αθήνα.

Στο πλαίσιο της Έκθεσης οι παραγωγοί πρόβαλλαν τις Ηπειρώτικες γεύσεις, ενημερώνοντας ταυτόχρονα   τους επισκέπτες της για τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες των τοπικών προϊόντων. Το ενδιαφέρον κέντρισε το ελαιόλαδο μας, το οποίο παρουσιάστηκε σε Έλληνες και  ξένους chef, οι οποίοι πραγματικά εξεπλάγησαν. Πορτογάλοι και Ισπανοί chef, που επισκέφτηκαν το περίπτερο μας, ενθουσιάστηκαν και από τη γεύση των αρωματικών μας ελαιολάδων

Ήταν μια έκθεση που βοήθησε τους επαγγελματίες που συμμετείχαν και ανέδειξε τα τοπικά μας προϊόντα και την τοπική μας γαστρονομία.

  • Έκθεση GRIECENLAND FESTIVAL στο Ντισελντορφ (30/3 – 2/4/2017) 

Σημαντικό βήμα για την εξωστρέφεια των προϊόντων τους έκαναν Ηπειρωτικές επιχειρήσεις που, με τη συνδρομή της Περιφέρειας Ηπείρου, συμμετείχαν στην έκθεση GRIECENLAND FESTIVAL στο Ντίσελντορφ  από 30 Μαρτίου έως 2 Απριλίου 2017.

Ένας πολύ μεγάλος αριθμός από τους επισκέπτες της έκθεσης  GRIECENLAND FESTIVAL επισκέφτηκε το περίπτερο της Περιφέρειας Ηπείρου, ενημερώθηκε, αλλά και γεύτηκε τα προϊόντα των επιχειρήσεων που εκπροσωπήθηκαν σε αυτό. Το σημαντικότερο ίσως στοιχείο που προέκυψε από την Έκθεση, είναι ο μεγάλος αριθμός συναντήσεων που είχαν οι Ηπειρώτες εκθέτες με αγοραστές και την επίτευξη εμπορικών συμφωνιών, το ακριβές αντίκρισμα των οποίων θα διαφανεί στην πορεία.

  • Έκθεση ΕΛΑΔΟΣ ΓΕΥΣΗ στην Αθήνα (18-21/5/2017)

Επιχειρήσεις της Ηπείρου συμμετείχαν στην Έκθεση “Ελλάδος Γεύση” που πραγματοποιήθηκε από 18 έως 21 Μαΐου στο Εκθεσιακό  Κέντρο Περιστερίου.

Η Έκθεση “Ελλάδος Γεύση” συμπεριλαμβάνει την προβολή της Στο πλαίσιο της Έκθεσης προβλήθηκε  η επιχειρηματικότητα και η πλούσια γαστρονομία της Ηπείρου.

Ήταν μια έκθεση που βοήθησε τους επαγγελματίες που συμμετείχαν και ανέδειξε τα τοπικά μας προϊόντα και την τοπική μας γαστρονομία.

  • Εκδήλωση παρουσίασης ελληνικής γαστρονομίας Culinary Summer Festival στο Μόναχο (23-25/6/2017)

Στην ετήσια καλοκαιρινή επαγγελματική έκθεση- φεστιβάλ του Μονάχου της Γερμανίας (CULINARY SUMMER FESTIVAL 2017), συμμετείχε για πρώτη φορά η Περιφέρεια Ηπείρου, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της για προώθηση των Ηπειρωτικών προϊόντων σε στοχευμένες αγορές του εξωτερικού.  Στη συγκεκριμένη έκθεση- φεστιβάλ συμμετείχαν αποκλειστικά Ελληνικής και Κυπριακής προέλευσης μικρομεσαίας παραγωγής και δυναμικότητας εταιρείες  ποιοτικών τροφίμων και ποτών από τους κλάδους γαλακτοκομίας, ζαχαροπλαστικής- αρτοποιίας, οίνου, αποσταγμάτων, αλλαντικών, βιολογικών προϊόντων κ.α.

