Δευτέρα , 1 Μαρτίου 2021
Επικαιρότητα
Αρχική / Εκπαίδευση / «Ανήθικη» η «απαίτηση» για ηλεκτρονική αξιολόγηση των μαθητών, σύμφωνα με την ΕΛΜΕ Ιωαννίνων

«Ανήθικη» η «απαίτηση» για ηλεκτρονική αξιολόγηση των μαθητών, σύμφωνα με την ΕΛΜΕ Ιωαννίνων

Την ακόλουθη ανακοίνωση σχετικά με την τηλεδιάσκεψη – ηλεκτρονική αξιολόγηση των μαθητών εξέδωσε η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων:

«Συναδέλφισσες – συνάδελφοι, μπήκαμε στην 7η εβδομάδα από την ημέρα που το Υπουργείο Παιδείας επέβαλε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση καθώς και το κλείσιμο των σχολείων λόγω πανδημίας, αρνούμενο να υιοθετήσει τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας (15 μαθητές στην τάξη, προσλήψεις, προληπτικά τεστ).

Η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, κατανοώντας  και αναδεικνύοντας τα πολλαπλά προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά καθηγητές  και μαθητές, εξαιτίας της ανεπάρκειας του υπουργείου παιδείας να καλύψει όλες τις ανάγκες για το εγχείρημα της τηλεκπαίδευσης,  βρίσκεται στο πλευρό τους.

Προβληματικές συνδέσεις  στο διαδίκτυο, έλλειψη υλικοτεχνικού εξοπλισμού για την συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, πλατφόρμες και δίκτυο που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην διεκπεραίωσή της, έλλειψη επιμόρφωσης είναι προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει ο εκπαιδευτικός κόσμος.

Και ενώ όλα αυτά μένουν προβλήματα και μάλιστα άλυτα, έρχεται το Υπουργείο Παιδείας με τροπολογία και καλεί τους εκπαιδευτικούς να αξιολογήσουν την επίδοση των μαθητών για το πρώτο τετράμηνο.

Είναι ανήθικη όχι μόνο έναντι των εκπαιδευτικών αλλά και έναντι των μαθητών μια τέτοια «απαίτηση».

Παρά λοιπόν τις αέναες προσπάθειες  των συναδέλφων να προσφέρουν σε αυτές τις δύσκολες στιγμές και να στηρίξουν το δημόσιο σχολείο,  παρόλο που το ΥΠΑΙΘ ομολογούσε το περασμένο σχολικό έτοςότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν μπορεί να θεωρηθεί επαρκής μαθησιακή διαδικασία, έρχεται και εφαρμόζει την απαράδεκτη οδηγία για καταχώριση απουσιών στους μη συμμετέχοντες μαθητές και εκδίδει μία ακόμη αντιπαιδαγωγική οδηγία, περί «τηλεαξιολόγησης» των μαθητών/τριων.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι με τον ηλεκτρονικό τρόπο αξιολόγησης των μαθητών, κανείς δεν μπορεί να εξασφαλίσει το αδιάβλητο της διαδικασίας. Τα θέματα είναι προσβάσιμα σε όλους και σε οποιονδήποτε έχει κακόβουλη διάθεση που μπορεί να τα αλλοιώσει και να διαδώσει αλλοιωμένη την εικόνα τους.

Η εξέταση των μαθητών/τριων που δεν εξετάζονται γραπτά δεν μπορεί να γίνει, γιατί καμία προϋπόθεση σωστής και αντικειμενικής προφορικής εξέτασης δεν μπορεί να γίνει μέσω webex και πολύ περισσότερο δεν παρέχεται το κατάλληλο παιδαγωγικό περιβάλλον για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Η εγκύκλιος του Υπουργείου προτρέπει στην περίπτωση των ωριαίων γραπτών δοκιμασιών να δημιουργούνται πολλαπλές ομάδες θεμάτων για να «αποτρέπονται φαινόμενα συνεργασίας ή ηλεκτρονικής αντιγραφής».

Σε μια περιορισμένη διδακτική ενότητα πόσα διαφορετικά θέματα αλήθεια μπορούν να δημιουργηθούν (27 για κάθε παιδί!!) και αν τα τμήματα είναι πολλά ο αριθμός των τμημάτων επί το πλήθος των μαθητών (27 x 3= 81).