Την έκθεση – φεστιβάλ επισκέφθηκαν εκατοντάδες επισκέπτες Έλληνες και Γερμανοί, με ξεχωριστή παρουσία να είναι αυτή της Ηπειρωτικής παροικίας. Στην αποστολή της Περιφέρειας συμμετείχαν παραγωγοί από τις τέσσερις περιφερειακές ενότητες οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα προβολής και πώλησης των προϊόντων τους και επαφής με εκπροσώπους επιχειρήσεων του λιανικού και χονδρικού εμπορίου.

  • Φεστιβάλ γαστρονομίας στα Κούρεντα (11/8/2017)

Η Περιφέρεια Ηπείρου συμμετείχε στο 1ο Φεστιβάλ γαστρονομίας στα Κούρεντα στο πλαίσιο της εξωστρέφειας για την προβολή των τοπικών μας προϊόντων. Στο φεστιβάλ αναδείχτηκαν τα τοπικά μας προϊόντα και η γαστρονομία μας.

  • Φεστιβάλ Μελιού στα Ιωάννινα (2-4/11/2017)

Η Περιφέρεια Ηπείρου συμμετείχε στο Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού διοργανώθηκε στα Ιωάννινα. Δημιουργήθηκε στεγασμένος εκθεσιακός χώρο στον οποίο φιλοξενήθηκαν Ηπειρώτες μελισσοκόμοι οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να προβάλλουν και να προωθήσουν τα προϊόντα τους τόσο στους χώρους εστίασης και εμπορίας όσο και στο καταναλωτικό κοινό, που επισκέφτηκε την έκθεση.

  • Έκθεση Τροφίμων ANUGA στην Κολωνία (7-11/10/2017)
Η Περιφέρεια Ηπείρου είχε και φέτος δυναμική παρουσία στην 34η Anuga, τη μεγαλύτερη εμπορική έκθεση τροφίμων στον κόσμο, παρουσιάζοντας μια ευρεία γκάμα προϊόντων που απευθύνονται στις αγορές του εξωτερικού

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, οι Ηπειρώτες επιχειρηματίες στη συντριπτική τους πλειοψηφία, έκλεισαν εμπορικές συμφωνίες, ενώ διέθεσαν όλα τα αποθέματα των προϊόντων τους.

 

Επιπλέον για την προώθηση του γαστρονομικού τουρισμού και την προβολή των τοπικών προϊόντων η Περιφέρεια διοργάνωσε για 2η συνεχή χρονιά τρεις μεγάλες εκδηλώσεις στην αιχμή της τουριστικής περιόδου στην Πρέβεζα, τα Σύβοτα και την Άρτα. Οι Ηπειρώτες παραγωγοί είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν και να προωθήσουν στον τόπο τους τα τοπικά τους προϊόντα στους επισκέπτες κι εκείνοι με τη σειρά τους να γευτούν μοναδικές γεύσεις από την Ήπειρο.

 

Για την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού-μαθητικού τουρισμού (σελ. 30-32 του σχεδίου) οι ενέργειες που έγιναν το 2017 είναι οι κάτωθι:

  • Δημιουργία ολοκληρωμένων προτάσεων – προγραμμάτων εκδρομών για μαθητικές εκπαιδευτικές εκδρομές στην περιοχή μας. Συγκεκριμένα δημιουργήθηκαν προγράμματα μονοήμερης, διήμερης και τριήμερης εκδρομής, τα οποία αποστείλαμε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στα σχολεία.
  • Βοήθεια στη διοργάνωση μαθητικών εκδρομών στην περιοχή όσον αφορά την παροχή πληροφοριών και τη σύσταση του προγράμματος επίσκεψης.
  • Διατέθηκε συνοδός στις μαθητικές εκδρομές που οργανώθηκαν με τη βοήθεια μας.
  • Αποστολή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχεδόν σε όλη την Ελλάδα ενημερωτικό υλικό για το νομό Πρέβεζας, με στόχο την προσέλκυση μαθητικών εκδρομών στην περιοχή.