Και πόσο αντικειμενικό και ισότιμο είναι αυτό, όταν κάποιο παιδί θα ισχυριστεί ότι αδικήθηκε επειδή δεν ήξερε την συγκεκριμένη ομάδα ερωτήσεων ενώ ήξερε τις ερωτήσεις του άλλου;

Σε μαθήματα όπως μαθηματικά, φυσικήκ.α., οι απαντήσεις συνήθως περιλαμβάνουν μαθηματικούς τύπους και σχήματα.  Μπορούν και ξέρουν αλήθεια οι μαθητές να χειρίζονται το word ή άλλον editor για να πληκτρολογούν μαθηματικούς τύπους ή σχήματα ή πρέπει να τα γράφουν σε χαρτί να τα φωτογραφίζουν και να τα στέλνουν με mail !! και σε πόσο χρονικό διάστημα θα γίνει όλο αυτό; και πόσο εύκολη είναι αλήθεια η διόρθωση μιας φωτογραφίας και πόσο έγκυρη η βαθμολόγησή της;

Όταν πριν λίγο καιρό η πιστοποίηση στις ΤΠΕ Β1 επιπέδου ακυρώθηκε και δεν εφαρμόστηκε ο εξ αποστάσεως τύπος της ηλεκτρονικής αξιολόγησης για τους συναδέλφους που θα συμμετείχαν, έρχεται το ΥΠΑΙΘ και το εφαρμόζει στην αξιολόγηση των μαθητών μας βάζοντας εμάς να βρούμε αδιάβλητους τρόπους εξέτασης.

Η ΕΛΜΕ-Ι και μετά και την ανακοίνωση της ομοσπονδίας μας καλεί:

  1. τους Διευθυντές των σχολείων να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να ΜΗΝ πιέζουν τους συναδέλφους για δήθεν…  αξιολόγηση των παιδιών που αντιμετωπίζουν πρωτόγνωρες συνθήκες εγκλεισμού και έλλειψης των προϋποθέσεων της μόρφωσής τους.
  2. τους συναδέλφους να στηρίξουν με όποια μέσα μπορούν τους μαθητές μας και να σταθούν στο πλευρό τους όχι ως αξιολογητές, αλλά ως παιδαγωγοί και δάσκαλοι που ενθαρρύνουν και κρατούν ζωντανή την ψυχή και το νου των μαθητών τους.
  3. την ΟΛΜΕ να οργανώσει την αντίσταση του κλάδου στην επιχειρούμενη υποβάθμιση της ουσίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την εφαρμογή και της «τηλε –αξιολόγησης» και να καλύψει συνδικαλιστικά την άρνησή μας να την υλοποιήσαμε.

Απαιτούμε:

  • Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
  • Παροχή εξοπλισμού σε όσους/ες μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς δεν διαθέτουν
  • Προστασία των προσωπικών δεδομένων της εκπαιδευτικής κοινότητας.
  • Κάλυψη των χιλιάδων κενών των σχολείων
  • Γνωστοποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας για την αξιολόγηση των μαθητών/τριων, δίνοντας ξεκάθαρα τη δυνατότητα στους/στις εκπαιδευτικούς να κρίνουν κατά περίπτωση αν δύνανται να προχωρήσουν στις διαδικασίες αξιολόγησης των μαθητών/τριων τους, όταν ανοίξουν τα σχολεία
  • Λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων
  • Μη προσμέτρηση των απουσιών στο χαρακτηρισμό φοίτησης
  • Άμεση μείωση της διδακτέας και εξεταστέας ύλης για όλες τις τάξεις και επανάληψη της εξ αποστάσεως διδαχθείσας ύλης, μόλις ανοίξουν τα σχολεία
  • Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων
  • Ιεράρχηση των σκοπών και των στόχων της εκπαιδευτικής διαδικασίας για τη φετινή σχολική χρονιά προκειμένου να αμβλυνθεί όσο είναι δυνατόν το μορφωτικό κόστος της πανδημίας και να μη οξύνει ακόμα περισσότερο της ήδη υπάρχουσες μορφωτικές/εκπαιδευτικές ανισότητες.»

Δείτε Επίσης

Αριστεία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην αξιολόγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον Χάρτη του Προγράμματος Erasmus της περιόδου 2021-2027

Τον νέο Χάρτη Erasmus για την Ανώτατη Εκπαίδευση (Erasmus Charter for Higher Education – ECHE), ...