 

Τέλος, επειδή φιλοσοφία της Περιφέρειας είναι ότι τίποτα δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς συνεργασίες οι σημαντικότερες συνεργασίες που πραγματοποιήθηκαν το 2017 είναι:

  1. Διοργάνωση δυο επιχειρηματικών συναντήσεων στην Κύπρο (12-15/11/2017) και στη Γερμανία (3-7/12/2017), εκ των οποίων εκείνη της Κύπρου απέφερε καρπούς, καθώς επετεύχθη συμφωνία και από το Φεβρουάριο 2018 ξεκίνησε η αεροπορική σύνδεση των Ιωαννίνων με την Κύπρο με 2 εβδομαδιαίες πτήσεις για τους χειμερινούς μήνες, οι οποίες θα αυξηθούν σε 4 τους θερινούς.
  2. Συνεργασία με τα Υπουργεία Τουρισμού και Πολιτισμού
  3. Συνεργασία με τους θεματικούς αντιπεριφερειάρχες και τους εντεταλμένους συμβούλους τουρισμού όλων των Περιφερειών

Ξεκίνησε το 2015 μια συνεργασία με τους θεματικούς αντιπεριφερειάρχες τουρισμού όλων των Περιφερειών με στόχο την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και εμπειριών, καθώς και τη διεκδίκηση αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου και κονδυλίων από το ελληνικό κράτος. Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί 5 συναντήσεις, ενώ η 4η πραγματοποιήθηκε με επιτυχία  στην Ήπειρο το Μάιο του 2017.

  1. Συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο και την Ελληνογερμανική Συνέλευση για την παροχή τεχνογνωσίας από Γερμανούς εμπειρογνώμονες με στόχο την προώθηση του τουριστικού προορισμού «Ήπειρος».
  2. Συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (Ξ.Ε.Ε.) (αναφέρθηκε και παραπάνω)
  3. Συνεργασία με τη Λέσχη Γαστρονόμων Ηπείρου (ΛΕΓΗ) και το Σύλλογο Γευσιγνωστών Πρέβεζας (Μίθαικος)
  4. Συνεργασία με τα Επιμελητήρια της Ηπείρου και της Λευκάδας
  5. Συνεργασία με τις τουριστικές επιχειρήσεις της Ηπείρου
  6. Συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ) για την προώθηση της κρουαζιέρας.
  7. Συναντήσεις με την υπουργό τουρισμό κα Κουντουρά για θέματα
    τουριστικής προβολής και προώθησης της Ηπείρου

 

Συνοψίζοντας, οι δράσεις και οι πρωτοβουλίες που αναπτύξαμε το 2017 αποτελούν τη συνέχεια μια πολύχρονης προσπάθειας εφαρμογής ενός στρατηγικού σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης της Ηπείρου και η οποία θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια. Η Ήπειρος έχει μπει πλέον στον τουριστικό χάρτη και έχει γίνει γνωστή σαν τουριστικός προορισμός. Τα απτά αποτελέσματα που έχουμε καταγράψει και οι ευεργετικές συνέπειες της αύξησης του τουρισμού στην Ήπειρο που αναπληρώνει εν μέρει το χαμένο λόγω της κρίσης εισόδημα των Ηπειρωτών μας γεμίζει ελπίδα και δύναμη να συνεχίσουμε. Η αειφόρος τουριστική ανάπτυξη της Ηπείρου, η ανάπτυξη δηλαδή που βασίζεται και υλοποιεί την προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος, η δημιουργική σύνδεση του πολιτισμού με τον τουρισμό, η ισόρροπη κατανομή του αναπτυξιακού οφέλους σε όλες τις γωνιές της Ηπείρου και σε όλες τις εποχές του χρόνου είναι οι άξονες πάνω στους οποίους χτίζουμε το μέλλον του τόπου μας.

 

Δείτε Επίσης

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ιωαννίνων στις 03.04.2024 – ώρα 18.00.

Έχοντας υπόψη της διατάξεις των άρθρων 67 και 65 του Ν. 3852/2010 (Πρόγραμμα Καλλικράτης) όπως ...

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments